Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
je afhaalbewijs mag dan wel bewijs zijn dat je geslaagd bent, maar betekent niet dat je je rijbewijs hebt. klinkt raar, ik weet het.

Nederland zit zo in mekaar dat zolang het niet op je rijbewijs staat, je g e e n motorrijbewijs hebt.

:]
 
Ja ik weet wel zeker dat ik beetje zenuwachtig zal zijn...Sowieso omdat een duur motor is en je nix wilt verpesten haha! En je wilt niet laten zien dat je een groentje bent maar goed...Je moet er wel even doorheen..Moet wel anders heb ik alles voor nix gedaan haha!
 
De eerste rit met je (eigen) motor is altijd spannend: geen oortje, dus geen gezeik aan je hoofd. Maar ook geen commentaar als je wat fout doet..

Maar je eerste rit is wel PRICELESS! Dat neemt niemand je meer af.

:]
 
Stom he dat je dan nog zo lang moet wachten dan pff....Ik laat jullie sowieso weten hoe mijn eerste rit was haha echt zin in!!
 
ergens bij Motorrijles: kletsen over lessen 12 is lisa lid geworden hier op MF en nu bij Motorrijles: kletsen over lessen 14 is ze eindelijk geslaagd in 1 keer *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* we hebben 2 topics haar ellende mee kunnen leven maar we hebben gezegd heb geduld uiteindelijk komt het goed.

lisa gefeliciteerd met het behalen van je papiertje en hopelijk tot de volgende ex-lessersrit eind dit jaar.
 
Soms duurt het kort,
soms duurt het lang,
maar lukken zal het!

Ik heb Lisa in haar voorstel-topic al gezegd te veranderen van rijschool als ik me niet vergis, vanwege die instructeur die niet echt jofel was, maar what the hell, ze heeft het and that's what counts! :]
 
Met dat papiertje op zak ben je alle ellende weer vergeten en kun je eindelijk genieten! Dat geldt voor iedereen die dat papiertje haalt, we lessen om te kunnen rijden en uiteindelijk met hetzelfde doel...genieten!
 
Met dat papiertje op zak ben je alle ellende weer vergeten en kun je eindelijk genieten! Dat geldt voor iedereen die dat papiertje haalt, we lessen om te kunnen rijden en uiteindelijk met hetzelfde doel...genieten!

:} :} :} :} :}
 
Hallo allemaal. Vandaag ga ikzelf voor les 2. Ben benieuwd. Ik heb me al wat ingelezen voor de vaardigheden op de parkeerplaats. Eerste les ging prima.
 
Les 2 was weer leerzaam. Schakelen gaat nu al stuk beter. Bochtenwerk en slalom gaan goed. Noodstop bij 50 vond ik nog pittig, vooral met terug schakelen. Maar al met al leerzaam. Er was op de parkeerplaats redelijk wat verkeer zodat ik daar ook wel rekening mee moest houden. Al met al gaat het goede kant op zo.

Ohja, ik les op een Yamaha XJ6N, is nog best wel pittig ding voor een lesmotor.
 
Les 2 was weer leerzaam. Schakelen gaat nu al stuk beter. Bochtenwerk en slalom gaan goed. Noodstop bij 50 vond ik nog pittig, vooral met terug schakelen. Maar al met al leerzaam. Er was op de parkeerplaats redelijk wat verkeer zodat ik daar ook wel rekening mee moest houden. Al met al gaat het goede kant op zo.

Ohja, ik les op een Yamaha XJ6N, is nog best wel pittig ding voor een lesmotor.

Succes met lessen Wilco. Bij een noodstop ben je niet verplicht terug te schakelen. Stopproef en precisiestop wel. Bij een noodstop gaat het er juist om om zo snel mogelijk tot stilstand te komen. Je focust dus alleen op het remmen. Andere zaken zoals terugschakelen zijn van ondergeschikt belang. Ik zag trouwens dat je in lelytown woont? Grappig, kom ik ook vandaan en ook ongeveer zelfde bouwjaar als jij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even theorie nagelezen en het is de precisie stop. Dus ik had t mis. Maar ik woon inderdaad in lelytown. Wordt meteen n mooie uitdaging qua verkeer voor lessen. Ze rijden hier nogal stevig door Ha ha ha.
 
Ik heb nog even theorie nagelezen en het is de precisie stop. Dus ik had t mis. Maar ik woon inderdaad in lelytown. Wordt meteen n mooie uitdaging qua verkeer voor lessen. Ze rijden hier nogal stevig door Ha ha ha.

I know ;) Welke hoek woon je? Ik ben er al jaaaren weg, maar mn ouders wonen er nog steeds. Waar doe je je avb lessen? Industrieterrein Noordersluis?
 
YESS dochterlief heeft afgelopen week AVB gehaald!
Ik heb haar voor deze ene keer een heel klein rondje op mijn motor laten rijden. (Landbouwweggetje zonder verkeer, en onder begeleiding van mijn man). Ik weet, heel erg fout, maar ja... O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan