Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik heb het grootste deel van mijn leven in Scheveningen gewoond. Bij mooi weer enorme overlast van strandgangers.
 
Maar de afsluiting is een tijdelijke proef toch?
Dadelijk gaan ze de gegevens kortsluiten met de bewoners, en dan druipen er weer een paar teleurgesteld af.
Kut, het merendeel van de hardrijders zijn auto' s _O-

Gewldig land dit, je maakt hier altijd wat mee.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat doe je als een motor weliswaar herrie maakt, maar daarmee niet in overtreding is?

Max. 106 Db in mijn geval, en ik meen dat een overschrijding van 2 Db. binnen de marge valt dus 108 Db...

Dijk dicht dan maar?

Zie het al voor me dat ik de Gemeente Amsterdam vraag om mijn straat 's nachts in het weekend af te sluiten voor voetgangers en fietsers. Ik ervaar dan namelijk overlast van luid pratende mensen die 's nachts door mijn straat lopen en fietsen. Hun stemgeluid kaatst via het pand aan de overkant v/d straat zo mijn slaapkamer binnen (dit meen ik trouwens serieus).
Oh wacht, dan gebeurd er niets, want pratende voetgangers en fietsers overtreden geen geluidsnormen. Praten valt onder normaal, te verwachten geluid of ik er nu last van heb of niet, waardoor er ook geen maatregelen hoeven te worden genomen. De gemeente zal waarschijnlijk zeggen dat ik zelf maar mijn slaapkamer moet isoleren.
Dus wat is het verschil met een motor die weliswaar geluid maakt, maar dit geluid is (zolang er geen geluidsnormen worden overtreden) ook normaal en te verwachten wanneer je in de buurt van een weg woont? Als mensen daar toch overlast van hebben, dan is het aan de mensen zelf om daar maatregelen tegen te nemen bijv. door een dikke geluidsdempende heg in hun voortuin te plaatsen.
 
106 dB lijkt veel en is dat ook, maar dat wordt toch gemeten op een halve meter van de uitlaat? En bij elke verdubbeling van de afstand wordt het 3 dB minder, dus op 16 meter is het nog 91dB en dat is echt niet meer hard.
 
106 dB lijkt veel en is dat ook, maar dat wordt toch gemeten op een halve meter van de uitlaat? En bij elke verdubbeling van de afstand wordt het 3 dB minder, dus op 16 meter is het nog 91dB en dat is echt niet meer hard.

Geloof me, als ik op 16 meter van je tuin voorbij kom rijden dan kun je maar beter van motorgeluid houden want anders ervaar je toch echt een bak herrie vrees ik...maar goed, ik rij nooit over de dijk dus dat scheelt dan weer ;)
 
Ik zie op de foto van het bord bij de Lingewaard geen uitzondering voor bestemmingsverkeer staan.
Lijkt me dus op zon en feestdagen gewoon gesloten voor alle motoren.

Ik heb de wethouder gesproken en er is inderdaad geen uitzondering voor bestemmingsverkeer.



106dba is ECHT HEEL LUID HOOR!!!!!!!!!!!
Maar als dit op jouw type goedkeuring staat dan moet men daar tegenaan procederen. want overlast is subjectief weten wij inmiddels.
Fwiw, mijn SP2 heeft een type/VIN plaatje dat 95dba als max bij 5,000 toeren aangeeft. Bij de RDW staat er echter geen waarde in hun computer systeem. als er af fabriek alleen het VIN nummer op had gestaan dan had ik confrom the RDW regelgeving 105dba mogen produceren (999cc motor uit 2003).
 
Laatst bewerkt:
Maar de afsluiting is een tijdelijke proef toch?
Dadelijk gaan ze de gegevens kortsluiten met de bewoners, en dan druipen er weer een paar teleurgesteld af.
Kut, het merendeel van de hardrijders zijn auto' s _O-

Gewldig land dit, je maakt hier altijd wat mee.

Ik heb gewoon de schijt aan al die regels, kwestie van uitkijken gewoon, wegafsluitingen heb ik niks mee. Gelukkig hebben we hier in Limburg de FlitsLimburg app, weet je zo waar de wouten zijn. Maar dat moet je zien in de Ardennen, tussen Comblain au pont en Poulseur mag je niet met de motor komen, hangen borden, er is bijna niemand die zich daar iets van aantrekt en de politie interesseert het werkelijk geen ene ruk, dat terwijl het politiebureau in Poulseur aan de route ligt...echt geweldig hahaha...
 
Ik heb gewoon de schijt aan al die regels, kwestie van uitkijken gewoon, wegafsluitingen heb ik niks mee. Gelukkig hebben we hier in Limburg de FlitsLimburg app, weet je zo waar de wouten zijn. Maar dat moet je zien in de Ardennen, tussen Comblain au pont en Poulseur mag je niet met de motor komen, hangen borden, er is bijna niemand die zich daar iets van aantrekt en de politie interesseert het werkelijk geen ene ruk, dat terwijl het politiebureau in Poulseur aan de route ligt...echt geweldig hahaha...

Vet man! Echt kickuhh jonguh!!! :]
 
Ik heb de wethouder gesproken en er is inderdaad geen uitzondering voor bestemmingsverkeer.



106dba is ECHT HEEL LUID HOOR!!!!!!!!!!!
Maar als dit op jouw type goedkeuring staat dan moet men daar tegenaan procederen. want overlast is subjectief weten wij inmiddels.
Fwiw, mijn SP2 heeft een type/VIN plaatje dat 95dba als max bij 5,000 toeren aangeeft. Bij de RDW staat er echter geen waarde in hun computer systeem. als er af fabriek alleen het VIN nummer op had gestaan dan had ik confrom the RDW regelgeving 105dba mogen produceren (999cc motor uit 2003).



Dat er geen uitzondering is voor bestemmingsverkeer, lijkt me een mooi handvat, voor degenen, die het besluit aanvechten.
 
Dat er geen uitzondering is voor bestemmingsverkeer, lijkt me een mooi handvat, voor degenen, die het besluit aanvechten.

Kan me toch slecht voorstellen dat de dijkbewoners hun motoren elders dienen te stallen willen ze er nog eens gebruik van willen maken.
 
De borden en de info van Dutchy zeggen toch echt dat het zo is. Geen goed doordacht besluit lijkt me.
 
Ik krijg iemand van de krant op bezoek.

En de gemeente gaat een onderzoek doen naar die dijk.
 
Laatst bewerkt:
Joh, een 22 jarige op een geleende scooter valt nu zelfs onder de noemer "motorrijder"..
 
Klopt, maar de gemeente waar Oosterleek onder valt kan gewoon gaan onderzoeken wat er kan worden gedaan om de dijk minder druk te maken. Want ik heb het wel meegemaakt dat het er behoorlijk druk was. Dat betekent niet dat het er gonsde van de motoren want ik denk dat er meer auto's dan motoren rijden.
 
...Ze spreken onterecht van motorrijder overigens, want als ik me goed herinner was het zo'n driewieler met brede wielbasis....
Spoorbreedte bedoel je zeker...

Ik neem aan Piaggio MP3 ?

Adiva, Aeon, Peugeot en Gilera bouwen ook neigende driewielscooters...

Joh, een 22 jarige op een geleende scooter valt nu zelfs onder de noemer "motorrijder"..
Joh, zelfs hier weten velen het verschil niet.
De MP3RL is gewoon een motorfiets, de LT (large track?) versie valt onder de automobielen, die rijdt er wel verreweg het meest.

Ik krijg iemand van de krant op bezoek.

En de gemeente gaat een onderzoek doen naar die dijk.
Doe je goed. Jij onderneemt er tenminste iets tegen. Succes.
 
Han, klik je wel even die mf pagina weg, waar minder nette bewoordingen richting die mevrouw staan ?

Des te beter kan je haar pakken op haar woordgebruik richting ons 😇
 
Laatst bewerkt:
Spoorbreedte bedoel je zeker...

Ik neem aan Piaggio MP3 ?

Adiva, Aeon, Peugeot en Gilera bouwen ook neigende driewielscooters...
[/...]

Ohja, het was lánge wielbasis, brede spoorbreedte :$

Het merk heb ik niet bewust gezien. Enige merk dat ik gezien dacht te hebben is Roof, als dat de enige is met die rode puntjes in opgeklapte toestand :+
 
Volgens het besluit in de staatscourant, dienen bewoners een ontheffing aan te vragen. En volgens dat besluit wordt de onveiligheid op de dijk geheel in de schoenen van motorrijders geschoven en blijft het gedrag van andere groepen geheel buiten beschouwing. 😡
 
Wat me ook verbaast is dat beheerders en gemeenten zich niet realiseren dat als je een bepaalde weg afsluit, je in feite het probleem niet oplost maar slechts verplaatst naar ergens anders.

Want de jongens met de lawaaipijpen gaan wel gewoon rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan