Yamaha YL1 opbouw project

Verder heb ik vandaag nog eens geinformeerd naar het hardverchromen van de voorvorkpoten.
Dat komt op ongeveer €180, zal het best wel kosten , maar ik vind dat toch een behoorlijk bedrag.
Toen viel mijn oog op een paar voorvorkpoten van een Zundap, deze zijn ook 28 mm en de lengte scheelt 0,5 mm, dat is te verwaarlozen volgens mij.
De wanddikte weet ik (nog) niet, maar je koopt dan voor €90 een setje, de vraag is zou het passen?
 
In je profiel kun je prive berichten activeren.
Anders bel me maar even. :Y
Heb wat nuttige info. :) (ook mbt tot je voorpoten) :P
 
Laatst bewerkt:
John ik heb nog nieuwe originele binnenpoten liggen van een zundapp.
Die mag je komen halen en passen en als ze goed zijn kan je ze overnemen.
 
Vandaag het motorblok open gemaakt en de carters gesplitst.
full

full
 
Hier was het allemaal om te doen, de lagers en de keerringen.
Een keerring was keihard de andere was vrij soepel.
Blijkbaar is het blok al eens open geweest, er zitten SKF (C3) lagers en "Goetze" keerringen in.
Nu alles toch open is tegelijk de lagers maar vernieuwen.
full
 
Laatst bewerkt:
Momenteel ben ik bezig om de lagers en keerringen te verzamelen.
Weet iemand een adres waar ik alle lagers in een keer kan bestellen.
Als ik elk lager apart moet bestellen wordt het nogal een dure aangelegenheid ivm de verzendkosten.
De velgen zijn inmiddels wel besteld, spaken worden toch rvs, van de Haan.
Ik ga het spaken zelf proberen, de vorige keer is het ook gelukt.
 
Hoi,ik lees al een tijdje mee,vind het een leuk project! Als je de nummers/code van je lagers kent kun je deze proberen,haal ik ook mijn lagers vandaan.. Startpagina Succes en ik blijf meelezen. :Y
 
Ik heb nog een hele hoop elektrisch spul liggen van Yamaha, waaronder een draadboom nummer 132-82590-30 en die zou voor een 6 Volt 100 cc Yamaha YL1 uit 1966 zijn. Ik heb ook nog een spanningsregelaar en bobine liggen, deze zouden voor alle 6 Volt Yamaha's moeten zijn. Iets voor jou?
 
Deputy Duc,

Draadboom heb ik inmiddels, er zit een " Hitaschi" generator op, volgens het werkplaatsboek hoort hier geen spanningsregelaar op, enkel een omvormer. Dat vind ik wel vreemd maar het schijnt nu eenmaal zo te horen.
Een bobine heb ik nog wel nodig, misschien twee, want ik wil wel twee identieke exemplaren.
Stuur anders even een pb, kijk ik wat ik nog meer nodig heb?
 
Er bestaan ook deelbare keerringen, is dat geen optie...
Ik weet niet of ze in de door jouw benodigde maten bestaan, maar wij gebruiken ze heel succesvol binnen ons bedrijf

Hoi K@W@
Deze deelbare keerringen , heb jij daar een adresje /linkje van?
Lijkt mij wel interessant.

GREETZ
 
Vanmorgen heb ik bericht gekregen van de poedercoater; tijdens het zandstralen van het frame kwam er een gaatje tevoorschijn in het achterspatbord.
Dus vandaag eerst naar de plaatwerker om het spul te repareren.
Het is pas volgende week woensdag klaar, dus dat wordt een weekje later dan gepland.
Verder zit ik nog een beetje te filosoferen hoe ik het motorblok eens schoon kan krijgen.
Er zit hier in de buurt bij mij een bedrijf welke dat kan d.m.v "Wetblasting".
Ik weet wel wat dat is maar ik heb er geen ervaring mee.
Iemand op dit forum soms?
 
Laatst bewerkt:
Zojuist heeft ook de "verchromer" van zich laten horen.
De tank is in goede staat ontvangen, de deukjes worden er uitgehaald.
Verwachtte levertijd: 14 weken, dat wordt dus echt een winterproject.
 
Laatst bewerkt:
Mooi, hebben wij deze winter ook iets te genieten. Want we kijken natuurlijk wel over je schouder mee.
 
Vanmorgen heb ik bericht gekregen van de poedercoater; tijdens het zandstralen van het frame kwam er een gaatje tevoorschijn in het achterspatbord.
Dus vandaag eerst naar de plaatwerker om het spul te repareren.
Het is pas volgende week woensdag klaar, dus dat wordt een weekje later dan gepland.
Verder zit ik nog een beetje te filosoferen hoe ik het motorblok eens schoon kan krijgen.
Er zit hier in de buurt bij mij een bedrijf welke dat kan d.m.v "Wetblasting".
Ik weet wel wat dat is maar ik heb er geen ervaring mee.
Iemand op dit forum soms?
Mijn blok is ook gewetblast. ik vind de finish erg mooi! is wat dichter dan na alleen droog glasparelen. Er blijft dus minder vuil aan hangen. Nog mooier is eigenlijk "trommelen". Maar dat doen ze niet overal.
Bij wetblasten wel heel goed naspoelen en naspoelen en dan nok een keer of wat naspoelen.
Kan ook in de afwasmachine maar dan GEEN tablet toevoegen!!!!
 
Wetblasten gaat mbv hogedruk water vermengt met zand/straal middel dus dat moet uiteindelijk wel goed gespoeld worden want er blijft altijd zand/straal middel achter.
 
Zo zachtjes aan lijkt het hier wel Sinterklaastijd te zijn.
Bijna iedere dag komt er wel een pakje binnen: vooral eBay en de USA bieden dikwijls uitkomst.
Originele 6V kabelboom.
Setje NOS zuigers en veren in de originele eerste maat.
Lagers komen volgende week binnen.
Keerringen zijn onderweg.
Splininternieuwe km teller uit Brexitanie.
Achterlicht uit USA.
6V knipperrelais (weet nog niet of ik dat ga gebruiken)
Stuurhandles, zowel links als rechts.

Verlanglijstje:
Nog op zoek naar een stuur, iemand tips?
Originele uitlaten, ik heb een setje gezien in Bangkok, vraagprijs € 600,00, daar komen dan de verzendkosten nog bij.
Zal ik dan toch de expansie uitlaten maar gaan gebruiken?
Als dat zo is moet er ook een "M" stuurtje op, anders is het geen zicht.
Eigenlijk wil ik een gewoon stuur, dat rijdt toch wat lekkerder, en krijg ik dat gevoel weer van mijn FS1 brommertje (hoop ik)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de expansies gewoon gebruiken om al te rijden en ondertussen kijk je uit naar knappe knalbuizen! :Y

Stuurtje kun je een tussenvorm voor nemen. Stokstuurtje zit tussen clipons en normaal stuur in.
Zoals geleverd op oa de paars/witte R5 uit 1970:
full


Mooie ori. uitlaten vinden kan nog wel eens een flinke klus worden. '(


Overigens: goed bezig *O*
 
Op zich is dat best wel leuk met expansie uitlaten, maar dan wel met dempertjes er op.
Verder denk ik dat ik de originele uitlaten nodig heb tijdens de technische keuring, dit om een kenteken te verkrijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan