Ecu gefrituurd of wat anders aan de hand?

paashaas

MF veteraan
28 aug 2003
1.524
1
Vught
Boys,

Het gaat om een gsx-r 750 k6/7.
Onder het rijden alle spanning weg... hoofdzekering gesprongen.
Na meten bleek de spanningsregelaar kapot te zijn.
Na een andere spanningsregelaar gemonteerd te hebben kregen we weer spanning en alles bleek te werken.
Alleen gooit hij hem wel rond maar start niet. Tevens bewegen de kleppen niet bij het inschakelen van het contact (ze staan open) en de brandstofpomp draait niet.
Op het display staat "check".
De standaard en killswitch en koppeling staan in de juiste stand voor het starten...
Is nu de ecu kapot of kan het nog iets anders zijn.
Er is ook het alarm afgehaald waar 3 draden op een loze connector zaten aangesloten, zouden die er ook iets mee te maken kunnen hebben?
full
 
Ik zou me eerst focussen op het goed aansluiten van de draden en dan kijken wat het weer doet.

Zou best kunnen, dit word aangestuurd Door de ecu en als die nu geen contact signaal krijgt werkt het verhaal niet.
 
Zo lastig is het niet,

- de 3 zwarte reeds geïsoleerde draden zaten in de OEM stekker.
- op de OEM stekker zat een doorverbind stekker welke uitgenomen word als er een OEM alarm geïnstalleerd word.
- er is een aftermarket alarm geïnstalleerd en daarvoor de draden afgeknipt aangezien deze geen OEM stekker heeft
-nu moeten de 3 draden terug in de stekker en de doorverbind stekker erop, of ze gewoon Doorlussen.

Duidelijk, bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Op die stekker kun je meten of je de goede draad hebt om Door te lussen. Als je in het schema kijkt zijn die aan elkaar verbonden of aan de Oranje witte van het cooling fan relay.

Je zet daar je meter op en prikt alle draden die je hebt even aan, waar hij contact maakt is de kabel die je moet hebben.

Je mag het ook normaal vragen hoor wat ik bedoel, zonder er een tekenfilm van de maken.
 
Thanx guys, heb de stekker op het schema gevonden en gemeten wele draden er dmet elkaar verbonden moesten worden... alles werkt weer. De stekker was idd voor een OEM alarmsysteem.

Allemaal bedankt voor de inbreng.👍👍👍👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan