'dansen' had ik ook (bij stationair). Oplossing was synchroniseren met gelijktijdig afstellen stationaire menselschroeven. Cilinder 4 stond behoorlijk rijker dan 1-3.
Sync -> schroeven bijstellen -> sync bijstellen -> schroeven bijstellen -> sync bijstellen.
Mijn 'garage' had een digitaal synchronisatie apparaat waarop ze nauwkeurig konden afstellen. Als de mengselschroeven eenmaal goed staan, kan je daarna doorgaans synchroniseren zonder aan de mengselschroeven te komen (totdat de carbs weer uit elkaar gaan).
Ook niet lekker lopen onder 4000 toeren heb ik twee keer aan de hand gehad. Beide keren deed één cilinder niet mee. Dat kan je zelf nagaan met een infrarood thermometer (temp uitlaatbochten).
Eén keer moesten de carbs gereinigd worden (maar dat heb je net laten doen), de tweede keer deed een bougie niet mee. Kijk even naar hoe schoon ze zijn en of de kabels goed zijn.
Wil niet zeggen dat het bij jou hetzelfde is natuurlijk, maar misschien biedt het een aanknopingspunt. Sowieso temperatuur op de uitlaatbochten meten kan al een hint geven.
Het afstellen van de luchtschroef doen zee dat per cilinder, dus dat de motor op èèn cilinder loopt? Heb dit nl. zelf nog niet eerder gedaan.
Zal ook de temperatuur van de uitlaatbochten eens meten.