Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vinden de insecten ook lekker dan. :+Zondag op de fiets.. 2 takt scooter voor me bij het stoplicht liep wel 2.000 Rpm ofzo. Idioot. _O-Fingerspitzengefuhl is de zaak. :Y


Die insecten vinden dat zeker lekker ja.

2-takt scooter ja :P kunnen ook flinke toerenjankers zijn. Terugloop uitlaat met 70cc :] :P

Fingerspitzengefuhl. Maar bij DKP is het verbruik heilig :P hij zal hem stationair ook wel lager hebben staan _O- :)
 
Als die goed warm is loopt die wel tussen de 1400 en 1600 rpm
Anders tussen de 1000 en 1500.
Choke starten is een must anders doet die het niet jonguh
 
Als die goed warm is loopt die wel tussen de 1400 en 1600 rpm
Anders tussen de 1000 en 1500.
Choke starten is een must anders doet die het niet jonguh
Zeker extra geknepen door milieueisen?
Nieuw is blijkbaar niet altijd beter. :+

Stationair kan toch wel wat lager zonder gedonder in het vooronder? :z
 
Ik heb geen idee haha. Weet wel dat die het voorlopig nog prima doet. :+
Zelf zet ik hem gelijk wat lager. Niet te laag, moet wel lekker lopen, maar te hoog is irritant en niet nodig. :P ;)

1.000 of 1.500 vind ik wel een groot verschil. _O-
1.400 - 1.600 niet gewenst. :+
 
Laatst bewerkt:
Zelf zet ik hem gelijk wat lager. Niet te laag, moet wel lekker lopen, maar te hoog is irritant en niet nodig. :P ;)

1.000 of 1.500 vind ik wel een groot verschil. _O-
1.400 - 1.600 niet gewenst. :+
Mijne draait op +/- 1.200rpm. 1.000 vind ik te weinig, alles boven de 1.200 te veel.

Behalve tijdens het rijden, dan komt die er wel ver boven uit :+
 
Mijne draait op +/- 1.200rpm. 1.000 vind ik te weinig, alles boven de 1.200 te veel.

Behalve tijdens het rijden, dan komt die er wel ver boven uit :+
:? _O- :+

Fijne aaf.. ik heb een date met mijn ex van zestien jaar geleden.
Spannend! :$ :+ :+
 
Btw: weer nieuw record gevestigd vandaag *O*

Ale ja, eigenlijk 2 :o
Zowel actieradius als verbruik!

Getankt op 515,0km *O*
Er ging 21,40 L in *O*
Dat geeft 4,16L/100km - 1:24,07 - 56,54mpg 8-)

En weet je ... ik heb het er niet eens voor gedaan :o

Ale ja, 't is te zeggen, het was niet mijn bedoeling op het moment dat ik met deze tank begon te rijden. Maar toen ik hem gisteren op reserve zette op 393,5km, heb ik het vandaag wel zo ver gedreven :]

... er is serieus wat met me mis ... maar het doet geen pijn :+
 
Choke heb ik enkel nodig bij kouder dan +5°C
Zelfs vanmiddag met 25 graden was choke wel welkom. Anders zat die rond de 500 en viel bijna uit. Opzich lijkt mij dat niet heel goed, maarja verder nergens last van haha.

Hoe kan jouw tank zo groot zijn DKP haha.

Worldbeater veel plezier niet "in" oude gewoontes "vallen" he haha :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog altijd op zoek naar 2 spiegels voor een gsx f 600 uit 1993 :P

Heeft iemand nog wat liggen?
 
Sommigen hebben zelfs benzine in het carter zitten, maar dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Dan maar liever in de topkoffer...
 
Ik negeer gewoon de overvulbeveiliging ;)

Lol!
Ja meestal krijg ik er niet meer in dan 15 liter. Maar de mijne loopt dan ook niet stationair op reserve...
En rijdende voort de koppeling op laten komen in de 2e versnelling resulteert NIET in een weer startende motor.. wel in een geblokkeerd achterwiel :+

Die ene keer (ja een keer, sindsdien tank ik gewoon als de pijl op rood komt :P )
Moest ik met een draaiende startmotor de bocht door want de brommert was uitgevallen bij het terugschakelen -_-;

Heb ik al eens gezegd dat die Suzuki's me meer in de steek laten dan die Italiaan?
 
:? _O- :+

Fijne aaf.. ik heb een date met mijn ex van zestien jaar geleden.
Spannend! :$ :+ :+

Owjee succes. Is het wat geworden?? :P Als je weer reageert, dan weten we in ieder geval dat het niet hartstikke fout is gegaan. _O- :9

Btw: weer nieuw record gevestigd vandaag *O*

Ale ja, eigenlijk 2 :o
Zowel actieradius als verbruik!

Getankt op 515,0km *O*
Er ging 21,40 L in *O*
Dat geeft 4,16L/100km - 1:24,07 - 56,54mpg 8-)

En weet je ... ik heb het er niet eens voor gedaan :o

Ale ja, 't is te zeggen, het was niet mijn bedoeling op het moment dat ik met deze tank begon te rijden. Maar toen ik hem gisteren op reserve zette op 393,5km, heb ik het vandaag wel zo ver gedreven :]

... er is serieus wat met me mis ... maar het doet geen pijn :+

Hoe doe je dat toch. Met mijn rijstijl. Lekker rijden, en tussendoor eens even goed doortrekken, kwam ik gister omgerekend op 1:18,5. Ik let wel totaal niet op het verbruik. :o
 
...
Hoe doe je dat toch. Met mijn rijstijl. Lekker rijden, en tussendoor eens even goed doortrekken, kwam ik gister omgerekend op 1:18,5. Ik let wel totaal niet op het verbruik. :o
Woon werk - dikwijls monotoom, dus weinig lastwissel, wat zowat de belangrijkste factor is voor zuinig rijden.

En zoals ik al zei, ik tank nokvol af, maar dan ook écht vol, er kan dan echt geen 10cl meer bij hoor. Wel doe ik dat nooit als ik weet dat de tank daarna in de zon zal staan. Meeste tankbeurten zijn uitgerekend dat ik op een kleine 20km van huis tank, en de motor gaat daarna binnen ;)

En nog een gelijkaardig detail ... ik rijd tot die net niet leeg is ;)

Tank je niet nokvol, en ga je tanken van zodra die op reserve gaat, dan is het idd pakweg 15 tot 17L en niet meer. Maar buiten mijn obsessie voor verbruik, stel ik ook belang aan actieradius*

* wat dan weer problematisch is als je graag over wil op elektrisch rijden :X

Edit: heb twee keer een Audi 80 1.6D FOX gehad. 70L tankinhoud, en heb er een keertje iets meer dan 1800km uitgehaald! 8-)
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Woon werk - dikwijls monotoom, dus weinig lastwissel, wat zowat de belangrijkste factor is voor zuinig rijden.

En zoals ik al zei, ik tank nokvol af, maar dan ook écht vol, er kan dan echt geen 10cl meer bij hoor. Wel doe ik dat nooit als ik weet dat de tank daarna in de zon zal staan. Meeste tankbeurten zijn uitgerekend dat ik op een kleine 20km van huis tank, en de motor gaat daarna binnen ;)

En nog een gelijkaardig detail ... ik rijd tot die net niet leeg is ;)

Tank je niet nokvol, en ga je tanken van zodra die op reserve gaat, dan is het idd pakweg 15 tot 17L en niet meer. Maar buiten mijn obsessie voor verbruik, stel ik ook belang aan actieradius*

* wat dan weer problematisch is als je graag over wil op elektrisch rijden :X


Ik ben eerder bang, dat wanneer ik hem op reserve zet, ik niet weet hoelang ik nog kan rijden. Er is geen extra lampje dat aangeeft "nu TANKEN". Is de tank nou precies 20liter van de 600f 1992.
Normaal rijd ik gewoon totdat ik zoiets heb van ik ga een langere rit maken dus maar even tanken. Of vlak nadat ik hem op reserve gezet heb. En dan tank ik altijd tot vlak voor het rechte stuk van de tank(waar het snel omhoog komt,vulhals). Zodat ik altijd tot ongeveer hetzelfde niveau tank. Ik kan hem niet tot aan de nok toe vullen. Momenteel staat hij namelijk op het werk in de zon.

Wel een leuk iets: een collega van mij heeft een custom build Harley. Hij heeft de tankontluchting niet aangesloten. Dit omdat het niet "uitziet" en hij "al 20jaar" het zo gedaan heeft. Voordat hij de motor start, moet hij altijd de tankdop even los pakken. Doet hij dit niet heeft hij kans dat tijdens het starten hij alles volknalt met benzine door de druk. Wat resulteert in een verzopen motor en een flinke plas benzine onder de motor.
 
Ik ben eerder bang, dat wanneer ik hem op reserve zet, ik niet weet hoelang ik nog kan rijden. Er is geen extra lampje dat aangeeft "nu TANKEN". Is de tank nou precies 20liter van de 600f 1992.
Best verstandig om zo te denken ;)
Normaal rijd ik gewoon totdat ik zoiets heb van ik ga een langere rit maken dus maar even tanken. Of vlak nadat ik hem op reserve gezet heb. En dan tank ik altijd tot vlak voor het rechte stuk van de tank(waar het snel omhoog komt,vulhals). Zodat ik altijd tot ongeveer hetzelfde niveau tank. Ik kan hem niet tot aan de nok toe vullen. Momenteel staat hij namelijk op het werk in de zon.
Volgens de gegevens is de tank idd 20L. Maar dat is zo berekend tot aan die vulhals, hetzelfde wat betreft de +98 modellen. Doe je zoals ik en negeer je die overvulbeveiliging (een piepklein gaatje bovenin de vulhals om lucht door te laten) kan er nog anderhalve tot 2L bij. Bij mijn vorige motor had ik dat gaatje doorboord met een 10mm om de tank snel vol te hebben, bij deze heb ik dat nog niet gedaan, en vanaf die vulhals neemt het veel tijd. Ik ben met tanken bijna een kwartier kwijt, gerekend vanaf het opdraaien van het tankstation, tot het weer op de baan rijden.

Ik wil het bij deze ook nog doorboren, maar dan moet de tank eraf, en je moet ze goed uitkuisen daarna, je wil geen metaalsplinters in je benzinefilter, die het dan lekker doorboren, en je een weg door je carbu's banen om dan lekker tussen de cilinderwanden en de zuigers een feestje te bouwen |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Worldbeater veel plezier niet "in" oude gewoontes "vallen" he haha :+ :+
_O-

Eerste goede gesprek ooit was wel wat waard.
Meer niet, moest mijn vriendin om zeven uur bellen over het avondeten.
Dat werd wel pas kwart voor acht :+
En rijdende voort de koppeling op laten komen in de 2e versnelling resulteert NIET in een weer startende motor.. wel in een geblokkeerd achterwiel :+
Tandje hoger schakelen? :)
Heb ik al eens gezegd dat die Suzuki's me meer in de steek laten dan die Italiaan?
_O-

Gisteravond met een sputterende Raptor thuisgekomen.. liep vaker op één dan op twee cilinders. -O-
Het display was al uitgevallen.. accu blijkbaar zo goed als leeg, de lader was nog niet uit vanochtend. :?
(De Motobatt is van januari)

Owjee succes. Is het wat geworden?? :P Als je weer reageert, dan weten we in ieder geval dat het niet hartstikke fout is gegaan. _O- :9
Ik keek wel even in de omgeving of er mensen mee waren ja, of elders op het terras zaten. _O-

Nou.. vandaag weer op de Soes na twee weken..
Die kan het warme weer wel waarderen zo gelijk in de ochtend.
Superstart. :}

Baasje komt al iets verhit aan @werk. _O-
Vanavond de eerste keer naar het strand sturen. :9
 
Laatst bewerkt:
Ging hem net doorposten. :+ _O-

Valt me op dat veel motorfietsen in de 30xxxx zitten voor verkoop. :)
 
Iemand heeft vast wel eens in 'normale' kleding cq. niets anders dan een helm + handschoenen in korte broek en t-shirt op de motor gereden. Verantwoord is het niet, maar ik móét echt even uitwaaien binnen de bebouwde kom. Zolderkamer begint flink op te warmen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Eigenlijk vraag ik hiermee gewoon om goedkeuring ofzo, weet het ook niet B|
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan