WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
Net een mail van eurosport gekregen wat een 😳 toeval.
Puntje nu is dat er geen jaar-abonnement meer is en omgezet naar een maand-abonnement voor €6.99 .
Die van mij eindigt eind Maart.
Dus om het hele seizoen(9 maanden)nu mee te maken via Euro gaat het natuurlijk weer meer kosten al zal ik er geen slaapproblemen van overhouden pffffffff.
Het WKSBK seizoen zit raar in elkaar, in de maand Mei helemaal geen race en dan nog 5 maanden met één WKSBK weekend .
Mmm, interessant. Waarschijnlijk omdat je abonnement bijna stopt. Hier loopt het nog tot 31 juli (althans, toen werd in 2022 en 2023 afgeschreven) dus dan zou het wellicht nog 3 maanden extra voor € 6,99 zijn (Jerez laatste race in oktober).

Je World SBK seizoensindeling kan ik niet helemaal volgen. We hebben in mei inderdaad geen race, maar in de 5 maanden daarna hebben we toch 1, 2 of zelfs 3 weekenden per maand? Of bedoel je juist de 1e 5 maanden? Het is inderdaad wel wat magertjes, maar volgens mij willen ze niet teveel de populariteit van de MotoGP in de weg zitten.

23-25/2: Phillip Island (komend weekend! *O* )
22-24/3: Catalunya
19-21/4: Assen
14-16/6: Misano
12-14/7: Donington Park
19-21/7: Most
9-11/8: Portimao
23-25/8: Balaton Park
6-8/9: Magny-Cours
20-22/9: Cremona Circuit
27-29/9: Aragon
18-20/10: Jerez
 
Net een mail van eurosport gekregen wat een 😳 toeval.
Puntje nu is dat er geen jaar-abonnement meer is en omgezet naar een maand-abonnement voor €6.99 .
Die van mij eindigt eind Maart.
Dus om het hele seizoen(9 maanden)nu mee te maken via Euro gaat het natuurlijk weer meer kosten al zal ik er geen slaapproblemen van overhouden pffffffff.
Het WKSBK seizoen zit raar in elkaar, in de maand Mei helemaal geen race en dan nog 5 maanden met één WKSBK weekend .
Ow, Klote, alles draait helaas om geld :(
Mijne is eind december verlengt dus heb er pas volgend jaar mee te maken maar idd kost een raceseizoen dan ineens het dubbele;(
 
Mmm, interessant. Waarschijnlijk omdat je abonnement bijna stopt. Hier loopt het nog tot 31 juli (althans, toen werd in 2022 en 2023 afgeschreven) dus dan zou het wellicht nog 3 maanden extra voor € 6,99 zijn (Jerez laatste race in oktober).

Je World SBK seizoensindeling kan ik niet helemaal volgen. We hebben in mei inderdaad geen race, maar in de 5 maanden daarna hebben we toch 1, 2 of zelfs 3 weekenden per maand? Of bedoel je juist de 1e 5 maanden? Het is inderdaad wel wat magertjes, maar volgens mij willen ze niet teveel de populariteit van de MotoGP in de weg zitten.

23-25/2: Phillip Island (komend weekend! *O* )
22-24/3: Catalunya
19-21/4: Assen
14-16/6: Misano
12-14/7: Donington Park
19-21/7: Most
9-11/8: Portimao
23-25/8: Balaton Park
6-8/9: Magny-Cours
20-22/9: Cremona Circuit
27-29/9: Aragon
18-20/10: Jerez
We hebben bijna elk weekend een race MotoGP of wat dan ook dus mopperen is ten boze van mijn kant af 😉,de winterperiode stelt weinig meer voor.Heel vroeguh duurde het maanden langer na veel vorst wat sneeuw en jawel die VHS en studiosport🙃
Ach deze tijd heeft ook veel voordelen die VHS band was toen zeker een luxe:}al was het ook tobben staat het goed ingesteld🧐
Nu is het op zoveel plekken op de wereld te bekijken gewoon via je telefoon🤓

Puntje nu en zeker niet onbelangrijk is het kost allemaal extra geld 😏

Ach met deze SBK™22 PS4 & PS5 kan je het hele jaar dag en nacht racen tegen de besten ter wereld voor €3.99 😉 :}
 
We hebben bijna elk weekend een race MotoGP of wat dan ook dus mopperen is ten boze van mijn kant af 😉,de winterperiode stelt weinig meer voor.Heel vroeguh duurde het maanden langer na veel vorst wat sneeuw en jawel die VHS en studiosport🙃
Ach deze tijd heeft ook veel voordelen die VHS band was toen zeker een luxe:}al was het ook tobben staat het goed ingesteld🧐
Nu is het op zoveel plekken op de wereld te bekijken gewoon via je telefoon🤓

Puntje nu en zeker niet onbelangrijk is het kost allemaal extra geld 😏
Vooral dat laatste is (een beetje off-topic) ook wel interessant. Elk stukje dienstverlening moet maar additioneel betaald worden, iedere serie en sport zijn eigen streamingsdienst. We hebben hier Videoland, Disney+, HBO Max, Netflix, Eurosport Player, Amazon Prime, Playstation Plus, Spotify, los van je internet- en telefoonabonnementen zelf en dan vergeet ik er vast nog wat die mijn vrouw of dochter heeft afgesloten via een eigen profiel. En dan nog nodigen tientallen apps je uit om niet voor een gratis maar een betaald abonnement te gaan. Nou goed, ik koop geen enkele CD (of vroeger LP) meer, maar voor al het overige betaal ik sowieso meer dan dat ik verbruik (meer dan de World Superbike/Supersport en af en toe een stukje endurance of BSB/AMA kijk ik niet op die Eurosport Player).

En als je straks met de reclame wordt gelokt dat je alleen nog maar hoeft te betalen voor je verbruik (waar ik op zich dus voorstander van zou zijn en dat gaat ook wel komen), realiseer je dan dat je bij zo'n soort actie meestal gewoon met zijn allen meer gaat betalen dan daarvoor ;)

Wil je alleen een videopass voor het WorldSBK dan betaal je voor 2024 namelijk ook gewoon EUR 69,90 (toch weer on-topic) :X
 
MvdM had een rode vlag in zijn snelle ronde las ik..
Maar ja , winnaars hebben altijd een verhaal....verliezers meestal een excuus
Toprak tilt dat hok naar een ander level. Redding is pas 2e BMW op een gapend gat van 0,9 sec. O-)
 
MvdM had een rode vlag in zijn snelle ronde las ik..
Maar ja , winnaars hebben altijd een verhaal....verliezers meestal een excuus
Toprak tilt dat hok naar een ander level. Redding is pas 2e BMW op een gapend gat van 0,9 sec. O-)
En die beweert dan dat hij evengoed is als Toprak. Toprak geeft aan dat de bmw voor 90% zijn motor is, hij gaat dus nog sneller worden 8-)
 
[...]

Je World SBK seizoensindeling kan ik niet helemaal volgen. We hebben in mei inderdaad geen race, maar in de 5 maanden daarna hebben we toch 1, 2 of zelfs 3 weekenden per maand? Of bedoel je juist de 1e 5 maanden? Het is inderdaad wel wat magertjes, maar volgens mij willen ze niet teveel de populariteit van de MotoGP in de weg zitten.

[...]

Er zijn wat landen tussenuit gevallen: Argentië gaat niet door ivm politieke situatie daar (MotoGP idem) en Indonesië zat na Philip Island en komt ook niet terug.

Hadden we vorig jaar niet 3x overlap met MotoGP? Wel andere tijdstippen gelukkig.
 
Er zijn wat landen tussenuit gevallen: Argentië gaat niet door ivm politieke situatie daar (MotoGP idem) en Indonesië zat na Philip Island en komt ook niet terug.

Hadden we vorig jaar niet 3x overlap met MotoGP? Wel andere tijdstippen gelukkig.
Zelfs wel 4x dacht ik. Alle (3 de) raceweekenden in september in het SBK en de slotrace op Jerez waren allen gelijktijdig met een MotoGP-weekend.

Argentinië is überhaupt lastig om te kunnen rijden, alles ligt enorm afgelegen en het is lastig om het materiaal er allemaal (op tijd) te krijgen. Van Indonesië is het wel erg jammer. De MotoGP heeft er wel gewoon gereden en gaat er in 2024 ook weer naartoe. :]

Een beetje testen van Bradl op een MotoGP-fiets tussen wat Superbike-coureurs daargelaten is het toch kicken om wedstrijdtijden bijna één op één te kunnen vergelijken (tuurlijk spelen de weersomstandigheden een grote rol, maar toch). 8-)
 
En Imola vorig jaar was eenmalig (helaas). Ik was erbij 8-)
Heb je zelf ook nog een rondje kunnen doen over de baan? :]

En het is jammer, maar Cremona komt er voor terug toch (als Italiaanse baan)? Ik dacht dat dat vergane glorie was, maar als het WK er weer gaat rijden zal het wel weer helemaal voldoen aan de eisen van deze tijd...en jij hebt weer een mooie bestemming om te bezoeken 8-)
 
Heb je zelf ook nog een rondje kunnen doen over de baan? :]

En het is jammer, maar Cremona komt er voor terug toch (als Italiaanse baan)? Ik dacht dat dat vergane glorie was, maar als het WK er weer gaat rijden zal het wel weer helemaal voldoen aan de eisen van deze tijd...en jij hebt weer een mooie bestemming om te bezoeken 8-)
Er was de maandag erop wel een Pirelli trackday, zoals CRT die hier ook organiseert op de maandag na het Superbike weekend. Kwam ik helaas op maandag pas achter. Was anders wel erg gaaf geweest.

We zijn aan het kijken om naar Misano te gaan voor WSB 8-)
 
Er was de maandag erop wel een Pirelli trackday, zoals CRT die hier ook organiseert op de maandag na het Superbike weekend. Kwam ik helaas op maandag pas achter. Was anders wel erg gaaf geweest.

We zijn aan het kijken om naar Misano te gaan voor WSB 8-)
En als die dag daar net zo snel uitverkocht is als hier met de Pirelli-dag dan had je ook een paar weken/maanden daarvoor ook niet veel meer kans gehad :X

Wel gaaf naar Misano voor WSB. En zelf rijden ook?
 
Ergens moet je een grens trekken met betaal tv
Helaas is zonder dat fenomeem wsbk slecht te volgen.
Dus Assen boeken en verder een beetje bij ziggo in de loze uurtjes korte samenvattingen opzoeken.
 
ServusTV via VPN op laptop. Zendt alles uit. SuperBikes en MotoGP. Het enige dat je betaalt is het VPN als je dat niet toch al niet had.
 
Ergens moet je een grens trekken met betaal tv
Helaas is zonder dat fenomeem wsbk slecht te volgen.
Dus Assen boeken en verder een beetje bij ziggo in de loze uurtjes korte samenvattingen opzoeken.
Ik heb t/m september een abonnement op de Eurosport Player, daar moet ik aardig mee uitkomen, hooguit maandje bijkopen...
 
€ 40 voor 36 WSB races en daarnaast BSB vind ik een prima prijs. Zij moeten ook geld verdienen met hun uitzendingen. Die inkomsten komen ook niet gelijk omdat iedereen na het kampioenschap een Panigale gaat kopen... Alhoewel :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan