waar gaan we op vakantie in 2017?

walvis22

MF veteraan
17 feb 2010
2.549
10
Oss
Het is bijna zover, 2017.
Zijn er al vakantieplannen gemaakt?
Ik ben wel benieuwd waar we naartoe rijden dit jaar.
Ik ben in 2016 op de motor naar Crest - Frankrijk gereden samen met het vrouwtje die lekker op haar eigen motor rijd.
2017 staat Scandinavië in de planning, hoe en wat hebben we nog niet bedacht.

Waar gaan jullie naartoe? :]
 
Laatst bewerkt:
Ja nu je er nu zo naar vraagt!
In juli naar Le camping Moto nabij Crest. Mooi saampjes op onze bikes. In augustus naar de Manx GP/Classic TT op Isle of Man met een mooie groep. Helemaal top!
 
het idee is om met de motor de NorthCoast500 in Schotland te gaan rijden, met een uitstapje naar Kyle of Lochalsh, Isle of Skye en Eilean Donan Castle.

aan de andere kant lijkt me een rondje door Normandië ook wel leuk.
 
In ieder geval acht dagen lang een fietstocht begeleiden vanaf de Stelvio naar Nederland.

En eind augustus waarschijnlijk weer eens een keertje de Franse kust afzakken en door de Alpen terug naar huis. Maar hangt ook een beetje van het weer af in die periode.
 
Voorlopig nog alleen plannen.....................
Ik heb die FZ niet voor de mooi maar voor de km's!

In het voorjaar proefdraaien naar de Harz.

In de zomer een 6-weken-toer rond de Oostzee...............
NL-Duitsland-Polen-Rusland(Kaliningrad)-Litouwen-Letland-Estland-Rusland(St.Petersburg)-Finland-Noordkaap-Noorwegen(fjorden)-Denemarken-Duitsland-NL

Edit: Topic gestart door walvis22. Op de Lofoten kan je walvis-safari doen. Met een beetje geluk zie ik dan idd 22 walvissen(?). Vorig jaar in Z.Afrika had ik niet meer voldoende tijd voor een walvis-excursie.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn ook weer aan het plannen...

Nu hebben we een rondje van 13 landen op de planning door centraal en oost Europa.
Of het lukt dit jaar is de vraag aangezien we ook willen verhuizen en vrouwlief een baan moet zoeken...

Wij kijken weer uit naar een motorrijk 2017!
 
Lang weekend Eiffel/Moezel is al geboekt. Eind juni is het plan om Ardennen/Vogezen/Jura (CH)/Vercors/Mont Ventoux/Gorges du Verdon/Franse Alpen/Jura (FR)/Vogezen te gaan. Maar ook naar Ierland (met vliegtuig en huurauto). We gaan het zien :]
 
Alleen vogels vliegen van noord naar zuid (vrij naar Harry Jekkers)
Vorig jaar de Noordkaap (althans bijna) dus dit jaar weer naar het zuiden. Via Dl/Oostenrijk naar Italië en dan naar Corsica.
Dat leek ons wel wat voor de zomertrip.
En dan nog wat lange weekends naar Luxemburg/Moezel en zo.


En intussen nog even een duikreisje.... Je moet wat tenslotte.
 
In Mei een lang weekend naar de Eifel ( 4 dagen Vol )
En in Juni een trip Eifel Zwarte Woud Eifel weer terug ( 6 dagen en er zijn nog plaatsen )
In Sept ( 4 dagen ) ( maken we nog nader bekend )
En dit met MC Gezellig waar ik een van de organisators van ben

Hemelvaart waarschijnlijk met MMC72 mee met de Eurotour ???? ( 3 dagen )
MMC`72 Euro Tour

Pinkster Duitsland ????
Okt naar de Eifel ( 3 dagen )
Beide met de plaatselijke motor club MC68
MC'68 - Motorclub voor de Zaanstreek en omgeving

Er kan nog wat bij komen maar dat zien we wel tijdens het seizoen

En nog met het gezin/auto onderweg voor 14 dagen naar Italië

Wat een klote leven *D
 
Of naar Rome, of naar Wenen. Afhankelijk van het weerbericht tegen die tijd.
Lekker binnendoor die kant in. Daar een paar dagen / kleine week vertoeven en binnendoor terug.
 
Maandje of 4 naar de Piemonte (IT) :+

Ok dat is om te werken maar er zal meer dan genoeg tijd over blijven om daar flink rond te gaan gassen.
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar gaat hetrichting Noorwegen via Denemarken. Van Hirtshals oversteken naar Kristiansand en een rondreis door Zuidwest Noorwegen.
 
Komende studiejaar heb ik heel veel vrije tijd en dus heel veel tijd om te rijden!!! 8-)

Mijn plannen zijn om 1 week door Zwitserland en dan 1 á 2 weken door heel Italië te gaan reizen. Hoop dat het allemaal goed komt met mijn 2016 - Honda CBR500R.

Ik kan gelijk uitproberen wat een A2 motor allemaal kan.

Ik ben er ook van plan om een lange weekend naar Luxemburg te gaan en een weekendje Duitsland.

Voor de rest heel veel kilometers maken in NL en genieten van mijn rustige jaar en hopelijk ook een mooie weer! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan