chemicaliën voor carb-reiniging

riderideride

Rookie
28 okt 2017
3
0
Ik heb zelf geen ultrasonic cleaner maar zou mijn carbs zelf willen reinigen. Bestaat er iets vergelijkbaars zoals deze cam dip in belgie of nederland?

Bedankt!

full
 
Zie mijn topic in de brikkers afdeling, cb80 125, schoonmaak azijn, messing borsteltje, en remmenreiniger om de boel door de blazen, officiele carb cleaner kan je daar ook voor gebruiken.

Minimale inspanning, prima resultaat :)

edit, en je carbs natuurlijk wel volledig uit elkaar trekken..

Weet je ook, voor naderhand, hoe je de vlotterhoogte moet instellen, en de carbs weer moet afstellen op de motor ?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties.

Zal het eens proberen met de schoonmaak azijn en met rem reiniger, dit heb ik in huis dus kan niet makkelijker!
een paar sessies van 10 min is dit voldoende? zou je schade of een zwarte film kunnen krijgen als je ze een nachtje laat zitten?

Iemand al zijn carbs in datsy laten trekken of is dit een slecht idee?

en om de vlotter hoogte in te stellen en ze opnieuw af te zegelen zal het met een beetje zoeken wel lukken!

Thanx
 
Bedankt voor alle reacties.

Zal het eens proberen met de schoonmaak azijn en met rem reiniger, dit heb ik in huis dus kan niet makkelijker!
een paar sessies van 10 min is dit voldoende? zou je schade of een zwarte film kunnen krijgen als je ze een nachtje laat zitten?

Iemand al zijn carbs in datsy laten trekken of is dit een slecht idee?

en om de vlotter hoogte in te stellen en ze opnieuw af te zegelen zal het met een beetje zoeken wel lukken!

Thanx
Geen dasty op de carbs. Ik denk dat je met azijn ook al op moet letten.

Het materiaal van carbs is zwak en poreus. Het reageert al snel met basisch of zuur spul.
 
Bedankt voor alle reacties.

Zal het eens proberen met de schoonmaak azijn en met rem reiniger, dit heb ik in huis dus kan niet makkelijker!
een paar sessies van 10 min is dit voldoende? zou je schade of een zwarte film kunnen krijgen als je ze een nachtje laat zitten?

Iemand al zijn carbs in datsy laten trekken of is dit een slecht idee?

en om de vlotter hoogte in te stellen en ze opnieuw af te zegelen zal het met een beetje zoeken wel lukken!

Thanx
Een carburateur schoonmaken is noeste arbeid. :+
Geen kwestie van een wondermiddel erin en klaar.

Net zoiets als toevoegingen voor de brandstof die het motorblok in 200 kilometer volledig reviseren. :+
 
Laatst bewerkt:
dat wondermiddel had ik gevonden in de vorm van schuma

heikel punt: Carburateurs

wat niet meer verkocht wordt (in nederland) Ik heb me de tandjes gezocht naar een gelijkwaartige vervangehr, maar hier staan echt goede tips tusschen

De fofto's zijn weg uit dat Topique ;(
 
Laatst bewerkt:
dat wondermiddel had ik gevonden in de vorm van schuma

heikel punt: Carburateurs

wat niet meer verkocht wordt (in nederland) Ik heb me de tandjes gezocht naar een gelijkwaartige vervangehr, maar hier staan echt goede tips tusschen

De fofto's zijn weg uit dat Topique ;(

Was dit (bij gebrek aan foto's) een vloeibaar middel, of een reinigings-schuim?
In het laatste geval doet het me enorm aan het Amerikaanse Seafoam denken.

Auto
 
Het kwam sowieso niet uit de zee. het was een soort van reinigingsschuim, alles dat het aanraakte veranderde in nieuw metaal. Ik heb nog wel een zitten googelen en in Rusland is het nog verkrijgbaar lijkt me. Ik zet de foto's effe terug, althans op een ander platform.
 
Bedankt voor alle reacties.

Zal het eens proberen met de schoonmaak azijn en met rem reiniger, dit heb ik in huis dus kan niet makkelijker!
een paar sessies van 10 min is dit voldoende? zou je schade of een zwarte film kunnen krijgen als je ze een nachtje laat zitten?

Iemand al zijn carbs in datsy laten trekken of is dit een slecht idee?

en om de vlotter hoogte in te stellen en ze opnieuw af te zegelen zal het met een beetje zoeken wel lukken!

Thanx

Ik heb eens een setje carburateurs een nacht in de schoonmaakazijn en die waren zover aangetast dat ik ze weg kon gooien.
 
Choken is dan niet meer nodig, een half jaar. Alle aanslag beperkt de doorstroming van bezine. Als die aanslag weg is staatie gelijk 20% rijker.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geen ultrasonic cleaner maar zou mijn carbs zelf willen reinigen. Bestaat er iets vergelijkbaars zoals deze cam dip in belgie of nederland?

Bedankt!

[afbeelding]


Goedkope ultrasoon bouwen.


Ik heb zo zelf ook een keer een set carbs gereinigd. Waren brandschoon na een tijdje bruisbad aangedreven door een oude ferm vlakschuurmachine. Was dat nutteloze ding nog ergens goed voor.
 
Ik heb eens een setje carburateurs een nacht in de schoonmaakazijn en die waren zover aangetast dat ik ze weg kon gooien.

Een portie gezond verstand is ook altijd wel handig om bij je te hebben tijdens het klussen :+

Carbs 2x 10 minuten in de schoonmaak azijn is goed zat.

Na 10 minuten zie je minuscule belletjes op de carb ontstaan, dat is het moment dat het materiaal begint te reageren met het zuur. En dan haal je de carbs er dus ook uit, goed afspoelen en schoon blazen.
Daarna nog een keer herhalen om de laatste vuiltjes eraf te krijgen, ik vond het grandioos werken.

Maar nee, een nachtje laten staan lijkt me ook niet handig :+
 
Een portie gezond verstand is ook altijd wel handig om bij je te hebben tijdens het klussen :+

Carbs 2x 10 minuten in de schoonmaak azijn is goed zat.

Na 10 minuten zie je minuscule belletjes op de carb ontstaan, dat is het moment dat het materiaal begint te reageren met het zuur. En dan haal je de carbs er dus ook uit, goed afspoelen en schoon blazen.
Daarna nog een keer herhalen om de laatste vuiltjes eraf te krijgen, ik vond het grandioos werken.

Maar nee, een nachtje laten staan lijkt me ook niet handig :+

Door schade en schande wordt je wijs :)
Ik zeg het maar zodat een ander er zijn voordeel mee kan doen
 
Ik heb 'door schade en schande' geleerd dat ieder schoonmaakmiddel of huis tuin & keuken oplossing die een te lage PH waarde (te hoge zuurgraad) heeft, of te lang wordt toegepast de fabrieks coating van de carburateurs verwijdert. Het ziet er allemaal prachtig uit na het reinigen, maar gaat dan ook 10x sneller weer achteruit dan vroeger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan