Yamaha YL1 opbouw project

full


Hier een foto van de huidige contactpuntjes, ik denk dat het wel past, met de nadruk op denk.
 
Verder ben ik aan het rondkijken voor een compleet nieuwe elektronische ontsteking, en dan tegelijk overstappen naar 12V.
Op mijn GT 750 had ik die ook; die kwam van Eric Potze en was "plug and play", dit werkte gewoon goed *O*
Zou dit er ook voor deze brommer zijn? O-)

Op mijn 250 ts heb ik de ontsteking vervangen door een 12 volts van,power dynamo.
Ik ben er heel erg blij mee!
Waarschijnlijk hebben ze voor jouw yammie ook een complete set.
 
Het zou zo maar kunnen. Bij het zoeken op partsnumber kwam ik tegen dat ze op de YL1 moeten passen. Stuur mij even je adres in een pm, dan komt er gewoon een setje jouw kant op. Passen ze, dan is het mooi. Passen ze niet, dan kunnen ze bij het oud ijzer. Ik zal nog wel even kijken of ik nog ergens wat meer heb liggen, dan maak ik een pakketje voor je. Ik heb trouwens ook nog een nummer van Motor Revue liggen met daarin een artikeltje over de YL1, doe ik er ook wel even bij. Altijd leuk om te hebben.
 
Gisteren het pakketje van Deputy Duc ontvangen.
Een set contactpuntjes en een blad met een artikel over de YL1.
Vandaag de contactpuntjes eens proberen te monteren.
Tevens heb ik een paar nieuwe 6V bobines gekocht bij Roukema, nu heb ik in ieder geval een paar identieke. Ik hoop ze vandaag te monteren, inclusief nieuwe bougiekabels.
 
Helaas die gaan niet passen, ze zijn een maatje te groot:

full


Boven die van Deputy Duck en onder de originele, dat wordt verder zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de wielen opgehaald bij de bandenboer, even "passen" natuurlijk.
En dan met een beetje (veel) fantasie:

full
 
Wat een gigantische bobines trouwens. Zijn die origineel ook zo groot?
Je bent wel lekker goed bezig. Het project schiet lekker op :t

Waar moet anders die vonk vandaan komen om dat vermogen te genereren, zonder traction control is hier niet mee te rijden.
Maar even serieus; ze zijn exact even groot dan de originele.
 
full

Inmiddels zijn de pootjes terug van de hardverchromer, kost wat '( maar dan heb je ook wat *O* zullen we maar denken.
Even het voorwiel plaatsen en kijken of alle onderdelen aanwezig zijn.
Dat laatste blijkt niet het geval, dat wordt weer zoeken op ebay.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het zo'n klein motortje is nog eentje van de andere kant:
full

De overtrek voor de buddyseat zit nog over de oude heen getrokken, hier zal eerst een nieuw schuimlaagje onder moeten.
 
Nu nog een manier vinden om die expansies tijdens de keuring "de mond te snoeren".
Vol met glaswol stoppen tijdens het keuren, zou dat een optie zijn?
De keuring is tenslotte ook maar een moment opname, en zonder aanpassingen komt hij/zij nooit door de keuring.
Of weet iemand nog een adres voor dempertjes die je er op kan schuiven?
 
Zo'n Yamaha tweecilindertje had ik vroeger als crossbrommert, veel lol mee gehad totdat die een paar keer vastliep. Toen heb ik hem weer geruild voor een oude Tomos.
In mijn jeugd betaalde je tien gulden voor een oude motor of brommer, dat is nu wel anders.
 
Zeg eens eerlijk, wat zit je van bovenstaande het meeste dwars, het vervliegen van je jeugd, of het stijgen van de prijzen? :+
 
Contactpuntjes zijn inmiddels binnen en zijn gemonteerd *O*
Ik ben momenteel een beetje aan het stoeien met de kickstarter.
Ik had het hele zaakje gemonteerd en toen bleek dat ik de veer van het mechanisme nog een slagje "clockwise" moest voorspannen |(
Het zal ook eens in een keer goed gaan.
Heb zojuist ook de pijpjes nog eens losgehad van de bochten, er blijkt toch een soort schotje of i.d in te zitten.
Als ik ze tegen het licht houd zie ik geen licht aan het eind van de tunnel. O-)
 
Laatst bewerkt:
Wordt een mooi fietsje, John! :9

Keep up the good work.

;)

Toch is het anders dan mijn vorige projecten, dat waren altijd restauraties.
Deze keer heb ik voor een andere weg gekozen, gewoon netjes en goed in elkaar zetten met als eindresultaat straks een leuke, betaalbare, niet geheel originele brommer.
Maar ja zo is het leven nu eenmaal; keuzes maken en consessies doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan