Carburateurs reinigen

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.562
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik ondervind problemen met de carburateurs en heb sinds kort een ultrasoonreiniger, dus wil ik de carbs reinigen. Ik begreep dat ze helemaal uit elkaar gehaald moeten worden, nu heb ik geen ervaring met het uit elkaar halen van de carbs, en ben ik de volgende links tegen gekomen.

Mijn vraag is nu zijn er op of aanmerkingen op deze Howto's? Of hebben jullie tips? Ik las ergens dat het belangrijk is om niet aan een bepaalde schroef te draaien (luchtmengselschroef)?

How to: Clean & Overhaul Seca II Carburetors (BDS26 carbs) - XJRider.com

 
Laatst bewerkt:
Dat is vaak op de bouwmarkt.
Meestal is er maar 1 of 2 die echt kennis hebben. De rest houdt de vakken vol!

Of staat met elkaar te kletsen ergens ver achterin de zaak, daar waar niemand ze ziet en dus ook geen vragen stelt waar ze het antwoord toch niet op weten.

Ik kom tegenwoordig alleen nog maar in een bouwmarkt als ik zeker weet wat ik hebben moet, en als er een 25% kortingsbon in de brievenbus lag. ;)

Back on topic, zijn die carbs al schoon?
 
Of staat met elkaar te kletsen ergens ver achterin de zaak, daar waar niemand ze ziet en dus ook geen vragen stelt waar ze het antwoord toch niet op weten.

Ik kom tegenwoordig alleen nog maar in een bouwmarkt als ik zeker weet wat ik hebben moet, en als er een 25% kortingsbon in de brievenbus lag. ;)

Back on topic, zijn die carbs al schoon?


Ehhhh....nee ik moet ze nog opsturen, maar resultaat laat ik hier wel weten als ik ze terug heb.
 
Ik heb ze terug en er is goed en slecht nieuws...

Goede nieuws ze zijn goed schoon sowieso de buitenkant en wat ik kan zien de binnenkant ook...

Slechte nieuws de choke knop is gebroken en de hevel waar deze aan vast zit is compleet verbogen, het lijkt erop dat tijdens het verzenden naar mij de doos is gevallen precies op het deel waar de choke zit.

Ook had ik er een brief bij gedaan of ze het aantal uitdraaiingen wilde noteren van de mengselsgroeven... Helaas geen notities terug gekregen.

Ik heb al een mail gestuurd met foto's van de knop en hevel.

Kortom mijn ervaring is verdeeld over Tovami. Kijken met welke oplossing ze komen.
 
Laatst bewerkt:
Update hevel inmiddels terug gebogen...nu nog op zoek naar chokeknop.

Probleem is gewoon dat Tovami het in de dezlfde doos heeft terug gestuurd als ik heb gedaan alleen dan zonder bubbeltjesplastic en luchtkussens, dus de carburateurs konden gewoon lekker in de doos vrij bewegen...

En tja pakketdiensten gaan denk ik niet zachtzinnig om met pakketjes.
 
Update hevel inmiddels terug gebogen...nu nog op zoek naar chokeknop.

Probleem is gewoon dat Tovami het in de dezlfde doos heeft terug gestuurd als ik heb gedaan alleen dan zonder bubbeltjesplastic en luchtkussens, dus de carburateurs konden gewoon lekker in de doos vrij bewegen...

En tja pakketdiensten gaan denk ik niet zachtzinnig om met pakketjes.
Dat is prutswerk. Materiaal van carbs zelf is al te kwestbaar om los in n doos te versturen. Laat staan de uitstekende stukjes.
 
Heb je al een reactie van Tovami gekregen?


Nee nog niet wel al even gebeld en kreeg de telefoniste, en die gaf aan "ik had er nog een doek om heen gewikkeld", ja ik ook en dan nog bubbeltjes plastic en luchtzakken....niet voor niks.

En ze zei ook nog "zal wel poreus geweest zijn die knop en dat de machine hem heeft gebroken" waarop ik aangaf dat dat me sterk lijkt omdat de hevel ook helemaal verbogen was en de rest stukjes van de knop in de doos liggen. En dat ik de hevel met de hand niet recht kreeg maar met een bankschroef....

:?
 
Nee nog niet wel al even gebeld en kreeg de telefoniste, en die gaf aan "ik had er nog een doek om heen gewikkeld", ja ik ook en dan nog bubbeltjes plastic en luchtzakken....niet voor niks.

En ze zei ook nog "zal wel poreus geweest zijn die knop en dat de machine hem heeft gebroken" waarop ik aangaf dat dat me sterk lijkt omdat de hevel ook helemaal verbogen was en de rest stukjes van de knop in de doos liggen. En dat ik de hevel met de hand niet recht kreeg maar met een bankschroef....

:?
Afschepen....
 
micgmg.jpg


jrv95c.jpg
 
Nog even voor mijn beeldvorming, omdat ik het zelf waarschijnlijk ook maar via Tovami ga doen.

Je heb de carbs in zijn geheel opgestuurd?
Dus aan elkaar, met alle sproeiers, schroefjes ditjes en datjes alles nog erin?

Vervolgens gaat hij daar uit elkaar, maar de carbs blijven wel aan elkaar?

Hij wordt gereinigd, inclusief alle losse onderdelen, vlotters etc.

En hij komt weer in elkaar terug?

Maar moet jij nu nog de carbs gaan syncen?
 
Nog even voor mijn beeldvorming, omdat ik het zelf waarschijnlijk ook maar via Tovami ga doen.

Je heb de carbs in zijn geheel opgestuurd?
Dus aan elkaar, met alle sproeiers, schroefjes ditjes en datjes alles nog erin?

Vervolgens gaat hij daar uit elkaar, maar de carbs blijven wel aan elkaar?

Hij wordt gereinigd, inclusief alle losse onderdelen, vlotters etc.

En hij komt weer in elkaar terug?

Maar moet jij nu nog de carbs gaan syncen?

Je hebt het helemaal goed.
 
Nog even voor mijn beeldvorming, omdat ik het zelf waarschijnlijk ook maar via Tovami ga doen.

??, ik zou daar weg blijven na bovenstaand verhaal. Dat er fouten gemaakt worden is nog daar aan toe, maar het dan afschuiven....
 
Ff bijlezen....Ze gaan op zoek naar nieuwe knop.

Ja, en ? Alles wijst erop dat het bedrijf niet zorgvuldig is (verpakking, geen notitie etc). Dan is het logisch te veronderstellen dat zaken die niet zichtbaar zijn ook niet zorgvuldig worden gedaan. Zorgvuldigheid is een instelling, bij dit bedrijf deugt de instelling dus niet.

Daar boven op komt nog de afhandeling van een klacht (eerste reactie), en ook daar deugt de instelling niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, en ? Alles wijst erop dat het bedrijf niet zorgvuldig is (verpakking, geen notitie etc). Dan is het logisch te veronderstellen dat zaken die niet zichtbaar zijn ook niet zorgvuldig worden gedaan. Zorgvuldigheid is een instelling, bij dit bedrijf deugt de instelling dus niet.

Daar boven op komt nog de afhandeling van een klacht (eerste reactie), en ook daar deugt de instelling niet.

Als ze voor 5 tientjes je carburateurs reinigen moet je ook niet te veel verwachten. Er moet tenslotte ook nog geld aan verdiend worden....
Als ik het had moeten doen was je zeker het dubbele kwijt geweest. ;)
 
Als ze voor 5 tientjes je carburateurs reinigen moet je ook niet te veel verwachten. Er moet tenslotte ook nog geld aan verdiend worden....
Als ik het had moeten doen was je zeker het dubbele kwijt geweest. ;)

Precies, met dit soort zaken is het van belang dat het zorgvuldig wordt gedaan, en dat is nou net wat er mist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan