Opdracht : eenwiel aanhanger maken

Kaneda

Die hard MF'er
4 jul 2003
589
8
Bennekom
Hey. Ik zoek iemand in de regio rond Ede (met +/- een straal van 20 km)
die kan lassen en toegang heeft tot een draaibank en of freesbank.

Het idee is om een simpel frame te maken met een afgeveerd achterwiel,
en daarop een steun om zo 2 zij koffers en een top koffer op te plaatsen.

Zie foto's voor een idee van wat ik ongeveer wil laten maken,
is natuurlijk aanpasbaar.

Over de prijs komen we zeker wel uit, er is een redelijk budget beschikbaar.

full
 
Laatst bewerkt:
Nou, slecht nieuws, bij het 1e proefritje is met 140km/u in de woonwijk iedere las doormidden gescheurd en de hele combinatie met mach 7 in een basisschool geknald, heeft daarbij 47 kinderen gedood en er 127 zwaar verwond, natuurlijk net op de dag dat ze hun extra pluizige konijntjes bij hadden.

Ownee, het ging eigenlijk best prima;

Tot net iets boven de 100km/u gereden, volgende stap is het ding weer uit elkaar halen, volblubberen met verf, de verlichting dr op zetten, koffers dr op en nog eens proberen.
 
Voor je gaat schilderen zou ik eerst met gewicht gaan rijden, als je dan nog iets moet wijzigen , lassen, slijpen of verzwaren ben je de verflaag niet kwijt.
Mooi dat de proefrit goed gegaan is.
 
Voor je gaat schilderen zou ik eerst met gewicht gaan rijden, als je dan nog iets moet wijzigen , lassen, slijpen of verzwaren ben je de verflaag niet kwijt.
Mooi dat de proefrit goed gegaan is.
Vanaf dit punt gok ik er op dat ik het wel op kan lossen met het aanpassen van alleen de dissel.
Zo niet: ik heb 1L grondverf en 1L kleurlak :)
Komt de last boven het wiel of er voor?
Zelf heb ik vanwege de stabiliteit en het onvermogen iets echt goeds te verzinnen ervoor gekozen de last voor het wiel te laten gaan.


Last ligt voor het wiel, redelijk in het midden van de aanhanger als je de dissel niet meetelt.
 
Nou, slecht nieuws, bij het 1e proefritje is met 140km/u in de woonwijk iedere las doormidden gescheurd en de hele combinatie met mach 7 in een basisschool geknald, heeft daarbij 47 kinderen gedood en er 127 zwaar verwond, natuurlijk net op de dag dat ze hun extra pluizige konijntjes bij hadden.

Ownee, het ging eigenlijk best prima;

Tot net iets boven de 100km/u gereden, volgende stap is het ding weer uit elkaar halen, volblubberen met verf, de verlichting dr op zetten, koffers dr op en nog eens proberen.
Spectaculair begin, sprookjes einde, 3 reeten
 
Zodra je kunt tijden inderdaad gaan rijden en ervaren hoe het gaat. Als het niet werkt proberen te verbeteren. Pas als het werkt netjes maken en afwerken.
 
Nou, slecht nieuws, bij het 1e proefritje is met 140km/u in de woonwijk iedere las doormidden gescheurd en de hele combinatie met mach 7 in een basisschool geknald, heeft daarbij 47 kinderen gedood en er 127 zwaar verwond, natuurlijk net op de dag dat ze hun extra pluizige konijntjes bij hadden.

Ownee, het ging eigenlijk best prima;

Tot net iets boven de 100km/u gereden, volgende stap is het ding weer uit elkaar halen, volblubberen met verf, de verlichting dr op zetten, koffers dr op en nog eens proberen.
Hij ziet er goed uit. Is ie al klaar?
 
Hij ziet er goed uit. Is ie al klaar?
Ja, staat gezellig onder het afdak te wachten tot ik m een keer ga gebruiken, waarschijnlijk nooit :+
Al hing dat ook met het weer samen en nog wat andere onzin, dus het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort ff een proefritje ga maken met belading (doelstelling is toch om die schoolkinderen met pluizige konijntjes om zeep te helpen)

Foto van eind vorig jaar, maar het was zo'n baggerweer dat ik m niet meer geprobeerd heb.
20231215_090222.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan