Opdracht : eenwiel aanhanger maken

Kaneda

Die hard MF'er
4 jul 2003
589
8
Bennekom
Hey. Ik zoek iemand in de regio rond Ede (met +/- een straal van 20 km)
die kan lassen en toegang heeft tot een draaibank en of freesbank.

Het idee is om een simpel frame te maken met een afgeveerd achterwiel,
en daarop een steun om zo 2 zij koffers en een top koffer op te plaatsen.

Zie foto's voor een idee van wat ik ongeveer wil laten maken,
is natuurlijk aanpasbaar.

Over de prijs komen we zeker wel uit, er is een redelijk budget beschikbaar.

full
 
Laatst bewerkt:
@Bosse : zeer binnenkort, bedoeling is midden/eind maart klaar te zijn.

@Boskawouter : Als de koffers meer naar achteren gaan kan de topkoffer er niet meer op.

@Zijspanpiet : Ja, het zal even aftasten/wennen zijn hoe de aanhanger zich gedraagt
met wat belading. De koppeling wordt een gebogen buis welke een pen
heeft die door de holle achteras gaat. Aan de andere kant van deze pen
zit een kop welke gelijk is aan die van een schijfrem slot.
Het slot werkt dan niet alleen als slot, maar ook als borging.
 
Ik ben ook heel benieuwd naar het rijgedrag!
Zo vanaf de foto vind ik de koppeling en stang naar de motor toe er niet heel torsiestijf uitzien zeker i.c.m. met die hoge topkoffer.
Hopelijk valt het in de praktijk mee!
 
Rijgedrag met aanhanger op de achteras kan variëren tussen serieus dodelijk en perfect stabiel. Ik heb gemerkt dat dat ook niet alleen met het (ongeveerde) gewicht van doen heeft. Ik had de dissel van mijn GS500 aanhanger aanvankelijk lekker kort gehouden. Bij 60+ was het gevaarlijk en harder dan 80 ben ik toen niet gegaan want dat was gegarandeerd een enkeltje begrafenisondernemer. Ik kon de tankslapper lineair regelen met de gashendel. Een centimeter of 40 erbij en het verschil was extreem. Perfect stabiel, ook met 100kg aanhanger totaalgewicht was 100+ kmh geen probleem. Met passagier achterop rijdt die combo helemaal fijn.
 
Laatst bewerkt:
Uhhhhmmm niet om het af te kraken, maar waarom niet gewoon een kofferrek als je toch met koffers gaat werken, zie persoonlijk de meerwaarde van je laadruimte niet zo ??

toch een chappeau voor de aanhanger
 
@spookz0r & gsx600f-johan
Dank je, is beter geworden dan ik in eerste instantie dacht.

@scheurschuimpje & Boskawouter
Vrijdagavond of zaterdag ga ik het e.e.a testen, met enig gewicht in beide zijkoffers.

@kapiteinkoek
Bedankt voor de tips, ik ga beginnen met lage snelheden om te zien hoe de aanhanger zich gedraagt.
De pen door het de achteras is verstelbaar, waardoor het midden van het 3e wiel in lijn is te brengen
met het met de achterband.

@Hellracer
Waarom? die achterarm is van dik materiaal en ik ga er geen 150 mee rijden.

@K@W@
Wordt lastig als m'n partner achterop zit, en koffers op een supersport zijn m.i geen gezicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan