waar gaan we op vakantie in 2017?

@ mean machine

In welk hotel verblijf je in de harz?
Ga eind juli ook lang weekend naar de harz
en begin juni nog lang weekend eifel

:] *O*

Zonder motor in april naar Roemenie
In augustus nog naar.... Schotland/Griekenland of iets dergelijks
en waarschijnlijk nog ergens een stedentripje om de vrouw tevreden te houden ;)

Zoals gezegd ben ik helemaal niet bekend in de Harz.
Gewoon een slaapgelegenheid gezocht bij booking.com.
Prima ervaring met deze site voor slaapgelegenheid in Z. Afrika en later in Noord-Spanje.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Blackcoms Erika in Hahnenklee in de Harz.
Lijkt me een prima startpunt om Harz te verkennen. Gebied is ook niet heel erg groot.
Es sieht gemütlich aus und es gibt ein Caféhaus dazu. Dus dat moet wel lukken.
Voor een week verblijf net geen 100 Euries. Eten ga ik wel zien daar.
Meestal is dat in Duitsland uitstekend en redelijk geprijsd. Dat gaat lukken!
Of het hotel/ pension goed is dat zal moeten blijken. Reviews waren OKE.
 
Laatst bewerkt:
Een paar jaar terug ben ik op vakantie gegaan zonder stoel. Gelukkig was het in september, zodat een plastic stoel 'tijdelijk lenen' van het terras van de campings vaak geen probleem was. Toch is het in die vakantie duidelijk geworden dat ik niet meer weg ga zonder mijn regisseur-stoel.

Dat is duidelijke taal! :t (is lenen trouwens niet altijd tijdelijk? die aanhalingstekens maken het trouwens niet minder louche... ;) )
 
Moto GP le Mans
Moto GP assen
Nog een 3de nader te bepalen GP
Dagtochten Eifel Ardennen Luxemburg
Midweek zw woud of vogezen
Zomerreis hinterland van Barcelona en Pyreneeën.
En eind maart nog een weekje Gran Canaria om te bekomen en te luieren..
 
Laatst bewerkt:
Dat is duidelijke taal! :t (is lenen trouwens niet altijd tijdelijk? die aanhalingstekens maken het trouwens niet minder louche... ;) )

KLOPT!!
Toen ik terug kwam van vakantie in Italië had ik 23 plastic stoelen achterop de motor:? :?
Ik dacht bij mezelf: Makkelijk voor thuis! :W
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is ook dat je zeker buiten het seizoen meestal wel ergens een stoel kunt lenen. Is het niet op een eventueel terras, dan wel bij een (huur) caravan die niet bewoond is. Natuurlijk op een normale manier, ik ga geen voortenten of schuurtjes open maken, maar als ergens iets staat terwijl er geen mensen zijn dan heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Overigens hecht ik dan weer niet zo'n waarde aan een stoel. Ik heb er nu wel een bij me, maar voor die tijd zat ik net zo makkelijk op een zijkoffer, of desnoods op een plastic zak op de grond. Maar ik ben dan ook zo iemand die naast motorkamperen ook regelmatig aan rugzakkamperen doet, dan leer je vanzelf wel om alleen het hoognodige mee te nemen.
 
full


Concept versie is klaar :)
7-8 dagen + de reis naar de veerboot en terug.
 
Heb plannen om naar Isle of Man te gaan en de TT- route af te rijden (niet als deelnemer maar gewoon als toerist en niet tijdens het evenement uiteraard) Ben er alleen nog niet uit of ik eigen motor meeneem of er ene huur. BMW K 1300 GT is te huur voor 200 € per dag in Ballasalla dat op de route ligt.
 
Heb plannen om naar Isle of Man te gaan en de TT- route af te rijden (niet als deelnemer maar gewoon als toerist en niet tijdens het evenement uiteraard) Ben er alleen nog niet uit of ik eigen motor meeneem of er ene huur. BMW K 1300 GT is te huur voor 200 € per dag in Ballasalla dat op de route ligt.

Er is niets zo mooi om op de eigen motor naar IOM te reizen en te genieten van de prachtige wegen op het eiland waaronder het TT parcours. Als je de boot neemt naar Hull maak dan ook een rit door de Yorkshire dales. Is prachtig! Daarna met de steam packet varen naar Isle of Man. Ga je weer terug en heb je tijd, kan je de lake district mee pakken in Engeland en bovenkant Yorkshire dales. Gegarandeerd succes!
 
Er is niets zo mooi om op de eigen motor naar IOM te reizen en te genieten van de prachtige wegen op het eiland waaronder het TT parcours. Als je de boot neemt naar Hull maak dan ook een rit door de Yorkshire dales. Is prachtig! Daarna met de steam packet varen naar Isle of Man. Ga je weer terug en heb je tijd, kan je de lake district mee pakken in Engeland en bovenkant Yorkshire dales. Gegarandeerd succes!
 
Er is niets zo mooi om op de eigen motor naar IOM te reizen en te genieten van de prachtige wegen op het eiland waaronder het TT parcours. Als je de boot neemt naar Hull maak dan ook een rit door de Yorkshire dales. Is prachtig! Daarna met de steam packet varen naar Isle of Man. Ga je weer terug en heb je tijd, kan je de lake district mee pakken in Engeland en bovenkant Yorkshire dales. Gegarandeerd succes!

Thanks man, misschien toch best dat ik eigen machine meeneem. Bedoeling is dat ik het parcours eerst tegen een matige snelheid verken om daarna wat tempo te maken. Heb vernomen dat daar buiten de bebouwde kommen niet geflitst word en dat is interessant.
Yorkshire dales ga ik zeker doen en lake district hoogstwaarschijnlijk ook.
 
Mocht je beperkt in de tijd zitten dan zou ik persoonlijk de Yorkshire Dales verkiezen boven het Lake District, maar als je tijd genoeg hebt natuurlijk gewoon allebei.
 
De IOM daar wil ik zeker ooit nog eens een keer heen. :]

Afgelopen sept ben ik met ANWB nog naar midden-Engeland geweest. Mijn verwachting was het zelfde landschap als aan de Engelse zuidkust: Cornwall en Devon. Dat was het duidelijk niet! We zijn toen vanaf Hull naar en door de Peak-District gereden. Er zaten mooie stukjes tussen, maar het meeste viel een beetje tegen. Of mss ligt het aan mij? Heel erg verwend? Ik was net terug van Picos de Europa en de Pyreneeën.
 
Je had naar Wales moeten rijden. Vorig jaar daar een beetje bij toeval verzeild geraakt en vond het adembenemend mooi.
 
Ik vind Engeland mooi, maar ook niet geweldig. Ik heb inmiddels afgezien van Wales het grootste deel van het land wel gezien, maar ik vind het ook goed zo. Ik hoef op korte termijn niet weer die kant op, terwijl ik wel jaar na jaar naar de Alpen kan rijden en me geen seconde verveel. Veel motorrijders zijn lyrisch over Schotland, maar ik ben er één keer geweest en ik vond het genoeg. Het is echt wel mooi, maar veel van hetzelfde. Ik heb familie die al 20 jaar achter elkaar naar Schotland gaan, ik moet er persoonlijk niet aan denken. Dat heb ik eigenlijk een beetje bij het hele land. Je moet er van houden denk ik, gewoon persoonlijke voorkeur.
 
Ik dacht een keer naar Engeland te gaan en het dan wel gezien te hebben, maar ik ga nog wel een keertje terug. De sfeer van het land bevalt me ook wel goed.

Wales deed me erg aan New Zealand denken, zonder de moordende vliegreis 😀
 
Aan Cornwall, Devon en eigenlijk de hele Engelse zuidkust heb ik wel goede herinneringen.
Hele leuke vissersplaatsjes en de bekende gezelligheid in de pubs. :t
Oude plaatsen als Bath en Salisbury, interessant en is weinig mis mee.
Ja, wel veel meer toeristisch, net als de badplaatsen. Zeker wel leuk!

Ooit voor mijn werk een paar keer naar Edinburgh geweest. Daarvan 1x ook een stuk de highlands in gereden. Was niet zo verkeerd. Hoewel.......het weer was bar!
Daarom altijd nog een keer Schotland op het programma. Mss een keer voor een weekje....?

Wales zou idd ook kunnen. Ook een weekje....?
Dat vliegen wat Schenk noemt snap ik. Voor mij: Z.Afrika was mooi, maar de vliegreis...... :N

Zoals gezegd beviel me midden Engeland bij Hull een stuk minder. Saaaaaai!!
 
Laatst bewerkt:
Ik neem altijd een vakantie naar een koude lucht, zodat ik kan genieten van een kop hete koffie met een blik op de schoonheid van de stad.
 
Eind juli een weekje alleen nr de Franse Alpen op de Africa Twin 1997. Met gloednieuwe Coleman Darwin tent. Globale trip: vanaf Nancy binnendoor nr Dole, dan via de fijne A-39 richting Grenoble, via Combe Laval nr camping Moto. Daarna via Barecelonette, col de Cayolle de Gorges de Daluis rijden. Ooit gedaan op een honda ss50 eind jaren 80. Afhankelijk v h weer terug via de RDGA of nr de Vercors/camping Moto. En via La Mouche terug (nooit geweest).
 
Zit net de route te plannen voor augustus met het meisje.
Vorig jaar de colletjes van de RDGA gereden en heb eigenlijk maar weinig van de omgeving gezien, was in men eendje en maakte van 2 dagen 1 dag rijden.
Door een kaartfout :+ viel ik van de Garmin en kon de route niet vervolgen omdat ik ook geen kaarten bij me had van Zuid-Frankrijk, wel had ik op een aparte kaartje een deel Spanje geladen en daarom maar naar Lloret de Mar gereden om een paar dagen bij te komen van de rit. :P
Dit jaar dezelfde route maar rijden alleen nu met het wicht achterop en meer tijd nemen voor natuurschoon en daarna via Italië, Oostenrijk weer terug naar huis.
Daarnaast weer een aantal route's voor de soloritten plannen natuurlijk. :]
 
Zoals gezegd ben ik helemaal niet bekend in de Harz.
Gewoon een slaapgelegenheid gezocht bij booking.com.
Prima ervaring met deze site voor slaapgelegenheid in Z. Afrika en later in Noord-Spanje.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Blackcoms Erika in Hahnenklee in de Harz.
Lijkt me een prima startpunt om Harz te verkennen. Gebied is ook niet heel erg groot.
Es sieht gemütlich aus und es gibt ein Caféhaus dazu. Dus dat moet wel lukken.
Voor een week verblijf net geen 100 Euries. Eten ga ik wel zien daar.
Meestal is dat in Duitsland uitstekend en redelijk geprijsd. Dat gaat lukken!
Of het hotel/ pension goed is dat zal moeten blijken. Reviews waren OKE.


Daar ben mei 2016 nog geweest. Goedkoopste hotel van Duitsland zegt de eigenaresse. Misschien maar voor van alles komt er daarna nog geld bij. Handdoeken, videobewaking van je motor, ontbijt, kamer elke dag opruimen. enz. Kun je allemaal wel of niet voor kiezen. Goedkoop en heel basic maar verder prima hoor. Volgens mij viel Hahnenklee vroeger net in het Oost Duitse gedeelte van de Harz. op loopafstand een paar restaurantjes waar we goed gegeten hebben.



full
 
Een jaar eerder hier gezeten in de Harz, was ook leuk en kon je ook goed eten. Wel wat duurder.

full
 
Laatst bewerkt:
Morgen voor 3 weken naar Spanje, Andalusië , Sierra Nevada, Alpujarra.

Schitterende omgeving voor zowel on-road als offroad. :]

Mijn brommert staat daar al op mij te wachten (ttr250), zelf ga ik met zo`n metalen vogel.

(foto dec 2016)
WP_20161219_13_04_50_Pro_zpstlxfykwe.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan