waar gaan we op vakantie in 2017?

500 euro in 1 week challenge Franse passen RDGA

alles op de bonnefooi.
In zwitserland was ik ZO blij EINDELIJK een hotel te vinden dat die 80 euro niet eens meer zo een punt was.
een enorm rotweer en mist de volgende ochtend bevestigde dit.
de laatste avond kwam ik eindelijk aan op een camping die alleen voor caravans was, degene die er stonden vonden het wel grappig die gek met zijn tentje dus ik kon gratis op het grasveld staan en naar de wc en douche van 1 vd vaste gasten.

Er was zat plek maar ik vond alles te duur (Frankrijk 70 euro per overnachting, ibis en ibis budget.. )
Zodra je begint met zoeken ben je dat na een uur wel zat.
als je echt passen rijd dan weet je ook dat je op een pas niet veel tegen gaat komen en je er zo een uur over doet om een pas over te steken..
 
Ik twijfel tussen Wales of Schotland in de zomer.
Ik neig nu meer naar Schotland.

Maar het wordt maar een tochtje van een weekje dan.
 
Ergens in het zuidwesten van Frankrijk met onderstaande wegen:

CURVAS_SUBIDA_LUZ_ARDIDEN-e1423331715928.jpg

De Franse Pyreneeën.
 
via zwarte woud, naar oostenrijk,lagio di magiore,dan naar fransen alpen en gorges du verdon,dan drome of zo en dan vogezen en dan naar huis..............We wilde eigenlijk eerst ook noorwegen,maar vinden we toch te duur worden voor 14 dagen.............
In februari naar lissabon met vliegtuig (vorig jaar andalusie sierra nevada gedaan in mei was geweldig) verder natuurlijk weekendjes eifel of sauerland etc ........heb er zin in
 
Voorlopig nog alleen plannen.....................
Ik heb die FZ niet voor de mooi maar voor de km's!

In het voorjaar proefdraaien naar de Harz.

In de zomer een 6-weken-toer rond de Oostzee...............
NL-Duitsland-Polen-Rusland(Kaliningrad)-Litouwen-Letland-Estland-Rusland(St.Petersburg)-Finland-Noordkaap-Noorwegen(fjorden)-Denemarken-Duitsland-NL

Edit: Topic gestart door walvis22. Op de Lofoten kan je walvis-safari doen. Met een beetje geluk zie ik dan idd 22 walvissen(?). Vorig jaar in Z.Afrika had ik niet meer voldoende tijd voor een walvis-excursie.

Harz begin mei is inmiddels gereserveerd.................
 
Met ons clubbie naar de Eifel, jaarlijks uitstapje.Met 17 motorendit jaar, van alles wat.
In de nazomer gaan we nog met ong. 6 motoren naar het mooie Zwarte woud. gewoon super daar.
full
 
Ik ben zelf helemaal niet bekend in de Harz. Kyffhaüser kende ik dus (nog) niet.
Daarom bedankt voor de tip. :t Ook andere tips zijn natuurlijk nog altijd welkom.
Natuurlijk ga ik zelf ook zoeken naar mooie wegen en stadjes in dat gebied.

Tja, als ik nu enkele tube-filmpjes van de Kyffhaüser bekijk heb ik er al goed zin in. :]
Ik kan niet wachten tot het voorjaar wordt om op te stappen.

Edit: Trouwens, mijn verblijf in de Harz is belachelijk goedkoop. Ik heb vorig jaar in Noord-Spanje, wat toch ook geen dure regio is, op de camping meer voor 1 nacht moeten betalen, dan hier voor het pension. :t

zie ook: Harz & Kyffhäuser
(zeuren ze oa over Dolomieten.....I've been there, I've seen that!)
Dit is niet meer dan een voorjaars-uitstapje om de goed smaak weer te krijgen..........
 
Laatst bewerkt:
Voor mij wordt het de eerste motorvakantie. Eerst een weekendje NL om de setup te testen, weet nog niet waar precies, in September ofzo richting Tsjechie.

Vraagje voor de kampeerders: Zouden jullie liever a) een hangmat met dekzeiltje en een goede klapstoel of b) een tent/matje en geen stoel meenemen? Dit ivm zowel grote stoel als tent (pakmaat). Ik neig nu naar dekzeiltje met hangmat en stoel, zodat ik tenminste goed kan zitten. Als het niet sneeuwt is het best prima slapen in mn hangmat (+slaapzak), en ik kan me voorstellen dat je lekker wilt zitten na een lange rit, en als er geen goede openbare bankjes/stoelen zijn... Wat ik dan verkoop is wat privacy, en beschutting tegen tocht en muggen. En ik maak me wat afhankelijk van bomen, maar ik geloof dat dat wel goed komt daar.
 
Als je gewend bent om in een hangmat te slapen kan dat een optie zijn, maar als je hier geen ervaring mee hebt zou ik het niet doen. Het lijkt namelijk heel handig en leuk, maar dat vind ik persoonlijk in de praktijk nogal tegenvallen. Het is een beetje een persoonlijke voorkeur, maar ik zou voor de tent kiezen.

Als je graag een goede stoel hebt zijn er tegenwoordig prima lichtgewicht en compacte alternatieven. Denk aan de Helinox of de replica, maar er zijn meer merken. Buiten het seizoen is vaak ook wel mogelijk om op een camping een stoel van een andere caravan of van het terras te lenen, eventueel eerst even vragen en natuurlijk netjes terugzetten. Je hebt voor sommige merken slaapmatjes ook chairkits, dan kan je hem gebruiken als stoel.

Check ook eens het kampeertopic, staat veel info in.
 
Laatst bewerkt:
Als je gewend bent om in een hangmat te slapen kan dat een optie zijn, maar als je hier geen ervaring mee hebt zou ik het niet doen.

Bedankt voor je reactie! Ervaring met de hangmat heb ik wel, in goed en slecht weer. Met de motor op vakantie alleen niet. Dus behoefte aan zitplek ben ik benieuwd naar. Stoel lenen, kan dat zo makkelijk? Ik heb een heerlijk klapstoeltje, dit model.

12261662.jpg


Maar als die (of een ander stoeltje) mee moet, wordt het wel heel erg prakken met ook een tent erop naast de tas.
 
Ik kan je bagagemogelijkheden natuurlijk niet beoordelen, maar ik heb gewoon een tent en een stoel mee (Helinox). Met 2 koffers en een bagagerol.
 
Ik kan je bagagemogelijkheden natuurlijk niet beoordelen, maar ik heb gewoon een tent en een stoel mee (Helinox). Met 2 koffers en een bagagerol.
Ik heb geen koffers, wel zadeltasjes, tanktasje en roltas. Tent of stoel kan op de rol op de zadeltasjes. Ik moet eens alles wat ik mee wil nemen inpakken en zien hoeveel het is. Dat is ook de lol van een testweekendje, denk ik. Ik heb er goed veel zin in!
 
Testen is altijd leuk. Ik heb gewoon een lijstje met dingen die ik altijd mee neem. Daar pas ik in de loop der tijd altijd wel weer iets op aan, als ik iets te veel of te weinig mee heb. Na verloop van tijd merk je toch wel dat je veel te veel mee hebt, zo wordt het allemaal steeds wat lichter en compacter.

Misschien is dit wat voor je: Het MF-Testweekend 2017 camping rulez
 
Testen is altijd leuk. Ik heb gewoon een lijstje met dingen die ik altijd mee neem. Daar pas ik in de loop der tijd altijd wel weer iets op aan, als ik iets te veel of te weinig mee heb. Na verloop van tijd merk je toch wel dat je veel te veel mee hebt, zo wordt het allemaal steeds wat lichter en compacter.

Misschien is dit wat voor je: Het MF-Testweekend 2017 camping rulez

Goed idee, waarom niet tegelijk en gezellig samen met andere mensen? Andere kant van t land, maar t gaat ook om mooie stukjes rijden.

Het kampeertopic is sinds maart 2011 niet meer gebruikt, trouwens, en iedereen die daarna discussie begon is hardhandig op slot geramd. Dat is wel wat gedwongen topicnecrofilie, niet? Of mis ik een topic? Er zijn diverse met mensen hun reisverslag, maar niet de grote 'verzameljepaklijsthier' topics... Ik zal toch spulletjesdiscussie maar verder niet hier gaan voeren. ;)
Edit: -> ik ben een aardappel, en heb het topic gemist. Nu toegevoegd aan favo's.

Anyway het kampeerseizoen moet nog maar even wachten tot zomertijd, dan puzzel ik weer verder in theorie en praktijk. On topic was mijn korte antwoord: Tsjechie.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij wordt het de eerste motorvakantie. Eerst een weekendje NL om de setup te testen, weet nog niet waar precies, in September ofzo richting Tsjechie.

Vraagje voor de kampeerders: Zouden jullie liever a) een hangmat met dekzeiltje en een goede klapstoel of b) een tent/matje en geen stoel meenemen? Dit ivm zowel grote stoel als tent (pakmaat). Ik neig nu naar dekzeiltje met hangmat en stoel, zodat ik tenminste goed kan zitten. Als het niet sneeuwt is het best prima slapen in mn hangmat (+slaapzak), en ik kan me voorstellen dat je lekker wilt zitten na een lange rit, en als er geen goede openbare bankjes/stoelen zijn... Wat ik dan verkoop is wat privacy, en beschutting tegen tocht en muggen. En ik maak me wat afhankelijk van bomen, maar ik geloof dat dat wel goed komt daar.

Een paar jaar terug ben ik op vakantie gegaan zonder stoel. Gelukkig was het in september, zodat een plastic stoel 'tijdelijk lenen' van het terras van de campings vaak geen probleem was. Toch is het in die vakantie duidelijk geworden dat ik niet meer weg ga zonder mijn regisseur-stoel. (trouwens, ingeklapt is die zo groot ook niet) Simpel mee te nemen tussen het achter-stepje en de top-koffersteun.

Mijn tentje, slaapzak en luchtbed gaan ook allemaal gewoon mee. Net als mijn kookset (simpel)met brandertje. Iedere ochtend iig een lekker bakkie koffie. Na een paar keer een lekke self-inflating mat ben ik weer terug naar een gewoon luchtbed. Neemt ingepakt minder volume en slaapt ook nog eens beter. Motor starten, luchtpomp-stekker in de sigaretten-aansteker-plug en dan is ie in 1 min vol.

Mss net waar je gaat, maar zonder tent in een gebied van muggen of midgets? No way!!

Edit: Als ik na een dag-etappe op de campingplek ben aangekomen is het eerste wat ik doe: Stoeltje uitklappen, laarzen en motor-kleding uit en een lekker biertje!! :t
 
Laatst bewerkt:
@ mean machine

In welk hotel verblijf je in de harz?
Ga eind juli ook lang weekend naar de harz
en begin juni nog lang weekend eifel

:] *O*

Zonder motor in april naar Roemenie
In augustus nog naar.... Schotland/Griekenland of iets dergelijks
en waarschijnlijk nog ergens een stedentripje om de vrouw tevreden te houden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan