Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een dopsleutelset en momentsleutel hebt, met een gedownloade handleiding bijvoorbeeld, kom je een heel eind :Y Moet nog een goede aanbieding van de Aldi tegenkomen ofzo, veel heb je niet nodig...
 
Thuis gekomen ... paar toertjes rond de blok ... exact 60.000km.

Olie en oliefielter zijn reeds gedaan.

Bougies en kleppen doe ik niet, is nu echt nog niet nodig.

Ben nu bezig met het demonteren van de tandwielen en ketting.

Voorste tandwiel is er uit.

[afbeelding]

De vorige die ik hier toonde was er erger aan toe, doch ik ben blij dat ik het nu vervang. Lijkt mij niet zo verstandig met deze nog te blijven rijden ...

Zo die was best wel aan vervanging toe hé. Reed het ook niet onplezierig? Hij gaat bokken toch als je de hem in zijn 1 vrij laten lopen dan of had je daar geen last van?

Zelf vandaag het idee dat de motor langzamer rijd dan paar dagen terug. Ik denk dat het tussen mijn oren zit want had eergisteren idioot ritje. Bijna half uur lang schakelen als je bij rood gebied komt in toerenteller.
ik merk wel dat de voor remmen aan vervanging toe zijn. Remkracht wordt echt met de dag minder.
Remklauwen even bekeken en zijn best wel vies.
Ik denk dat een revisie het beste is, maar ik weet niet hoe het moet en heb er eerlijk gezegd geen tijd voor deze weken...

Dan toch maar naar de garage voor nieuwe voorremmen en nieuw achterbandje |(
 
Als je een dopsleutelset en momentsleutel hebt, met een gedownloade handleiding bijvoorbeeld, kom je een heel eind :Y Moet nog een goede aanbieding van de Aldi tegenkomen ofzo, veel heb je niet nodig...

Handleiding zeker nuttig maar als je nooit echt gesleuteld hebt is het wel een uitdaging. :$
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde al een kort testritje doen met de nieuwe ketting, maar toen ik de koppeling wilde intrekken om te starten was die wel heel soepel ...

... o ja, dat dekseltje met versnellingspoke staat er nog niet terug op. Laat maar zitten, morgen vroeg wel testritje doen ...
 
Met inspiratie van DKP gisteren maar wat langer doorgereden op een tank. :+



Het blijft wel gewoon 1:18. _O-

Deze tank wel een keer de 9.000 Rpm aangetikt, zo hoog was ik nog niet geweest @Soes.
Ze heeft op mij een redelijk rustgevende werking qua optrekken.
:+
 
Thuis toch maar weer even aandacht voor de GSX-F.
Lekker gereden. :)



Ik was de vorige keer twee schroefjes vergeten bij het ruitje, en nu passen ze niet meer. :$
 
Maar inmiddels zijn de push rivetjes binnen uit China en klappert het ruitje niet meer. *O*



Hier groter dan de werkelijkheid.
Het ziet er weer netjes uit in de kuip. :t
 
hoezo zo weinig toeren :P ?
Normaal verloor de Soes volledige tractie bij +/-7.500 toeren _O- doorslaande koppeling.
Sinds augustus - april zo maar rustig aan gereden.
Voor snelle ritten heb ik de Raptor en de RSV4.

Misschien nu zo onderhand gewend, en overal vol optrekken is eigenlijk best wel nutteloos.
Dus de Soes is nu een lekkere toerfiets geworden. Dagje onthaasten. :Y

Pas de koppelingsveren vervangen, de oude waren echt slapper dan slap! :Y

Alleen om te proberen of de koppeling nu goed is een keer tot 8.000 Rpm geprobeerd en twee weken terug tot 9.000 Rpm
Helemaal goed. :t
 
Een maand(!) geleden een '500 km oude' Pilot Road2 band gekocht via Marktplaats.
Maar nog steeds niet binnen.. (sleutel kwijt van berging, etc, etc)

Als het goed is krijg ik nu geld terug. O-)

En gaat de Pilot Power op de Appie nu toch maar naar de Soes.
het oude voorbandje was wat plat geworden.


full
 
Aangezien dit mijn enige motor is en ik wel van een beetje sportief houd, trek ik regelmatig lekker weg uit een bochtje of bij een stoplicht. Denk dat ik bij de 11.000 wel wil schakelen, daarboven loopt 'ie al snel in het rood en aan kracht/geluid houd het niet echt meer over. Ik let de laatste tijd ook wat meer op mijn benzineverbruik, zet de trip-teller vaak op nul na een tankbeurt en kijk hoeveel ik getankt heb. Laatst 1:17, maar daarvoor vaker richting 1:15,5 :')
 
Aangezien dit mijn enige motor is en ik wel van een beetje sportief houd, trek ik regelmatig lekker weg uit een bochtje of bij een stoplicht. Denk dat ik bij de 11.000 wel wil schakelen, daarboven loopt 'ie al snel in het rood en aan kracht/geluid houd het niet echt meer over. Ik let de laatste tijd ook wat meer op mijn benzineverbruik, zet de trip-teller vaak op nul na een tankbeurt en kijk hoeveel ik getankt heb. Laatst 1:17, maar daarvoor vaker richting 1:15,5 :')
Mijn eerste GSX-F kocht ik in 1993 en werd met een maand en 3.000 kilometer weer ingeruild op een ZX10 Tomcat wegens te weinig vermogen/sensatie. _O-

Inmiddels stukkie ouder. :+
 
Met dank aan DickO nog wat bezig geweest aan mijn xenons, waarvoor hij mij die controller heeft verstuurd.

Die werkte echter niet, of beter gezegd, het was niet de juiste.
Waht gebben whe heleerd vandaah?
om het op zijn Piet hyusentruyts te zeggen ... :+
Dat er dus wel redelijk wat verschillen bestaan in die controllertjes! En het niet altijd meteen goed opvalt!
full

De linkse is de oude en kapotte, de rechtse die DickO opgestuurd heeft, en als je niet heel goed kijkt, valt het niet op, maar die twee rood omkaderde staan bij beide op de andere plaats :')

En nog wat geleerd ... AliExpress kan ook snel leveren :o
Controller ontvangen in slechts 12 dagen, daar waar de opgegeven tijd 16-29dagen was :t

Ik had die controller alvast besteld omdat ik weet dat die ali controllertjes gemakkelijk de geest geven, en wilde alvast eentje op reserve hebben.

Maar nogmaals bedankt aan DickO :t
en check even je PM DickO ;)
 
Goed bezig! *O*

Daarmee zit je al aan iets meer dan 60% van mijn actieradius! *O* 8-)

:+ :+
Dat ga ik niet halen met deze combinatie. _O-
Ik zag wel vorige week een Goldwing op LPG voor €1.500,00.
Dan kan je pas goedkoop rijden. _O-

Zelf rij ik overigens 99% snelweg, overal 10 km/u harder dan de max. snelheid. :Y
Inhalen mag NOG van de overheid. :+
 
Laatst bewerkt:
...
Ik zag wel vorige week een Goldwing op LPG voor €1.500,00.
Dan kan je pas goedkoop rijden. _O-
Was dat niet die dat ik hier (of waar dan ook in welk topic) gelinkt had?
Of die daadwerkelijk goedkoper rijdt durf ik toch niet te zeggen hoor ... GoldWing is op zich al niet zo erg zuinig, LPG doet daar nog een goede schep bovenop.

In NL is het prijsverschil tussen LPG en benzine ook wel groter dan bij ons denk ik.
Zelf rij ik overigens +/- 80% snelweg, overal trager dan de max. snelheid. :Y
Mij inhalen mogen de anderen NOG van de overheid. :+
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan