Motor-Forum

Select Forum

Wat een pech... spiegel eraf.

Reg. datum:
27 apr. 2017
En daar is ze weer.. helaas geen geluk met die motor van mij of ben ik toch een beetje een kluns.... anyway hier komt..

Net om 16:45 uur wilde ik mijn mooie Kwawazaki ER6F pakeren voor de deur. Blaadjes op de grond, standaard misschien wel niet goed uitgeklapt Jullie voelen hem vast al aankomen... Mijn mooie motor aan zijn kant gelegd. Gelukkig valt de schade wel mee. Beetje lak schade (godzijdankt niet goed te zien) en mijn linkerspiegel eraf.

Natuurlijk wat moterzaaken afgebeld maar uiterraard gaat alles dicht om 17:00 en zijn ze tot dinsdag niet meer open. Wat nu?? De spiegel is afgebroken op het schaneer punt (uiteraard) ik heb hem al geprobeerd aan elkaar te tapen en te lijmen met contactlijm voor een noodoplossing, maar helaas geen succes en ik heb toch wel een beetje afhankelijk ervan...

Hebben jullie nog idee wat ik kan doen om te overbruggen??
Thank you!!!
Lotjeh

D [Banned User]

Reg. datum:
25 aug. 2002
Met de auto
Motorrijders zitten op een motor, niet op een forum... doei! RD250LC-4L1 RD350FII-1WW FZR1000-2RG

D [Banned User]

Reg. datum:
25 aug. 2002
doe es een foto van de breuk? Als je genoeg oppervlakte hebt misschien lijmenmet superlijm of anders 2componentenkit.
Motorrijders zitten op een motor, niet op een forum... doei! RD250LC-4L1 RD350FII-1WW FZR1000-2RG

kwart liter

Reg. datum:
05 apr. 2015
Met een fotootje komen er misschien wel wat ideen hoe het tijdelijk te fiksen is. Afhankelijk van de constructie kun je ook je rechter spiegel naar links verplaatsen (vanuit het idee dat het ter overbrugging misschien niet zo erg is om eventjes met 1 spiegel te rijden)

YamahaR6

Reg. datum:
06 apr. 2003
zonder spiegel gaan rijden. Ik had ze ook niet op mijn ex-supermoto.
*** #NickyHayden69 *** #RideOnKentuckyKid ***

Tot in de kwikmijnen!!!!!

Reg. datum:
01 nov. 2008
De trein is zo gek nog niet, alleen hebben die ook last van de blaadjes. :Y

Of een fiets bietsen c.q huren voor de dagen dat je brommer stuk is. :]

Reg. datum:
20 jun. 2017
misschien marktplaats? een particulier die morgen tijd heeft?

https://www.marktplaats.n...previousPage=lr&pos=6
GSX 600F '99

Reg. datum:
27 apr. 2017
quote:
Rob RD schreef op 04 november 2017 @ 18:49:
doe es een foto van de breuk? Als je genoeg oppervlakte hebt misschien lijmenmet superlijm of anders 2componentenkit.

WhatsApp Image 2017-11-04 at 18.05.44.jpeg
Lotjeh

Reg. datum:
27 apr. 2017
quote:

WhatsApp Image 2017-11-04 at 17.36.14.jpeg
Lotjeh

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
Even posten waar je woont, en wellicht ook even in het betreffende regiotopic. Misschien weet iemand nog een zaak, of heeft een medeforummer nog een uit te lenen spiegeltje in een la liggen?
Reality is that which doesn't go away when you stop believing in it.

Reg. datum:
27 apr. 2017
Haarlem
Lotjeh

Reg. datum:
24 jan. 2012
Een paar dagen zonder spiegel op een motor is toch nog wel te doen?
Had op mijn schakelbrommer ook geen spiegels, gewoon goed omkijken en d'r is niks aan de hand.
TransAlp XL650v / NTV650 / FZS600 | Honda Hawk GT '89 & '90

Reg. datum:
04 apr. 2007
quote:
ventje schreef op 04 november 2017 @ 18:49:
zonder spiegel gaan rijden. Ik had ze ook niet op mijn ex-supermoto.

Zou ik ook doen, gewoon extra goed over je schouder kijken en gewoon doorrijden. Volgende week op het gemakje een nieuwe regelen. Ik zou de motor er niet voor laten staan.
Yamaha XT660Z Tnr '10 - Yamaha XJ900S Diversion '95 - Yamaha XT500 '78

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
Gaatje er in boren van rest steel en met iets kortere spiegel rijden, of in beide stukje draad tappen en draadend er in met elkaar verbinden.
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

Reg. datum:
28 jun. 2008
Gaatje boren door het kniegewrichtje [ vanaf de onderkant ] gaatje boren in de steel en vanaf de onderkant een parker er doorheen draaien, eventueel een beetje lijm ertussen.
Mick 85 is mij net voor ;)
wolves wijzigde dit bericht op zaterdag 04 november 2017 19:17 (83%)

Reg. datum:
27 apr. 2017
Hahaha.. wat toepasselijk..... doet mij denken aan mijn werk, als jullie het zo beschrijven. Maar houd dat wel? of moet ik hem dan uiteindelijk toch vervangen?
Lotjeh

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
Motozoom in Amsterdam Sloterdijk is een kwartiertje rijden vanaf Haarlem en die zijn morgen van 12 tot 17 uur open.

Weet niet of ze de benodigde spullen hebben hoor...
SadBunny wijzigde dit bericht op zaterdag 04 november 2017 19:33 (19%)
Reality is that which doesn't go away when you stop believing in it.

D [Banned User]

Reg. datum:
25 aug. 2002
heb je een boormachine? Je mag ook naar rswk komen.

Onverzorgd

Reg. datum:
12 okt. 2015
wat wordt er moeilijk gedaan :?

Als je zo nodig twee spiegels nodig hebt. Houdt het restant van de steel onder je linker handvat (iig niet in de weg van je vingers die naar je koppelingshendel moeten). Beetje ducttape eromheen wrappen en je hebt je eigen homemade bar end mirror.

kwart liter

Reg. datum:
05 apr. 2015
quote:
Top Du Grond schreef op 04 november 2017 @ 20:06:
wat wordt er moeilijk gedaan :?

Als je zo nodig twee spiegels nodig hebt. Houdt het restant van de steel onder je linker handvat (iig niet in de weg van je vingers die naar je koppelingshendel moeten). Beetje ducttape eromheen wrappen en je hebt je eigen homemade bar end mirror.

Smart thinking :}

VFR 1200X a.k.a. Crosstourer

Reg. datum:
22 feb. 2006
Waar we ons tegenwoordig al niet meer door tegen laten houden :X
Vroeger was een spiegel op de motor een optie, zin 2 spiegels eigenlijk al verplicht want na de spiegel as optie was er maar 1 spiegel verplicht.

Reg. datum:
27 apr. 2017
Als ik mij niet vergis is de linker spiegel verplicht om mee te rijden...

@Top Du Grond dat is best een slim idee.. ik ga er eens naar kijken!! Dank
@ Rob RD.. Zelfs geen simpele boormachine in huis...
Lotjeh

D [Banned User]

Reg. datum:
25 aug. 2002
quote:
Lotjeh schreef op 04 november 2017 @ 21:22:

Dan moet je naar Rswk komen

Spiegel is idd verplicht.

tis 40 55 km zonder...

Honda NC750x '16

Reg. datum:
24 dec. 2016
quote:
Lotjeh schreef op 04 november 2017 @ 21:22:
Als ik mij niet vergis is de linker spiegel verplicht om mee te rijden...

@Top Du Grond dat is best een slim idee.. ik ga er eens naar kijken!! Dank

Zoals eerder in dit topic genoemd, aan het eind van je stuur tapen a la "bar-end mirror"...
Dan rij je iig met... maar het is wel een tijdelijke fix die je het best gebruikt om naar je plek van reparatie mee te rijden en niet veel meer...

Reg. datum:
17 apr. 2008
quote:
Lotjeh schreef op 04 november 2017 @ 18:43:
En daar is ze weer.. helaas geen geluk met die motor van mij of ben ik toch een beetje een kluns.... anyway hier komt..

Net om 16:45 uur wilde ik mijn mooie Kwawazaki ER6F pakeren voor de deur. Blaadjes op de grond, standaard misschien wel niet goed uitgeklapt Jullie voelen hem vast al aankomen... Mijn mooie motor aan zijn kant gelegd. Gelukkig valt de schade wel mee. Beetje lak schade (godzijdankt niet goed te zien) en mijn linkerspiegel eraf.

Natuurlijk wat moterzaaken afgebeld maar uiterraard gaat alles dicht om 17:00 en zijn ze tot dinsdag niet meer open. Wat nu?? De spiegel is afgebroken op het schaneer punt (uiteraard) ik heb hem al geprobeerd aan elkaar te tapen en te lijmen met contactlijm voor een noodoplossing, maar helaas geen succes en ik heb toch wel een beetje afhankelijk ervan...

Hebben jullie nog idee wat ik kan doen om te overbruggen??
Thank you!!!

Kun je hem niet ergens onderop vastmaken met tape ?
IN LOVING MEMORY - PAREL VAN HOORN - 24-09-1957 - 11-11-2016

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.