Yamaha YL1 opbouw project

Meet de boring anders even op van jouw cilinders? , ja is natuurlijk te koop, ik wil er 175 euro voor hebben..

Klopt, is echt klein spul.
Vandaag de boel opgehaald en even de zaak uitgestald.
De vorige eigenaar had hem helemaal gedemonteerd en in kratjes op zolder gezet.
Zo op het eerste gezicht is alles aanwezig, op zich is dat wel lekker.
Nu de boel sorteren, en spullen naar de poeder coater brengen.
Het chroom van de velgen en de tank is te ver heen, de velgen is niet zo moeilijk.
De tank, dat zal wel een zoektocht worden.
Trouwens, ik neem aan dat het setje te koop is?
 
Die prijs is niks mis mee, ik weet alleen niet of ik het nodig heb.
Als dat zo is laat ik dat zeer binnenkort weten.
Ik moet zeggen dat de cilinders er nog goed uitzien, geen krassen of afgebroken koelribben.
Het motorblok ziet er ook goed uit, de cilinders waren verwijdert en het carter netjes afgedekt met poetsdoeken.
De ontsteking is er afgehaald en zit er in losse onderdelen bij.
Verder voel ik niets vreemds aan de krukas, geen axiale of radiale speling, althans niet voelbaar.
Wat over blijft is de middelste krukaskeerring, ik kan ook een gokje wagen en de boel laten zitten.
De drijfstangen hetzelfde beeld, geen axiale speling, radiaal wel iets, maar dat hoort ook.
De binnenste vorkpoten zal ik nog eens goed moeten bekijken, zit wat roest op.
Nu nog uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen op dit forum,
 
Zojuist de zuigers en cilinders eens goed bekeken.
De cilinders zijn gewoon goed, wel wil ik voor alle zekerheid 2 nieuwe zuigertjes monteren.
Het gaat om de originele maat, 38 mm.
Zojuist een bericht gestuurd naar "P.H.C. Ritzen" nu dus even afwachten.
Ben aan het klooien met foto's, binnenkort gaat het een keer lukken.
 
full
 
Het zijn inderdaad leuke pijpjes, ziet er allemaal wat stoffig uit maar is niet roestig.
Behalve de tank, de binnenkant is perfect maar de buitenkant is roestig.
Volgens de kilometerteller heeft het blokje 14.000 km gelopen, alles heeft 30 jaar op zolder gelegen.
Dat kan je ook zien en voelen aan de rubbers en dergelijke, het is nog verrassend soepel.
Gisteren de cilinders even weggebracht om schoon te maken, maatvoering is perfect volgens de motorzaak.
Heb inmiddels wel 2 NOS zuigertjes besteld, gewoon de eerste maat, dit op advies van de monteur.
NOS kabelboom gescoord op het www, en vervolgens in Engeland nog enkele onderdelen voor de ontsteking.
Dat laatste wordt nog een uitdaging, alles was van de grondplaat gehaald en in een doosje gestopt.
Nu eerst een poedercoater zoeken voor het frame en dergelijke.
Volgens het frame nummer/bouwjaar kan ik kiezen tussen blauw of rood.
 
Klinkt goed allemaal.
Mbt de tank: als die idd van binnen helemaal gaaf is, zou ik hem koesteren. :Y .
Over het algemeen zijn goede tanks vrij prijzig. ;(
Misschien opnieuw laten verchromen????

Keep up the good work! ;)
 
Klinkt goed allemaal.
Mbt de tank: als die idd van binnen helemaal gaaf is, zou ik hem koesteren. :Y .
Over het algemeen zijn goede tanks vrij prijzig. ;(
Misschien opnieuw laten verchromen????

Keep up the good work! ;)

Dat had ik ook al gedacht, je vind geen goede tank meer.
En als je ze al vind zijn ze bijna onbetaalbaar.
Dan moet ik nog wel een adres vinden voor het verchromen, in het verleden wel eens op laten sturen naar ik dacht, Tsjechië.
Dat is toen heel netjes gedaan voor een redelijke prijs
 
Dat wil ik wel doen, maar dan kan ik beter een ander topic starten denk ik

Kan, of je kan de moderators een verzoekje sturen of ze de titel van het topic willen veranderen en of ze hem bij Brikken en Klassiekers willen zetten
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen heb ik eens geinformeerd naar het opnieuw laten verchromen van de tank.
Ik kwam o.a.terecht bij de firma Tolenaar in Rotterdam, heeft iemand hier ervaring mee?
Morgen de spullen die gecoat moeten worden maar eens achterin de auto leggen en wegbrengen.
Mij lijkt rood ook wel een optie, in 1966 was hij ook in het rood verkrijgbaar.
 
Vanmorgen heb ik eens geinformeerd naar het opnieuw laten verchromen van de tank.
Ik kwam o.a.terecht bij de firma Tolenaar in Rotterdam, heeft iemand hier ervaring mee?
Morgen de spullen die gecoat moeten worden maar eens achterin de auto leggen en wegbrengen.
Mij lijkt rood ook wel een optie, in 1966 was hij ook in het rood verkrijgbaar.

Ik heb geen ervaring met Tolenaar maar ik weet wel dat het al een heel oud en lang bestaand bedrijf is, ze staan ook vaak op olditmerbeurzen, dus ik verwacht wel dat ze goed zijn.
 
Zo, deze spullen gaan naar de poedercoater, pas als ik ter plaatse ben zal ik de kleur bepalen.
Eens kijken welke de originele kleur het meest benaderd.
full

full
 
Ik heb al diverse tanks laten doen door tolenaar.
Leveren over het algemeen goed werk.
Markeer wel al je onderdelen en maak er foto's van daar, ze raken nog wel is wat kwijt of wisselen wat om.

Leuk project!
 
Bedankt voor je reactie, vooral dat laatste hoor ik wel meer, van dat omwisselen.
Ik heb nog een paar offertes lopen, dus ik wacht het even af.
Voorlopig kan ik nog vooruit.
 
Zojuist terug van de poedercoater, toch maar gekozen voor de blauwe variant.
Ik heb gekozen voor RAL 5015 dit komt akelig dichtbij de originele kleur.
Onderweg nog even de cilinders opgehaald, deze zijn weer mooi schoon en klaar voor gebruik.
Vandaag gaat ook de tank de deur uit, deze gaat naar "Galviron", je moet een keer een keuze maken, toch.
Nu zijn de velgen aan de beurt, ik ga denk ik gewoon voor de staal verchroomde variant.
De originele velgen zijn tenslotte ook maar heel gewoon.
Ook zijn inmiddels de eerste onderdelen uit Engeland binnengekomen. Met name "Yambits" heeft nog wel wat liggen.

Wordt vervolgd
 
Zo, je hebt de snelheid er gelijk goed in. *O*


(John, zet je pm ff aan.... ;))
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan