WSBK seizoen 2017

GreenRicky82

MF veteraan
15 aug 2007
7.275
4
Almere
Hallo allemaal,

omdat de interesse in het WSBK steeds meer lijkt af te namen de laatste jaren en het iedere keer weer een gedoe is om een topic per race te maken, leek het mij handig voor het WSBK gewoon 1 topic te maken voor het hele seizoen. Zo snel zal 'ie toch niet vol lopen tenzij vd Mark ineens alle races gaat winnen, maar die kans acht ik tot nu toe vrij klein ;)

Dus bij deze, post hier alles over de races en raceweekenden voor de WSBK, WSS, STK etc.

14705682_1293262874041964_1645264404450129262_n.jpg
 
Aankomend weekend btw de races in Thailand. Zo ongeveer het minst interessante race-weekend van de kalender, maar hey, beter dan niets ;) Wie weet pakt de WSS race net als in PI heel spannend en verrassend uit :Y
 
Geef maar toe, dit is gewoon een verkapt SBK Thailand topic. :+

Vorig jaar vochten Rea en Sykes hier flink met elkaar, maar durfden ze nog geen wilde moves te maken. Met Davies er tussen hoop ik op écht vuurwerk dit jaar! :Y
 
*O*
Toch maf dat de interesse in het WSBK blijkbaar wat afneemt, terwijl de races toch vaak erg leuk zijn!

Case in point: de laatste races op Philip Island *O* :}
 
Geef maar toe, dit is gewoon een verkapt SBK Thailand topic. :+

Vorig jaar vochten Rea en Sykes hier flink met elkaar, maar durfden ze nog geen wilde moves te maken. Met Davies er tussen hoop ik op écht vuurwerk dit jaar! :Y
haha Thailand en vanaf nu dan gewoon ook de rest ;) Eensch met het idee?

Trouwens, idd vorig jaar had iig race 1 een mooie battle tussen Sykes en Rea

 
Dat de populariteit van het WSBK afneemt heeft denk ik meer met het succes van de MotoGP te maken. Op Kawasaki en Ducati na is er niet echt veel steun vanuit de fabrieken (relatief tot MotoGP) Ik blijf overigens gewoon naar beide kijken.
Goed idee om 1 topic te openen voor alle races.
 
Dat de populariteit van het WSBK afneemt heeft denk ik meer met het succes van de MotoGP te maken. Op Kawasaki en Ducati na is er niet echt veel steun vanuit de fabrieken (relatief tot MotoGP) Ik blijf overigens gewoon naar beide kijken.
Goed idee om 1 topic te openen voor alle races.
Motogp 500cc is altijd al veel populairder geweest dan het WKSBK.
Motogp is de topklasse de echte motorraceliefhebber kijkt ook het sbk etc:,wij dus.
Natuurlijk zijn er ook die dan zeggen ik kijk alleen Motogp want dat is het :Y .Moet eerlijk bekennen dat de Motogp veel meer heeft dan de sbkklasse hier rijden de beste 3/4/5 rijders ter wereld in ;) veel meer TV aandacht waar je alle traningen kan volgen meer achtergrond etc: etc:
Dan kan men wel zeggen de races zijn vaak spannender in het sbk klopt! maar een merkencup ergens op een onbekend circuit is vaak ook zeer close maar krijgt geen aandacht het gaat waar rijden de aller besten in.
Elke wksbkrijder zou maar al te graag teamgenoot van die no:46 willen zijn i.p.v SBKrijder .

Ik blijf het nog steeds klootte vinden dat de Nederlandse ronde van het WKSBK een paar jaar geleden verschoven is naar April.Toen in September werd het kampioenschap wel :Y eens beslist, beter weer veel meer (ech wel)publiek en nog heerlijk *D een groot racevenement na de TT op Assen.

Thailand wij zitten er klaar voor 8-)


Vroeger was alles beter |(
 
In september is het BSB time,ik vind de verdeling wel goed zo met de motogp en rizzla Gamma racingday er tussen
 
Waarom is Thailand niet interessant ?

Vind het wel een schattig baantje :)

Meteen maar ff een voorspelling ,voor de trainingen e.d. beginnen :

Race 1
Melandri
Rea
Davies

Race 2
Sykes
Lowes
Savadori

Vd mark P 6 en P4
 
*O*
Toch maf dat de interesse in het WSBK blijkbaar wat afneemt, terwijl de races toch vaak erg leuk zijn!

Case in point: de laatste races op Philip Island *O* :}
Ben ik (helaas) toch niet met je eens. De races in Philip Island zijn absoluut geen graadmeter voor hoe de rest van het seizoen verloopt qua close racing. Hier is Philip Island namelijk beroemd om, het prachtige racen dat het voortbrengt.

Vorig jaar waren de races op Philip Island bijvoorbeeld ook erg spannend, maar ging (mijns inziens) de rest van het seizoen qua onderlinge spanning als een nachtkaars uit. En dat is niet voor het eerst.

Het WSBK kampioenschap heeft vele problemen: het opsplitsen van de races naar twee verschillende dagen, de beperkte beschikbaarheid van beeldmateriaal op de televisie, de coureurs waarbij velen hoopten op of terugkomen van een carrière in de MotoGP en de teloorgang van de superbikemarkt/supersportmarkt in Europa.

Daarnaast zijn de huidige talenten die doorkomen te politiek correct en nietszeggend. Te clean, te sponsor minded en niet de echte rauwdouwers die we "vroeger" zagen. Michael van der Mark heeft dat nog wel wat in zich, maar het is te veel ouwe-jongens-krentenbrood.

Als de focus zich dan verlegt op 'groeimarkten' zoals Thailand waar je toch met tijdszones te maken hebt, zijn er een stuk minder motorsportfanaten die daar nog voor op staan (buiten Philip Island, want zoals gezegd: dat brengt altijd mooi racen voort). Buiten ikzelf dan, want ik kijk alles. :+

De daling in interesse van het WSBK kampioenschap heeft zich naar mijn mening sinds 2010 ingezet. Vanaf dat moment is het echt stukken minder interessant geworden. Bayliss gestopt, Haga die aanmoddert en weggaat, Spies die doorgroeide, Biaggi die uiteindelijk ook vertrekt, Neukirchner die zich blesseert en nooit meer de oude wordt. Er zijn niet heel veel erg kleurrijke coureurs voor teruggekomen. Just my two cents, though.
 
Zeker!

Dat Phillip Island en Thailand niet de populairste weekenden zijn, kan ook liggen aan het tijdstip vroeg in de ochtend. De middagraces worden volgens mij over het algemeen beter bekeken.

PI niet populair? Waar is dat op gebaseerd? Vind dat 1 van de mooiste circuits juist. Maar goed mijn mening is natuurlijk niet representatief voor het geheel.
 
Race1:

Rea
Sykes
Davies

Melandri DNF

Race2:

Rea
Davies
Melandri
 
Ben ik (helaas) toch niet met je eens. De races in Philip Island zijn absoluut geen graadmeter voor hoe de rest van het seizoen verloopt qua close racing. Hier is Philip Island namelijk beroemd om, het prachtige racen dat het voortbrengt.

Vorig jaar waren de races op Philip Island bijvoorbeeld ook erg spannend, maar ging (mijns inziens) de rest van het seizoen qua onderlinge spanning als een nachtkaars uit. En dat is niet voor het eerst.

Het WSBK kampioenschap heeft vele problemen: het opsplitsen van de races naar twee verschillende dagen, de beperkte beschikbaarheid van beeldmateriaal op de televisie, de coureurs waarbij velen hoopten op of terugkomen van een carrière in de MotoGP en de teloorgang van de superbikemarkt/supersportmarkt in Europa.

Daarnaast zijn de huidige talenten die doorkomen te politiek correct en nietszeggend. Te clean, te sponsor minded en niet de echte rauwdouwers die we "vroeger" zagen. Michael van der Mark heeft dat nog wel wat in zich, maar het is te veel ouwe-jongens-krentenbrood.

Als de focus zich dan verlegt op 'groeimarkten' zoals Thailand waar je toch met tijdszones te maken hebt, zijn er een stuk minder motorsportfanaten die daar nog voor op staan (buiten Philip Island, want zoals gezegd: dat brengt altijd mooi racen voort). Buiten ikzelf dan, want ik kijk alles. :+

De daling in interesse van het WSBK kampioenschap heeft zich naar mijn mening sinds 2010 ingezet. Vanaf dat moment is het echt stukken minder interessant geworden. Bayliss gestopt, Haga die aanmoddert en weggaat, Spies die doorgroeide, Biaggi die uiteindelijk ook vertrekt, Neukirchner die zich blesseert en nooit meer de oude wordt. Er zijn niet heel veel erg kleurrijke coureurs voor teruggekomen. Just my two cents, though.

:o :o zo ik had nooit gedacht dat ik het zo eens met je zou worden/zijn :)

WSBK Australië

12 schamele reacties,vroegah waren er dat er over de 200 :P

Als MvdM niet mee kan komen gaan er hier nog meer afhaken en voorzie ik vooral lege tribunes op assen.
Ik ben vorig jaar voor het eerst in 20 jaar niet meer gegaan :') en dit jaar gaat het ook niet worden :N
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb idd niks/weinig meer met de huidige coureurs en regels,tis niet anders -O-
 
Die 12 reacties zijn verklaarbaar gezien het tijdstip van het aanmaken van het topic. Zag hem pas op maandag na het raceweekend bovendrijven.
 
PI niet populair? Waar is dat op gebaseerd? Vind dat 1 van de mooiste circuits juist. Maar goed mijn mening is natuurlijk niet representatief voor het geheel.

Gebaseerd op tijdstip (midden in de nacht), niet op de baan. Het topic zelf is niet helemaal representatief natuurlijk, want veel discussie werd al in het MvdM-topic gehouden. Anyway, een kampioenschap dat geen "sizzle" heeft, midden in de nacht, geen topic aangemaakt van tevoren: geen wonder dat er weinig mensen over praten dan. Valt op Reddit ook op trouwens dat de MotoGP subreddit dagelijks flink actief is, maar de SBK-reddit muisstil is.

Races zijn "soap operas for men", en de Superbikes zijn al een tijdje geen boeiende soaps. Ik hoop echt dat Davies, Sykes, Rea en Melandri binnenkort voor vuurwerk gaan zorgen, dan kan voor het kampioenschap haast alleen maar goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik (helaas) toch niet met je eens. De races in Philip Island zijn absoluut geen graadmeter voor hoe de rest van het seizoen verloopt qua close racing. Hier is Philip Island namelijk beroemd om, het prachtige racen dat het voortbrengt.

Vorig jaar waren de races op Philip Island bijvoorbeeld ook erg spannend, maar ging (mijns inziens) de rest van het seizoen qua onderlinge spanning als een nachtkaars uit. En dat is niet voor het eerst.

Het WSBK kampioenschap heeft vele problemen: het opsplitsen van de races naar twee verschillende dagen, de beperkte beschikbaarheid van beeldmateriaal op de televisie, de coureurs waarbij velen hoopten op of terugkomen van een carrière in de MotoGP en de teloorgang van de superbikemarkt/supersportmarkt in Europa.

Daarnaast zijn de huidige talenten die doorkomen te politiek correct en nietszeggend. Te clean, te sponsor minded en niet de echte rauwdouwers die we "vroeger" zagen. Michael van der Mark heeft dat nog wel wat in zich, maar het is te veel ouwe-jongens-krentenbrood.

Als de focus zich dan verlegt op 'groeimarkten' zoals Thailand waar je toch met tijdszones te maken hebt, zijn er een stuk minder motorsportfanaten die daar nog voor op staan (buiten Philip Island, want zoals gezegd: dat brengt altijd mooi racen voort). Buiten ikzelf dan, want ik kijk alles. :+

De daling in interesse van het WSBK kampioenschap heeft zich naar mijn mening sinds 2010 ingezet. Vanaf dat moment is het echt stukken minder interessant geworden. Bayliss gestopt, Haga die aanmoddert en weggaat, Spies die doorgroeide, Biaggi die uiteindelijk ook vertrekt, Neukirchner die zich blesseert en nooit meer de oude wordt. Er zijn niet heel veel erg kleurrijke coureurs voor teruggekomen. Just my two cents, though.

Ik zit in de seizoensreview van 2001 en pas die van 2000 gekeken.
Man, man! Geweldigde races! Geweldige namen.
King Carl Fogarty, Troy Bayliss, Troy Corser, Frankie Chili, Colin Edwards, Akira Yanagawa, Aaron Slight, Noriyuki Haga, Ben Bostrom, Gregorio Lavilla, Neil Hogdson, James Toseland, Ruben Xaus, Stephan Chambon, Teddyuki Okada, Broc Parkes, Regis Laconi, Peter Goddard...
 
ja lastig te begrijpen ik kijk al een paar jaar met mee plezier naar de WSBK. meer spanning en actie op de baan. Daar gaat het om. of een coureur nu zo vrolijke grapjas is oor de camera boeit mij niet zo.
 
Dan kan men wel zeggen de races zijn vaak spannender in het sbk klopt! maar een merkencup ergens op een onbekend circuit is vaak ook zeer close maar krijgt geen aandacht het gaat waar rijden de aller besten in.
Dat is absoluut zo. Spanning alleen helpt de populariteit van de sport niet helaas.

De daling in interesse van het WSBK kampioenschap heeft zich naar mijn mening sinds 2010 ingezet. Vanaf dat moment is het echt stukken minder interessant geworden. Bayliss gestopt, Haga die aanmoddert en weggaat, Spies die doorgroeide, Biaggi die uiteindelijk ook vertrekt, Neukirchner die zich blesseert en nooit meer de oude wordt. Er zijn niet heel veel erg kleurrijke coureurs voor teruggekomen. Just my two cents, though.
:Y Doe ik er ook nog two cents bij ;)

12 schamele reacties,vroegah waren er dat er over de 200 :P
Mede daarom leek me 1 algemeen WSBK topic wel handig en overzichtelijk.

Het topic zelf is niet helemaal representatief natuurlijk, want veel discussie werd al in het MvdM-topic gehouden.
Juist, ook mede daarom dit topic :Y
 
Die 12 reacties zijn verklaarbaar gezien het tijdstip van het aanmaken van het topic. Zag hem pas op maandag na het raceweekend bovendrijven.

En daarop baseer je dat de tendens dat de populariteit van de wsbk niet tanende zou zijn?

Het zal mij verder een biet wezen,als het mij uitkomt kijk ik zo niet,ook goed :)
MvdM is de enige reden dat ik het nog,een beetje,volg

Ieder zijn ding :P
 
Ik zit in de seizoensreview van 2001 en pas die van 2000 gekeken.
Man, man! Geweldigde races! Geweldige namen.
King Carl Fogarty, Troy Bayliss, Troy Corser, Frankie Chili, Colin Edwards, Akira Yanagawa, Aaron Slight, Noriyuki Haga, Ben Bostrom, Gregorio Lavilla, Neil Hogdson, James Toseland, Ruben Xaus, Stephan Chambon, Teddyuki Okada, Broc Parkes, Regis Laconi, Peter Goddard...

Om over de motoren maar te zwijgen...RC45, 916, R7, ZXR-750RR etc...
De 90er jaren vond ik het mooist in de WSK. Veel races toen ook "live" gezien, op de circuits.
Na de titel van Edwards in 2002 (laatste races in Imola, remember) is het voor mij allemaal stukken minder geworden.
 
En nou ophouden allemaal :+ ikke dus ook :$

Vroeguh was alles :Y anders (beter :t )dus ook motorraces :Z
Alhoewel de periode van Doohan :Z

Wie niet kijken wilt :N so what :W
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan