vf 1100 sabre hapert bij 5500 toeren

boerbos84

MF'er
9 mrt 2010
32
0
strijen
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een vf 1100 sabre uit 84, hij doet het in principe prima
alleen zit er bij de 5500 toeren een dood punt in.
Vanaf lage toeren pakt hij gewoon goed op en op hogere toeren doet hij het ook gewoon goed,
Het lijkt erop dat hij op 5500 even geen ontsteking krijgt.
is er iemand die weet waar het aan kan liggen of wat het meest waarschijnlijk is.
 
Nouja, het is een wilde gok/het eerste wat me te binnen schiet.
Het is niet moelijk te controleren of het filter orgineel is en misschien is ie al zo oud dat deze kapot is. Je weet het niet.
 
V4's zijn nogal kritisch op de afstelling. Ik had ooit een VF750F met exact dezelfde symptomen en daar heb ik toen bij wijze van test een keer het deksel van het luchtfilter weggelaten. Toen was het ineens helemaal over en daarna heb ik nog 60k zonder problemen met het ding gereden. Apart maar makkelijk te proberen. Maakte tevens een heel gaaf geluid zo'n open filter onder de tank.
 
V4's zijn nogal kritisch op de afstelling. Ik had ooit een VF750F met exact dezelfde symptomen en daar heb ik toen bij wijze van test een keer het deksel van het luchtfilter weggelaten. Toen was het ineens helemaal over en daarna heb ik nog 60k zonder problemen met het ding gereden. Apart maar makkelijk te proberen. Maakte tevens een heel gaaf geluid zo'n open filter onder de tank.


Oke ik ga eens even kijken hoe t filter eruit ziet en even even kijken of het bij mij ook werkt :t
 
Oke ik ga eens even kijken hoe t filter eruit ziet en even even kijken of het bij mij ook werkt :t



Vanavond het luchtfilter even open gemaakt... luchtfilter zit er dus niet in :n , zit wel een soort van gaasje net boven de carburateurs maar het filter ontbreekt.
kijken of ik deze ergens kan bestellen.
Ik heb nu even de bovenkap van het filter eraf gehouden om te kijken of hij dan beter loopt.
 
Er is nu te weinig weerstand doordat het filter ontbreekt.
De snelheid van de lucht in de venturi is te laag dus er word ook te weinig benzine aangezogen. Of zoiets.

Rond de 5 -5500 toeren is er standaard al een dipje. Doordat er geen luchtfilter is word dat nog eens extra versterkt.

Jij hoort trouwens bij de categorie die denkt dat een motor zonder luchtfilter beter gaat lopen. Dus niet.
 
Er is nu te weinig weerstand doordat het filter ontbreekt.
De snelheid van de lucht in de venturi is te laag dus er word ook te weinig benzine aangezogen. Of zoiets.

Rond de 5 -5500 toeren is er standaard al een dipje. Doordat er geen luchtfilter is word dat nog eens extra versterkt.

Jij hoort trouwens bij de categorie die denkt dat een motor zonder luchtfilter beter gaat lopen. Dus niet.



Je eerste conclusie kan ik aardig inkomen :t
maar zoals ik al zei ik ga even kijken waar ik een filter kan bestellen .. dus de tweede conclusie is wat snel getrokken :Y
maar toch bedankt voor de tip :t
 
Laatst bewerkt:
Speedpreax kan wel zeggen dat zijn motor beter liep met de kap open maar opzich geloof ik daar niet in.
Het zou heel goed kunnen dat het bij zijn motor hielp maar het luchtfilterhuis is ontworpen om optimaal te werken met luchtfilter en de klep dicht.

Jij reageerde daar een beetje te enthousiast op vond ik, dus ik wilde je even een beetje afremmen :P
 
Laatst bewerkt:
We zitten aardig op 1 lijn ze hebben het niet voor niets zo ontworpen.
Maar goed we gaan dus opzoek naar een lucht filter, kijken of de 5500 toeren dip dan minder is.
Vraag me af of ze die filters nog ergens op de plank hebben liggen.
 
Speedpreax kan wel zeggen dat zijn motor beter liep met de kap open maar opzich geloof ik daar niet in.
Dan geloof je het niet. Waarom zou ik liegen? Ik ben geen joch van 16 die zegt dat zijn puch met powerfilter 110 loopt. Die VF750F van mij liep zonder deksel echt helemaal zonder dip en op de teller ook een heel stuk over de 200. Er zullen dan geen originele sproeiers etc in hebben gezeten. Een andere verklaring had ik er ook niet voor. Ik het verder niet gekeken in de 4 jaar dat ik het ding heb gehad. Reed altijd perfect dus geen behoefte gehad om in de carburateurs te kijken.
 
Vanavond het luchtfilter even open gemaakt... luchtfilter zit er dus niet in :n , zit wel een soort van gaasje net boven de carburateurs maar het filter ontbreekt.

Dan zou ik er inderdaad eerst maar eens een filter in doen. Dat gaasje is standaard. Had mijn VF1100S ook.

Het filter is volgens mij nog gewoon te koop. Mis je niet nog meer onderdelen? Zie ook hier
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik er inderdaad eerst maar eens een filter in doen. Dat gaasje is standaard. Had mijn VF1100S ook.

Het filter is volgens mij nog gewoon te koop. Mis je niet nog meer onderdelen? Zie ook hier


Gaan we doen :t
Mis ik nog meer onderdelen ? ongetwijfeld na 33 jaar is er niet door iedereen even goed
voor gezorgd het is nu een beetje een ratbike.
thanks voor die link we gaan s even kijken :t
 
Dan geloof je het niet. Waarom zou ik liegen? Ik ben geen joch van 16 die zegt dat zijn puch met powerfilter 110 loopt. Die VF750F van mij liep zonder deksel echt helemaal zonder dip en op de teller ook een heel stuk over de 200. Er zullen dan geen originele sproeiers etc in hebben gezeten. Een andere verklaring had ik er ook niet voor. Ik het verder niet gekeken in de 4 jaar dat ik het ding heb gehad. Reed altijd perfect dus geen behoefte gehad om in de carburateurs te kijken.


Owww sorry, ik zeg niet dat ik je niet geloof. Ik zeg alleen dat jouw motor dan waarschijnlijk een uitzondering was. Niets mis mee :t
 
van de week even aan het testen geweest met verschillende diktes foam filter,
eerst een te dik foam dan begon hij bij 3000 toeren al te proesten.
Maar nu de juiste dikte gevonden, helemaal geen dood punt meer bij 5500 en loopt eigenlijk op alle toeren heel goed. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan