Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www4.total.fr/nordic/indus_lubs/PRESLIA_32-100_ENG.pdf

Dat soort meuk. zoals je kunt zien is de viscositeit bij 100 graden net iets meer dan 10% van wat het is bij 40 graden.
Is voor zover ik weet een veredelde 10w40 met wat anti schuim dopes en sterk waterscheidende dopes.

Heb het een keer zien gebeuren, turbine die helemaal door zijn hoeven zakte omdat de oliedruk te laag werd. Ding was niet stuk hoor, die KKK dingen zijn hufterproof. Maar de oliedruk zakte tammetjes aan weg waardoor de snelsluit dichtliep.

Dat zullen stevige jongens geweest zijn. Zijn die oude Storks waar ik mee bekend ben maar speelgoedjes bij. :P
 
http://www4.total.fr/nordic/indus_lubs/PRESLIA_32-100_ENG.pdf

Dat soort meuk. zoals je kunt zien is de viscositeit bij 100 graden net iets meer dan 10% van wat het is bij 40 graden.
Is voor zover ik weet een veredelde 10w40 met wat anti schuim dopes en sterk waterscheidende dopes.

Heb het een keer zien gebeuren, turbine die helemaal door zijn hoeven zakte omdat de oliedruk te laag werd. Ding was niet stuk hoor, die KKK dingen zijn hufterproof. Maar de oliedruk zakte tammetjes aan weg waardoor de snelsluit dichtliep.

Dat zullen stevige jongens geweest zijn. Zijn die oude Storks waar ik mee bekend ben maar speelgoedjes bij. :P
Ik vermoed dat het nummer bij Preslia 32 - 46 - 68 - 100staat voor het type monograde. :)
Maar monograde klinkt niet sexy of geavanceerd, dus dat zullen ze vermijden.
 
En zelf blijf ik lekker bij de Action, maar doe hier allemaal je voordeel mee:

full


Maar wie weet probeer ik eens een flesje of twee i.c.m. een handvol filters.

Ik drop ze net een mail of ze ook Mann MW65 (Suzuki GSX-F en veel anderen) in het assortiment willen nemen.
Er staan wel diverse overige type mann filters.. 2-4 euro per stuk. :')
 
Ik vermoed dat het nummer bij Preslia 32 - 46 - 68 - 100staat voor het type monograde. :)
Maar monograde klinkt niet sexy of geavanceerd, dus dat zullen ze vermijden.

Haha dat is gewoon de handelsbenaming voor een soort olie. 32 zal wel 10w30 zijn ofzo, 46 is volgens mij die 10w40 die collega's ook wel Stellona 4 noemen. Wat vrij wazig is omdat dat een Shell naam is uit de jaren '60. Bestaat volgens google niet eens die naam..

Shell gebruikt zelf al heel lang de naam Aeroshell fluid. :P

Edit: Al begin ik in te zien dat ik waarschijnlijk hetzelfde bedoel als jij.
Maar volgens mij stond er op de vaten wel multigrade op de sticker
 
Laatst bewerkt:
Haha dat is gewoon de handelsbenaming voor een soort olie. 32 zal wel 10w30 zijn ofzo,
De toevoeging/naam is de viscociteit bij 40°C volgens ISO 3104.
Dat zal overeenkomen met de mechanische (smeer)eisen en werktemperatuur in de toepassing. :)
Maar volgens mij stond er op de vaten wel multigrade op de sticker
Ik ben benieuwd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik drop ze net een mail of ze ook Mann MW65 (Suzuki GSX-F en veel anderen) in het assortiment willen nemen.
Er staan wel diverse overige type mann filters.. 2-4 euro per stuk. :')
"Hallo,
Daar kan ik u niet aan helpen,
Met vriendelijke groeten,"

Wel motorfietsolie.. geen filters. :?
Mail terug. :P
 
Wat maakt een Mann filter beter dan een K&N? Is dat vooral de prijs?
Duits filter = prima, verder vooral de prijs.
K&N heeft de bekende sleutel 17 om het los te krijgen :} maar is eigenlijk ook een Hiflofiltro denk ik (bevestiging zeskant). ;)

full
 
Laatst bewerkt:
De filter die ik er bij de laatste beurt af haalde had geen sleutelaansluiting, kwam er nog nét tussen met de waterpomptang...
 
De filter die ik er bij de laatste beurt af haalde had geen sleutelaansluiting, kwam er nog nét tussen met de waterpomptang...
Professioneel gereedschap is het halve werk. :+ ;)

Eentje uit 2000 met weinig kilometers voor €695,00. :?

Wel een aparte benzinetank. :+

full


Type motor : Overig
Bouwjaar : 2000
Kilometerstand : 19.069 km
Aantal Cilinders : 4
Motorinhoud : 600 cc

https://link.marktplaats.nl/m1168258443
 
Laatst bewerkt:
180 euro voor pilot road 3 achter Inc montage waar een uurtje voor gerekend wordt. Is dit een schappelijke prijs?
Mijn PR4 achterband zal alles bij elkaar misschien €160 gekost hebben, morgen. Wel zelf via internet besteld en meegeleverd bij de lokale garage.
 
Tonnetje meer gelopen, met de hand overgespoten/gerold, en tijdje in de opslag gestaan. :? -O-
Zou me enigszins verbazen. Er zijn slechts weinigen die het weten dat deze modellen stoppen met de weergave op 99.999km, en dat die bij Suzuki zelf niet gereset kan worden. Wel kan het natuurlijk dat ze een tweedehandse teller aangekocht hebben en die erop hebben gezet.

Verder lijkt het mij dat de vorige eigenaar die wilde herspuiten maar het nooit zo ver gekomen is.

Als ik ze zou kopen is het onder het mom van "voor onderdelen" en zou ik 400€ bieden. Grote kans dat je ze daarvoor mee krijgt.
Hoeveel verschillende oliefiltersleutels zijn er wel niet.. (ik heb ondermeer de bovenste.. losse dop is ook handig/ DKP)
Oliefiltersleutel in Doe-het-zelf koop tegen de beste prijs met Koopkeus
Ik heb momenteel nog 2 Chinese oliefilters met zo een moer op de kop, dus voor de onderhoudsbeurten van 60.000km (nog een 800km ongeveer en ik ben daar aan), en 70.000km kan ik dus nog verder.

Op dit moment zie ik dat AliExpress ze niet meer heeft. Dus dat word oftewel 11€ betalen voor een filter bij RAD met zo een moertje erop, oftewel een speciale sleutel kopen. Want met een spanband lukt het niet bij die van mij.

Als je zo een rechtstreeks passende schotel wil dacht ik dat het een 68 moest zijn maar ben niet zeker.

Maar met zoiets als die eerste in dat lijstje dat je linkt gaat het ook wel denk ik.
 
180 euro voor pilot road 3 achter Inc montage waar een uurtje voor gerekend wordt. Is dit een schappelijke prijs?
Ik vind het niet bepaald goedkoop.
Ik bestel die voor ongeveer 116€ bij bandenleader (bestaat ook in .nl), en als ik hem laat plaatsen bij auto5 (maar weet niet of je die ook in NL hebt, maar wellicht iets vergelijkbaars), is het nog eens 10€ extra.
 
Ik vind het niet bepaald goedkoop.
Ik bestel die voor ongeveer 116€ bij bandenleader (bestaat ook in .nl), en als ik hem laat plaatsen bij auto5 (maar weet niet of je die ook in NL hebt, maar wellicht iets vergelijkbaars), is het nog eens 10€ extra.
Voor €10 hebben ze nooit het wiel gedemonteerd, die heb je er dan zelf uitgehaald ;) Belangrijk verschil in de kosten.
 
Krijg net een belletje van de lokale motorzaak, die weigert om de MPR4 onder mijn GSXF te monteren. Ik zou nu een centimeter speling hebben en met de grotere band vervalt dat. Een band zou vervormen in de bocht onder de druk die het te verduren krijgt, waardoor het aanloopt op de remstang. En het laatste wat je wilt is dat de band aanloopt in een bocht... "Degene die jou dat verteld heeft weet volgens mij niet helemaal waar hij het over heeft" :)
 
Krijg net een belletje van de lokale motorzaak, die weigert om de MPR4 onder mijn GSXF te monteren. Ik zou nu een centimeter speling hebben en met de grotere band vervalt dat. Een band zou vervormen in de bocht onder de druk die het te verduren krijgt, waardoor het aanloopt op de remstang. En het laatste wat je wilt is dat de band aanloopt in een bocht... "Degene die jou dat verteld heeft weet volgens mij niet helemaal waar hij het over heeft" :)
Bummer. -O- |(

All over the internet?

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan