Schuddend remmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somebadi

MF'er
1 jun 2015
192
24
Hellevoetsluis
Tijdens het stevig remmen (voorrem) schudt de motor hevig alsof de remschijven krom zijn.

De remschijven heb ik vervangen: nog steeds schudden.
Daarna wiellagers vervangen: nog steeds schudden.
Wielbussen vervangen: je raad het al...

De voorvering is in orde en ik zit nog lang niet op het einde van de vering.
Wat zou het nog meer kunnen zijn? Velg krom misschien? Heeft iemand ervaring met het laten richten?

Ik weet bijvoorbeeld een bedrijf in Waddinxveen die zoiets zegt te kunnen...
 
Hoop aannames van de TS in dit topic, maar weinig daadwerkelijke feiten door te meten of te constateren.

Er op los vervangen totdat je het probleem gevonden hebt is ook een manier natuurlijk.

Straks heb je de hele voorkant vervangen, maar niets gecontroleerd.
 
Laatst bewerkt:
Hoop aannames van de TS in dit topic, maar weinig daadwerkelijke feiten door te meten of te constateren.

Er op los vervangen totdat je het probleem gevonden hebt is ook een manier natuurlijk.

Straks heb je de hele voorkant vervangen, maar niets gecontroleerd.

ach, de 'vak garages' vervangen ook domweg de remschijven als de klant met schuddend remmen klacht komt, zonder te controleren of de schijven ook daadwerkelijk krom zijn. als dan de rekening is betaald en de klant komt terug met zelfde klacht terug dan doen ze de volgende standaard onderdeel vervanging en presenteren de volgende rekening. pas als ze geen standaard oplossing voor handen hebben gaat er iemand verder kijken dan de neus lang is en een hoop gok werk maken.
 
ach, de 'vak garages' vervangen ook domweg de remschijven als de klant met schuddend remmen klacht komt, zonder te controleren of de schijven ook daadwerkelijk krom zijn. als dan de rekening is betaald en de klant komt terug met zelfde klacht terug dan doen ze de volgende standaard onderdeel vervanging en presenteren de volgende rekening. pas als ze geen standaard oplossing voor handen hebben gaat er iemand verder kijken dan de neus lang is en een hoop gok werk maken.


Als een motorzaak twijfelt, zou het kunnen gebeuren ,jij als motorbezitter kan hier duidelijke afspraken overmaken ;)

Een goede motorzaak zal deels hierin mee gaan en anders los je het gewoon zelf op _O- :+
 
Laatst bewerkt:
...ten derde heb ik ook schijven geprobeerd van een andere motor waarbij er geen schuddend effect is als ik hard rem.

...
Ik neem aan dat je een andere motor had die niet schudde bij het remmen en daarvan de schijven even op je schuddemotor hebt gemonteerd en dit geen verbetering gaf?
 
Heb hier juist hetzelfde probleem met een pas aangeschafte Buell XB 9. km. stand 13000 km, banden dateren van 2004 kenteken motor 12-2006, ik schat nog eerste stel banden ??!! Remschijf voor is zwevend en is los. Ik ga eerst maar eens vers rubber eronder monteren profiel is zonder meer nog goed te noemen maar 13 a 14 jaar oud. Bij geen verbetering remmen maar eens los gooien en goed inspecteren, daarna lagers voorwiel, lagers balhoofd inspecteren en dan weet ik het ook niet meer. Ik volg dit topic even.
 
Ik neem aan dat je een andere motor had die niet schudde bij het remmen en daarvan de schijven even op je schuddemotor hebt gemonteerd en dit geen verbetering gaf?

klopt helemaal wat je zegt. Daaruit neem ik aan dat het dus niet aan de remschijven ligt. Het is dan ook opmerkelijk dat sommige mensen dit hierna nog steeds niet willen aannemen.
 
Schud de voorkant of stempelt de achterkant?

De voorkant schud. En in mijn geval is dat alleen tijdens het stevig remmen. Het achterwiel blijft gewoon op de grond.
Rustig remmen met 45km/u laat de voorkant niet trillen.

Het is ook niet een "zachte" trilling zoals je heel misschien zou kunnen verwachten.

Laat ik stellen dat het VOELT alsof de schijven krom zijn, maar dat zijn ze niet. Nee echt waar... het ligt NIET aan de remschijven
 
Laatst bewerkt:
De voorkant schud. En in mijn geval is dat alleen tijdens het stevig remmen. Het achterwiel blijft gewoon op de grond.
Rustig remmen met 45km/u laat de voorkant niet trillen.

Het is ook niet een "zachte" trilling zoals je heel misschien zou kunnen verwachten
dat 'schudden', is dat een beweging in het stuur van li<=>re of van voor<=>achter.
 
klopt helemaal wat je zegt. Daaruit neem ik aan dat het dus niet aan de remschijven ligt. Het is dan ook opmerkelijk dat sommige mensen dit hierna nog steeds niet willen aannemen.

Somebadi

Geplaatst op dinsdag 08 augustus 2017 10:38
geen afwijking ziet. ten derde heb ik ook schijven geprobeerd van een andere motor waarbij er geen schuddend effect is als ik hard rem.

3 redenen waardoor ik enigszins 100% kan stellen dat het niet aan de remschijven ligt.

Jezus mina -O-

Communiceren en dan goed communiceren is vaak 50% vd oplossing Somebadi ?

Je zegt hier duidelijk , dat je de remschijven van een andere motor uitgeprobeerd op je eigen motor waarbij het schudden effect weg was ?

Dan betekent dan toch echt 100% dat het schudden komt door de remschijven......je oude remschijven die erop zaten ;)
 
Laatst bewerkt:
klopt helemaal wat je zegt. Daaruit neem ik aan dat het dus niet aan de remschijven ligt. Het is dan ook opmerkelijk dat sommige mensen dit hierna nog steeds niet willen aannemen.
p1448_assumption_is_the_mother_of_fuck_ups_f.jpg


Meten = weten
 
Laatst bewerkt:
Jezus mina -O-
Communiceren en dan goed communiceren is vaak 50% vd oplossing Somebadi ?

Je zegt hier duidelijk , dat je de remschijven van een andere motor uitgeprobeerd op je eigen motor waarbij het schudden effect weg was ?

Dan betekent dan toch echt 100% dat het schudden komt door de remschijven......je oude remschijven die erop zaten ;)
_O- _O- _O- Dude jij begrijpt mij niet of je leest verkeerd, net als dat je die 3 redenen niet kon vinden in mijn zin. Ik vind het komisch... bedankt voor het lachen.

Laten we zaakje maar sluiten (slotje erop) wat mij betreft. Het probleem waren de remblokjes.
Het trillen is verholpen.
 
Allereerst heb ik de schijven bij een betrouwbare handelaar met garantie gekocht. ten tweede kan je zien dat de schijven recht zijn als het voorwiel op de standaard flink hard ronddraait en dan geen afwijking ziet. ten derde heb ik ook schijven geprobeerd van een andere motor waarbij er geen schuddend effect is als ik hard rem.

3 redenen waardoor ik enigszins 100% kan stellen dat het niet aan de remschijven ligt.
Ik weet niet hoe ik dit anders kan lezen dan er staat. Er staat duidelijk dat je schijven van een ander motor hebt probeert en dat daarbij het schudden over was :? Ook het ten tweede gaat nergens over. je kan een slag van 0.05mm niet zien op het oog door het wiel hard rond te draaien.
Punt een raakt ook kant noch wal. Ook een betrouwbare verkoper met garantie zegt erg weinig over hoe krom zijn 2e hands schijven zijn.
 
_O- _O- _O- Dude jij begrijpt mij niet of je leest verkeerd, net als dat je die 3 redenen niet kon vinden in mijn zin. Ik vind het komisch... bedankt voor het lachen.

Laten we zaakje maar sluiten (slotje erop) wat mij betreft. Het probleem waren de remblokjes.
Het trillen is verholpen.


Ik lach nog steeds en ga steeds harder lachen .......... jij niet 100% begrijpen wat jezelf neer kwakt. _O- _O-

Goed dat het opgelost is had je er toevallig EBC remblokken op zitten ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan