Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was dat niet die dat ik hier (of waar dan ook in welk topic) gelinkt had?
Of die daadwerkelijk goedkoper rijdt durf ik toch niet te zeggen hoor ... GoldWing is op zich al niet zo erg zuinig, LPG doet daar nog een goede schep bovenop.

In NL is het prijsverschil tussen LPG en benzine ook wel groter dan bij ons denk ik.
Zou kunnen.. en oude motor, heb weinig zin in nog meer sleutelen. :+

De wegenbelasting is gelijk, de literprijs scheelt een euro per liter. :)

(Pas in Baarle Nassau 44 cent gezien.. hier is het 50 cent)
_O- :t

full


full
 
Laatst bewerkt:
Prijsopgave 2:
Band 164 euro
Is dat de band aankopen bij de bandenboer of dealer zelf? Die moeten er natuurlijk ook winst op maken he.
Dat is toch uit- en inbouwen van het wiel inbegrepen? En uitbalanceren en een nieuw ventiel toch ook?
Totaal 199.

Lekker prijzig zeg pff
DKP is het in België goedkoper dan rij ik daar wel heen?
Als je het hier bij een bandenboer laat doen heb ik niet meteen een idee van de prijs. Maar dat het bij mij zo goedkoop is, komt omdat ik de band online bestel, het wiel zelf uit bouw, en NIET laat uitbalanceren.

116€ 112€ bij bandenleaeder.be **

Je hebt die site ook in .nl, en is daar zelfs iets goedkoper nagenoeg dezelfde prijs.

10€ montage bij Auto 5.
Maar ik heb er geen idee van of die een motorwiel kunnen/willen uit- en inbouwen.
Auto5 vind je verder wel over geheel België, weet niet of ze ook in NL zitten, maar er zal toch wel iets gelijkaardigs bestaan?

Ik ben er dus 126€ mee kwijt, stuk minder dan 200€.

Vraag is, kan je je wiel zelf uit- en inbouwen?
heb geen idee van jou technische achtergrond ;)

Verder weet ik niet waar in NL je woont en hoever dat van België verwijderd is om je band op je losse velg te laten monteren bij een Auto5.

** edit: na mijn bericht te checken, bleek de prijs te zijn gedaald op de Belgische site _O-

edit 2: hmmm ... Utrecht ... niet mijlenver, maar ook weer niet naast de deur he. Ik zou eens kijken of je een merkonafhankelijk onderhouds bedrijf zoals Auto5 vind in je regio, en als je het nog niet kan, iemand vragen je te helpen/leren je wiel uit- en in te bouwen ;)
En je band bestellen bij bandenleader.nl ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat de band aankopen bij de bandenboer of dealer zelf? Die moeten er natuurlijk ook winst op maken he.Dat is toch uit- en inbouwen van het wiel inbegrepen? En uitbalanceren en een nieuw ventiel toch ook?Als je het hier bij een bandenboer laat doen heb ik niet meteen een idee van de prijs. Maar dat het bij mij zo goedkoop is, komt omdat ik de band online bestel, het wiel zelf uit bouw, en NIET laat uitbalanceren.

116€ 112€ bij bandenleaeder.be **

Je hebt die site ook in .nl, en is daar zelfs iets goedkoper nagenoeg dezelfde prijs.

10€ montage bij Auto 5.
Maar ik heb er geen idee van of die een motorwiel kunnen/willen uit- en inbouwen.
Auto5 vind je verder wel over geheel België, weet niet of ze ook in NL zitten, maar er zal toch wel iets gelijkaardigs bestaan?

Ik ben er dus 126€ mee kwijt, stuk minder dan 200€.

Vraag is, kan je je wiel zelf uit- en inbouwen?
heb geen idee van jou technische achtergrond ;)

Verder weet ik niet waar in NL je woont en hoever dat van België verwijderd is om je band op je losse velg te laten monteren bij een Auto5.

** edit: na mijn bericht te checken, bleek de prijs te zijn gedaald op de Belgische site _O-

edit 2: hmmm ... Utrecht ... niet mijlenver, maar ook weer niet naast de deur he. Ik zou eens kijken of je een merkonafhankelijk onderhouds bedrijf zoals Auto5 vind in je regio, en als je het nog niet kan, iemand vragen je te helpen/leren je wiel uit- en in te bouwen ;)
En je band bestellen bij bandenleader.nl ;)

Momenteel in tilburg;)
Mijn technische achtergrond is een technische achterstand _O-

Momenteel de spullen niet en niet de juiste kennis om zelf het wiel eruit te halen.

Tijd voor een sleutelcursus.... :$
 
Momenteel in tilburg;)
Mijn technische achtergrond is een technische achterstand _O-

Momenteel de spullen niet en niet de juiste kennis om zelf het wiel eruit te halen.

Tijd voor een sleutelcursus.... :$
Hmmm ... Tilburg ...

Ja! DV op 164km *O*

Tilburg is natuurlijk al een stuk dichter he ...

Als ik nu wat meer tijd had, en er met mijn vrouwtje een uitstapje aan koppel ...

Interessante vraag schiet mij nu te binnen ... hoe dringend is die achterband?

[me=DKP]gaat nu het bad in en slapen, want morgen vroeg uit de veren B| dus hij leest morgen wel weer bij ;) [/me]
 
Momenteel staat mijn F'je er zo bij, wachtend op een nieuwe kettingset, remblokken, remvloeistof, bougies en luchtfilter.
Mooi even tijd om eens achter de kuip te poetsen en de uitlaat opnieuw te voorzien van hittebestendige lak.
Als de rest binnen is dan kan ik weer verder.....

FwBmufs.jpg
 
Hmmm ... Tilburg ...

Ja! DV op 164km *O*

Tilburg is natuurlijk al een stuk dichter he ...

Als ik nu wat meer tijd had, en er met mijn vrouwtje een uitstapje aan koppel ...

Interessante vraag schiet mij nu te binnen ... hoe dringend is die achterband?

[me=DKP]gaat nu het bad in en slapen, want morgen vroeg uit de veren B| dus hij leest morgen wel weer bij ;) [/me]

Dv op 164????

Hoe dringend de 15 dagen voordat ik op vakantie ga houdt die wel vol.

@schockwave ik zou alle kabels van het stuur netjes wegwerken en dan gewoon zadel erop en gassen.
Ik vind de gsxf zo zonder kappen met de koplamp net een triumph speed triple.
:+
 
Dv op 164????
DV is een term uit het petfles spel ;)
Hoe dringend de 15 dagen voordat ik op vakantie ga houdt die wel vol.
Je bedoelt dus dat je over 15 dagen op vakantie vertrekt?
Dat red ik niet :N
Niemand in je buurt die je kan helpen met uit- en inbouwen van je wiel?
Als je de band bij bandenleader besteld heb je die binnen enkele dagen al wel.
@schockwave ik zou alle kabels van het stuur netjes wegwerken en dan gewoon zadel erop en gassen.
Ik vind de gsxf zo zonder kappen met de koplamp net een triumph speed triple.
:+
:Y
 
DV is een term uit het petfles spel ;)Je bedoelt dus dat je over 15 dagen op vakantie vertrekt?
Dat red ik niet :N
Niemand in je buurt die je kan helpen met uit- en inbouwen van je wiel?
Als je de band bij bandenleader besteld heb je die binnen enkele dagen al wel.:Y

Ja maar niet met de motor hoor.
Na mijn laatste afstudeerstage dag op vakantie.
Daarna elke dag vrije tijd
*O*
 
Ja.. ik heb een GSX-F en een Appie.. en rij er ook veel op. :+



Slakkensporen. _O-
Wie een RSV4 koopt voor de openbare weg is gek.
GSX-F will do the job. :Y :]
 
Ja.. ik heb een GSX-F en een Appie.. en rij er ook veel op. :+

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Aprilia%20RSV4/20170531_212030.jpg"]afbeelding~][/URL]

Slakkensporen. _O-
Wie een RSV4 koopt voor de openbare weg is gek.
GSX-F will do the job. :Y :]

Geef die slakken eens ongelijk :+
Als je het hier bij een bandenboer laat doen heb ik niet meteen een idee van de prijs. Maar dat het bij mij zo goedkoop is, komt omdat ik de band online bestel, het wiel zelf uit bouw, en NIET laat uitbalanceren.


Waarom :?
 
Ik heb dat tot nog toe nog nooit laten doen bij mijn motor wielen en n9g nooit problemen mee gehad.
Als je daar niets van merkt heb je altijd geluk gehad of je mist redelijk wat gevoel.

Banden die niet uitgebalanceerd zijn gedragen zich als het ware als een ovaal.
Bij sommige snelheden is het beter voelbaar dan bij andere.
Het volledige wiel gaat trillen (op en neer) je wiellagers krijgen het extra te verduren je vering/dempers moeten al die beweging opvangen en bovendien heeft de band zelf een onregelmatig contact met het wegdek.

Net als bij versleten schokdempers blijft het wiel na trillen (welliswaar in mindere mate) waardoor je minder grip hebt en je remweg verlengt.

Klinkt misschien beetje bot maar voor iemand die autotechniek gestudeerd heeft is het wel een redelijk naïeve instelling
;)
 
Met circuitbanden wordt het ook vaak niet gedaan, vaak ook wel. :+ :+

Met een paar rondjes op de baan hangen de vellen er aan, dus balanceren is dan nauwelijks zinvol.

Met F'ie denk ik dat het bij mij ook niet perfect is qua balancering.
Moet nog eens naar de DOT code kijken.
 
Laatst bewerkt:
Met circuitbanden wordt het ook vaak niet gedaan, vaak ook wel. :+ :+

Met een paar rondjes op de baan hangen de vellen er aan, dus balanceren is dan nauwelijks zinvol.

Met F'ie denk ik dat het bij mij ook niet perfect is qua balancering.
Moet nog eens naar de DOT code kijken.
Balanceren is dan nog steeds zinvol, alleen voor de hobby rijder misschien niet erg de kosten waard.
Zeker als je binnen een paar sessies de banden moet vervangen.
Soms is de afwijking 5 gram maar soms ook 50 gram. 5 gram is niet zo'n probleem, 50 gram ga je wel goed voelen.
Bovendien kun je voor een paar tientjes een balanceerapparaat kopen en het thuis op het gemak met de hand balanceren, verdient zichzelf terug en de boel is in goede staat gemonteerd.


Welk verband ziet u in DOT code en balanceren?
 
Balanceren is dan nog steeds zinvol, alleen voor de hobby rijder misschien niet erg de kosten waard.
Zeker als je binnen een paar sessies de banden moet vervangen.
Soms is de afwijking 5 gram maar soms ook 50 gram. 5 gram is niet zo'n probleem, 50 gram ga je wel goed voelen.
Bovendien kun je voor een paar tientjes een balanceerapparaat kopen en het thuis op het gemak met de hand balanceren, verdient zichzelf terug en de boel is in goede staat gemonteerd.
Sportieve Pirelli bandjes zijn wel aardig in balans heb ik de laatste wisselingen gezien.
Zaterdag hoop ik dit weer te ondervinden, al een keer zonder lood doorgekomen.
En ze geven het soms ook wel aan op de band. :)
Welk verband ziet u in DOT code en balanceren?
Lang stilstaan en een soort ei op die plek / onbalans. Zou zo maar kunnen.
Ik weet niet hoeveel levenservaring de voorband heeft en wat die allemaal meegemaakt heeft. ;)

Maar meer nieuwsgierigheid hoeveel ik ga moderniseren.
Er trilt in ieder geval wel iets.

Maar hij is lang niet zo slecht als het setje wat ik bij aankoop op een andere motor had. _O-

 
Sportieve Pirelli bandjes zijn wel aardig in balans heb ik de laatste wisselingen gezien.
Zaterdag hoop ik dit weer te ondervinden, al een keer zonder lood doorgekomen.
En ze geven het soms ook wel aan op de band. :)Lang stilstaan en een soort ei op die plek / onbalans. Zou zo maar kunnen.
Ik weet niet hoeveel levenservaring de voorband heeft en wat die allemaal meegemaakt heeft. ;)

Maar meer nieuwsgierigheid hoeveel ik ga moderniseren.
Er trilt in ieder geval wel iets.

Maar hij is lang niet zo slecht als het setje wat ik bij aankoop op een andere motor had. _O-

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Trophy%201200/P1012998.jpg"]afbeelding~][/URL]

Sommige merken/types zijn beter in balans dan andere idd.
Als je eigen velg dan al weinig/geen afwijking heeft en de fabrikant zet een mooi stipje op de band dan kom je al een heeel eind.

Eitje valt wel mee op de foto, loopvlak is wel redelijk plat of lijkt dat zo?

Het zou ook nog kunnen dat de chauffeur trilt en niet de fiets :+
 
Sommige merken/types zijn beter in balans dan andere idd.
Als je eigen velg dan al weinig/geen afwijking heeft en de fabrikant zet een mooi stipje op de band dan kom je al een heeel eind.

Eitje valt wel mee op de foto, loopvlak is wel redelijk plat of lijkt dat zo?

Het zou ook nog kunnen dat de chauffeur trilt en niet de fiets :+
Deze band is toen vervangen, reed daarna een stuk beter. *O*

De chauffeur trilt ook steeds harder :Y _O- maar met de handjes los rijden lukt (gisteren) nog wel. :+


Alleen met enige hobbels wordt de motor soms ineens nerveus aan de voorkant.. stuur gaat wiebelen.
.. aan de andere kant .. onrust aan de voorkant kan ook van de achterkant komen.
:')
 
Laatst bewerkt:
Ik ging altijd op het gevoel af. Snelheid zachtjes opbouwen en aanvoelen.

@ Burnett: als het verschil idd 50g is zou ik dat wel voelen. Enkele grammetjes maken het echt niet hoor. Moest het dan nodig geweest zijn had ik ze wel laten balanceren, maar tot nu toe nog nooit nodig gehad op mijn motoren.

Een keer op Zandvoort gereden, wielen waren niet gebalanceerd en ging prima, ook aan 200+.

Zo een toestel om thuis met de hand te gaan balanceren? Ik geloof niet in de nauwkeurigheid ervan. Volgens mij wijkt die heel ver af van een machine.

Bij een auto is dat balanceren wel van groter belang. Voor de veiligheid? Niet zo. Maar wel voor het comfort. Ongelijkheid tussen linker en rechter wiel hebben veel invloed op elkaar en doen het stuur (hevig) trillen.

Nog iets, een gebalanceerd wiel (van welk voertuig maar ook), haal da er na 500km maar eens af, en hang het aan de machine, kan je opnieuw balanceren.

Ook machines zijn niet 100% nauwkeurig, hoeveel minder dan zo een "hand toestel?"

Toen ik nog studeerde liet onze leraar dat ook zien. Wiel gebalanceerd, van de machine gehaald en er weer op ... bijna 5g uit balans alweer ...

Balanceren is niet zinloos, maar wordt ook wel overschat.

Net als remklauwen, wielen, en nog zoveel andere dingen aantrekken met een moment sleutel.
Gevoel, veel beter dan welke moment sleutel maar ook.
Het enige waarvoor ik het moest gebruiken van de garagist waar ik les volgde, was voor het aantrekken van cilinder koppen. Voor al de rest, GEVOEL. Hij zei, "voor al de rest ga je net zo ver dat je een kwartslag van het breekpunt zit."
Ik vroeg, "maar hoe kan je weten dat je bout op 1/4 van zijn breekpunt zit?"
"GEVOEL", zei hij uitdrukkelijk.

Ik heb dus ook geen momentsleutel in huis. De dag dat ik eens een cilinderkop moet monteren zal ik er mij wel ene aanschaffen.
 
Ik ging altijd op het gevoel af. Snelheid zachtjes opbouwen en aanvoelen.

@ Burnett: als het verschil idd 50g is zou ik dat wel voelen. Enkele grammetjes maken het echt niet hoor. Moest het dan nodig geweest zijn had ik ze wel laten balanceren, maar tot nu toe nog nooit nodig gehad op mijn motoren.

Een keer op Zandvoort gereden, wielen waren niet gebalanceerd en ging prima, ook aan 200+.

Zo een toestel om thuis met de hand te gaan balanceren? Ik geloof niet in de nauwkeurigheid ervan. Volgens mij wijkt die heel ver af van een machine.

Bij een auto is dat balanceren wel van groter belang. Voor de veiligheid? Niet zo. Maar wel voor het comfort. Ongelijkheid tussen linker en rechter wiel hebben veel invloed op elkaar en doen het stuur (hevig) trillen.

Nog iets, een gebalanceerd wiel (van welk voertuig maar ook), haal da er na 500km maar eens af, en hang het aan de machine, kan je opnieuw balanceren.

Ook machines zijn niet 100% nauwkeurig, hoeveel minder dan zo een "hand toestel?"

Toen ik nog studeerde liet onze leraar dat ook zien. Wiel gebalanceerd, van de machine gehaald en er weer op ... bijna 5g uit balans alweer ...

Balanceren is niet zinloos, maar wordt ook wel overschat.

Net als remklauwen, wielen, en nog zoveel andere dingen aantrekken met een moment sleutel.
Gevoel, veel beter dan welke moment sleutel maar ook.
Het enige waarvoor ik het moest gebruiken van de garagist waar ik les volgde, was voor het aantrekken van cilinder koppen. Voor al de rest, GEVOEL. Hij zei, "voor al de rest ga je net zo ver dat je een kwartslag van het breekpunt zit."
Ik vroeg, "maar hoe kan je weten dat je bout op 1/4 van zijn breekpunt zit?"
"GEVOEL", zei hij uitdrukkelijk.

Ik heb dus ook geen momentsleutel in huis. De dag dat ik eens een cilinderkop moet monteren zal ik er mij wel ene aanschaffen.
:t
 
@schockwave ik zou alle kabels van het stuur netjes wegwerken en dan gewoon zadel erop en gassen.
Ik vind de gsxf zo zonder kappen met de koplamp net een triumph speed triple.
:+
Hier op het forum zat/zit? (al een tijdje niets van hem gezien) iemand die een naked heeft gemaakt van zijn gsx600f, deze kan mij wel bekoren......heb al een 2e kappenset (de 2 voorste delen) liggen welke ik voor weinig over kon nemen alleen de orginele kleur is lastig te spuiten denk ik.
Maarja komt nog een ander stuur bij, koplamp, tellers...etc.
Momenteel andere prioriteiten....

maxresdefault.jpg

Link naar filmpje op youtube
 
Laatst bewerkt:
Hier op het forum zat/zit? (al een tijdje niets van hem gezien) iemand die aan naked heeft gemaakt van zijn gsx600f, deze kan mij wel bekoren...
Was ook het eerste/vetste filmpje van een naked gsxf die ik ooit gezien heb, maar denk niet dat ik het aandurf met die van mij :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan