Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
HELP!!! Kan er iemand België van de kaart vegen?*

Het loopt hier nu écht wel de spuigaten uit!!! |(
Switchen van rijbaan tijdens file wordt verboden in België?

* Vlaams België bij NL voegen, Wallonië bij Frankrijk, en de Oostkantons (Duitstalig België) bij Duitslan, die laatste gaan super gelukkig zijn!
Maar wel effe wachten met dit alles, want dan wil ik eerst naar Wallonië verhuizen *D

O ja. Limburg nog (nee, dat is niet Vlaams België), tja ... omheinen?

Hahaha die gekke Belgen toch ook.
Mijn lamp deed het vanmorgen weer niet... heeft het nut als ik straks naar de dealer rijd om mijn accu te laten meten? Hij zit er minstens 2 jaar in bij mij en hoelang daarvoor, al sla je me dood....
 
De onderdelen 4 (zien eruit als ringetjes) zijn wel éénmalige pakkingen, volgens mij van een zacht metaal (iig geen rubber).
Was mij ontgaan dat daar ook noch dichtingsringetjes zaten :$

Ook slecht ontworpen denk ik dan. Ze hadden de grote O-ring ook zo kunnen ontwerpen da de boutjes erbuiten vielen, dan waren die ringetjes op de boutjes niet nodig :')

Maar ach, 5€ voor zo twee ringetjes is de kost niet.
 
Eens. Maar dan had het aan de binnenkant van de tank ook anders opgelost moeten worden denk ik, met een paar afgedopte kokertjes oid.
De bout draait zo de tank in, het eind van de schroefdraad steekt in de benzine.
In theorie zou er dan langs de schroefdraad brandstof kunnen weglekken. 'k Denk dat er daarom sowieso een afdichting nodig is.
 
Mijn lamp deed het vanmorgen weer niet... heeft het nut als ik straks naar de dealer rijd om mijn accu te laten meten? Hij zit er minstens 2 jaar in bij mij en hoelang daarvoor, al sla je me dood....
Als je dan toch bij de dealer bent, zou ik vertellen wat het probleem is en vragen wat zijn ideeën zijn. Zeker als 'ie het zelf heeft geïnstalleerd.
Je accu is het niet, daar durf ik een accu onder te verwedden ;)
(redenering: je motor start, dus daarvoor heeft de accu voldoende capaciteit. Bij draaiende motor komt daar de capaciteit van de dynamo bij. Bij draaiende motor doet je xenon het echter ook niet, dus de oorzaak is waarschijnlijk geen tekort aan energie)
 
Mijn lamp deed het vanmorgen weer niet..
En nu bij mij ook. Onderweg naar huis beide koplampen uit B|
Zekering al nagekeken, is ok.
Alsniknde lichtschakelaar aanzet hoor ik iets schakelen, alsook alsnik de "flash" knop indruk.
Het kan bijna niet dat beide xenons of beide balasten het gelijk begeven, dus ik vrees voor die aanstuurdoos. Die is bij mijn vorige China set ook kapot gegaan B|

Ik ga er nu naar kijken ..
 
Ik vind geen enkele aansluiting die niet normaal lijkt en heb voor alle zekerheid toch eens een andere zeke4ing gestoken. Maar niets.

Ik vermoed echt dat de controller een probleem heeft, ook al hoor ik daar wat in schakelen.

Het is er zo eentje:
full

full

Iemand een idee of die ergens afzonderlijk te verkrijgen zijn?
 
Ik vind geen enkele aansluiting die niet normaal lijkt en heb voor alle zekerheid toch eens een andere zeke4ing gestoken. Maar niets.

Ik vermoed echt dat de controller een probleem heeft, ook al hoor ik daar wat in schakelen.

Het is er zo eentje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand een idee of die ergens afzonderlijk te verkrijgen zijn?
Yep, bij Ali

Heb er nog drie in reserve liggen, waarvan één met exact hetzelfde label als die op jouw foto; pm je gegevens maar dan stuur ik die op. Als je op Ali moet wachten zit je een maand zonder licht...
 
Yep, bij Ali

Heb er nog drie in reserve liggen, waarvan één met exact hetzelfde label als die op jouw foto; pm je gegevens maar dan stuur ik die op. Als je op Ali moet wachten zit je een maand zonder licht...
Done! 8-)

Alvast bedankt maat! :t

Ik had er nog enkele sites gevonden buiten Ali, maar telkens "not available to send to Belgium" B|

Ali is idd tot 28 dagen wachten ...

Maar ik zal nu toch mijn oude koplampunit er terug in moeten zetten, want ik moet morgenvroeg gaan werken, en kan de auto niet nemen, die heeft mijn vrouwtje nodig -O-

Edit: die dat jij linkte idd tot 29 dagen zelfs :P

Ik ga nu meteen weer verder doen, die unit moet nu verwisseld worden -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets: Online Shop 1 stks H4 hid relais harnas hid xenon kit H4-3 H13-3 9004-3 9007-3 bixenon kabelboom hi lo controller draad kabel harnas | Aliexpress Mobile

Ik vind geen enkele aansluiting die niet normaal lijkt en heb voor alle zekerheid toch eens een andere zeke4ing gestoken. Maar niets.

Ik vermoed echt dat de controller een probleem heeft, ook al hoor ik daar wat in schakelen.

Het is er zo eentje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand een idee of die ergens afzonderlijk te verkrijgen zijn?
 
Idd zoiets :Y

Wat ik mij vooral afvraag is, kan je zo een controller hier ter plaatse (B/NL) ergens gaan kopen bij een of andere automaterialen/tuning zaak?
Of zijn die echt alleen online te vinden?

Maar goed dat ik het in eigen land voor krijg. Stel je voor je bent in het buitenland, en geen controller te vinden :X

Nou ja, ik had zo slim moeten zijn om samen met die xenon set meteen een extra controller te bestellen. Want bij mijn vorige set was die ook snel kapot.

Nu weet ik ook, als ik eens op vakantie ga, zorgen dat ik zo eentje extra heb :Y
 
Als je dan toch bij de dealer bent, zou ik vertellen wat het probleem is en vragen wat zijn ideeën zijn. Zeker als 'ie het zelf heeft geïnstalleerd.
Je accu is het niet, daar durf ik een accu onder te verwedden ;)
(redenering: je motor start, dus daarvoor heeft de accu voldoende capaciteit. Bij draaiende motor komt daar de capaciteit van de dynamo bij. Bij draaiende motor doet je xenon het echter ook niet, dus de oorzaak is waarschijnlijk geen tekort aan energie)
Welke energie kom er bij een draaiende motor bij? :+ ;(



Misschien ook even het laadsysteem gelijk controleren? :)
 
Laatst bewerkt:
Kan je er niet tijdelijk een gewoon lampje in doen DKP?
ik zal morgen wel even langs de dealer gaan denk ik. Overigens deed die het vanmorgen wel weer gewoon.
 
Heren, even een vraagje;
Half jaar geleden een ongeluk gehad. Motor een seconde laten draaien en daarna in de schuur gezet, niet meer naar gekeken sinds toen. Nu is het weer mooi tijd om er mee aan de slag te gaan en op te knappen voor het mooie weer. Loop echter tegen een start probleem waar ik geen raad mee weet(Ook niet gek; ik heb vrij weinig technische kennis, maar vind het wel leuk om te sleutelen.)

Starter koppeling draait; tandwiel van startmotor draait maar verder gebeurt er eigenlijk vrij weinig. Ik denk zelf dan dat de starter ergens een probleem heeft maar ik krijg die niet los zonder alles er af te slopen, dus toch maar even hier vragen.

Accu is gloednieuw en spanning op het relai is ook goed.

Filmpje;

Iemand suggesties wat ik kan proberen? Anders wordt het helaas naar de monteur van de week, terwijl het juist zo leuk is om zelf er aan te werken.
 
Zonder grappen - heb zelf ook een dingetje. Ik merk sinds kort dat mijn motor benzine lekt (niet schrikken, het is niet veel) onder de brandstof-knop (res, on, pri). Vaak na het tanken ruik ik een benzinelucht die om de motor heen hangt, wat soms een dag of twee blijft hangen. Bij de vorige wasbeurt constateerde ik al dat er precies onder dat kraantje wat schade is aan mijn lak, maar nu ook precies daaronder op het kuipwerk waar het GSXF logo staat. Zonde! Mijn lak bladdert licht af omdat het opgelost wordt door de brandstof en de sticker lijkt het ook niet al te best te waarderen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat heb je er toen aan gedaan? Waar zou het aan kunnen liggen? Weet niet zo goed waar ik het moet zoeken, kan overal vandaan komen...
 
Zonder grappen - heb zelf ook een dingetje. Ik merk sinds kort dat mijn motor benzine lekt (niet schrikken, het is niet veel) onder de brandstof-knop (res, on, pri). Vaak na het tanken ruik ik een benzinelucht die om de motor heen hangt, wat soms een dag of twee blijft hangen. Bij de vorige wasbeurt constateerde ik al dat er precies onder dat kraantje wat schade is aan mijn lak, maar nu ook precies daaronder op het kuipwerk waar het GSXF logo staat. Zonde! Mijn lak bladdert licht af omdat het opgelost wordt door de brandstof en de sticker lijkt het ook niet al te best te waarderen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat heb je er toen aan gedaan? Waar zou het aan kunnen liggen? Weet niet zo goed waar ik het moet zoeken, kan overal vandaan komen...
Zonde man!

Hoe het bij de 98- modellen zit weet ik niet, maar bij de 98+ modellen kan een lekkage op die plaats m.i. alleen komen door óf een lekkende pakking van de kraan bij de aansluiting op de tank (maar als je daar niet hebt aan gezeten lijkt me dat onwaarschijnlijk) óf een lekkend slangetje.
Als het verderop in het systeem zou zitten zou de lekkage zich lager openbaren.

Dus kijk eens naar de kwaliteit van je brandstofslang (m.n. het bochtje en rond de klemmen).
Hou het wel in de gaten, lekkende brandstof loopt naar beneden (duh) en beneden zit de uitlaatcollector die behoorlijk warm kan worden.

Na 13 jaar zag mijn slangetje er zo uit:
full



@ pedjwa:
lastig te zeggen voor mij als mede-technisch-leek. Wat bedoel je met "dat de starter ergens een probleem heeft"? Als de startmotor draait is dat toch 'alles' of zie ik iets over het hoofd?
Het klinkt als een brandstof toevoer probleem. Als 'ie een half jaar is weggezet zijn je vlotterkamers leeg, als er ethanolhoudende benzine in zat kan dat aangekoekt zijn.
Draait je motor wel rond op de startmotor?
Daarnaast kunnen het bobines, bougies of bougiekabels zijn maar dat die er allemaal tegelijkertijd mee gestopt zijn lijkt onwaarschijnlijk.

/edit:
of je ICU. Zit de stekker daarvan niet toevallig los?
 
Laatst bewerkt:
Kwam een bekende langs die er even naar keek; weet niet precies wat er nu is maar paar slagen aan de moer op het vliegwiel gedraaid en toen zat die in ene wel vast en kon die nog maar 1 kant op draaien. Hierna starten en hij schoot wel aan.

Kan nu tenminste met een gerust hart door gaan met de rest.
 
Das de mijne.
Onee haha

Wat een geld zeg super weinig... die van mij is dan echt een appelflap waard haha |(
Paar km meer of minder doet niet veel meer voor de waarde. Op een gegeven moment blijven ze redelijk waarde vast. Het is alleen niet veel -O-

Aan de andere kant kun je dus ook voor weinig een andere kopen
 
Laatst bewerkt:
Paar km meer of minder doet niet veel meer voor de waarde. Op een gegeven moment blijven ze redelijk waarde vast. Het is alleen niet veel -O-

Aan de andere kant kun je dus ook voor weinig een andere kopen

Ja dat klopt maar die van mij heeft wat schade he...
En heb aan 1 gsxf wel genoeg haha :+

Trouwens ik heb een spijker in mijn achterband :?
 
full


Tadaa.
Trouwens in het meest midden 2 mm profiel in gleuf ernaast 3 en buitenste gleuf 4mm.

Binnenkort toch maar vervangen dan.

Word jullie motor ook erg warm met dit weer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan