Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo hee....al dat geduimel heeft wel resultaat, zeg! gefeliciteerd, geslaagden! een schrale troost voor degenen die AVB hebben gedaan en nu denken dat ze van de bijzondere verrichtingen af zijn: vergeet het maar. je zal er meer mee te maken hebben/krijgen dan je denkt. maar ze zijn niet meer zo nadrukkelijk aanwezig als tijdens de AVB-lessen. nu lekker rijden voor je AVD-examen. en denk nou niet dat dat een heel hoogdravend iets is. nee, het is eigenlijk gewoon 'een fijn stukje rijden' en laten zien dat je motorrijder bent en niet een automobilist die toevallig op een motor zit.

Xj900, knappe fiets, lekker fool-proof en redelijk onderhoudsvrij door de cardan-as (toch?). mooi zadeltje erop, zeg! ik gok van Corbin, dus dat zit wel goed.

:]
 
Gezonde spanning begint te komen. Ben gelukkig goed voorbereid. Theorieboek een paar keer bestudeerd en veel oefenvragen gemaakt online. Alle 25 proefexamens heb ik gehaald, dus het zou gek zijn als nummer 26 ineens niet lukt O-) :X
 
Xj900, knappe fiets, lekker fool-proof en redelijk onderhoudsvrij door de cardan-as (toch?). mooi zadeltje erop, zeg! ik gok van Corbin, dus dat zit wel goed.

:]

Inderdaad, Cardan. Zadel is geweldig, het is een Top Sellerie uit Frankrijk. De zithouding is voor mij geweldig (1m85+95kg) en hij heeft genoeg prik om met mijn vriendin achterop te toeren zonder pijn.

De topkoffer, zadel, cardan en het comfort, samen met het voorspelbare (volgens sommigen, saaie) rijgedrag hebben mij voor dit model doen gaan. Dat oude ijzer vind ik stiekem ook nog mooi. Dit alles verpakt in een fiets van nog geen 700 euro maakt dat ik hem niet kon laten staan, anders had zeker iemand anders hem weggepikt.

AVB zitten ook geweldige oefeningen in, ik ben zelfs blij dat ik het moet doen. Maar dit alles toepassen in het verkeer is een stuk fijner en makkelijker dan dat er op je vingers gekeken word _O-
 
Goed bezig @ Sjefman!! EN zo t lezen heb je ook je Theorie goed voorbereid met 25 examens! Had ik ook gedaan en 1 fout...Zal voor je duimen!

JaneDoh heb paar uurtjes vrij genomen morgen dan ga ik mijn rijbewijs ophalen meisje achter toonbank zei dat ie dan al klaar zou moeten zijn..Zo niet dan Vrijdag ochtend weer terug en ophalen hihi! Dus as Vrijdag mag ik langs de dealer gaan en dan heb ik ook teminste echt mijn rijbewijs op zak en kunnen ze me test rit niet verbieden hier door..

Spannend hoor !! Echt! hihi!
 
wat kan ik verwachten bij de AVD lessen

Dan ga je gewoon deelnemen aan het verkeer, je leert goed te kijken bij kruisingen etc, welke plek op de weg je neemt, bochten nemen (de echte bochten nemen leer je pas na het behalen van je rijbewijs).

Als je al wat ervaring hebt op de weg (auto) dan is dit een makkie.
 
Thanks rij al 20 jaar auto dus kan wel redelijk mee in het verkeer 50k per jaar , maar betrap me er wel op dat ik vaak niet weet hoe hard ik overal mag met de motor haha mijn auto geeft netjes de max snelheid aan dus nog wel even de theorie boeken erbij pakken haha
 
Binnen bebouwde kom 50 km/u
Buiten bebouwde kom 60 km/u, tenzij anders aangegeven op de borden.
Dubbele streep in het midden (N-wegen) = 80 km/u, dubbele streep met een groene lijn ertussen is 100 km/u.
Snelwegen 130 km/u, tenzij anders aangegeven.

(ja, ik weet het wel :') )
 
dacht ik dus ook @ JaneDoh hihi! Maar goed ik moet toch altijd kijken op de borden want overal is het anders in Nederland...ene moment zit je in 130 zone en dan bam weer de 100....Geen touw aan vaste te knopen soms hier haha! ;)
 

zeker wel. want wat dacht je van een kort bochtje bij lage snelheid...of wanneer een straatje geblokkeerd is door een ladende/lossende vrachtwaggel (halve draai...vooral leuk op je AVD-examen als de examenauto niet kan keren en jij wel *D ). genoeg situaties waar je ermee te maken krijgt.

:]
 
Goed bezig @ Sjefman!! EN zo t lezen heb je ook je Theorie goed voorbereid met 25 examens! Had ik ook gedaan en 1 fout...Zal voor je duimen!


Het heeft gewerkt! *O* :} :t
Was volgens de parkeermeter precies 15 minuten binnen, dus nog in recordtempo ook. In totaal 3 foutjes, voornamelijk door het onderscheid tussen bestuurder-weggebruiker-verkeer. Daar kan ik best mee leven.
 
Het heeft gewerkt! *O* :} :t
Was volgens de parkeermeter precies 15 minuten binnen, dus nog in recordtempo ook. In totaal 3 foutjes, voornamelijk door het onderscheid tussen bestuurder-weggebruiker-verkeer. Daar kan ik best mee leven.

Gefeliciteerd!


@JaneDoh; toch altijd een fijn gevoel he?! Haha.. toch blij dat ik het niet verkeerd om had, dit heeft me ongetwijfeld wat boetes gescheeld :P

@saabert; misschien is het bij ons in het Noorden te rustig.. heb alleen nog de noodstop gebruikt en dat was om de motor te testen (proefrit).
 
gas erop dus haha
252290277.jpg
 
Haha ok dan gefeliciteerd @Sjefman !!

Nu benieuwd naar LimaSierra lijkt echt bijna op mijn achternaam lol!

CBR Amsterdam..? Welke rijschool zit je dan? Maar vertel hoe ging het??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan