Motor-Forum

Select Forum

Accu laden op zonne energie

Reg. datum:
11 apr. 2015
quote:
Kees Vetje schreef op 22 november 2017 @ 22:07:

[...]
.
Zo ongeveer doe ik het ook. Om preciezer te zijn: bij de Action kocht ik jaren geleden ÚÚn paneeltje. (€10.00) Daaraan een sigarettenaanstekerplug. De drie motorscooters zijn voorzien van een sigarettenaanstekerdinges waar die plug in past. Beurtelings wordt de plug om de paar weken van voertuig gewisseld. Alledrie de scooters starten op elk gewenst moment. De opbrengst van het kleine paneeltje is dus goed genoeg om een accu levend te houden.

Als de zon er vol op staat meet ik meer dan 20 volt aan dat paneeltje. Het kan maar een klein stroompje laten lopen, maar de accu blijft wel geladen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/verpakking%20zonnepaneel.jpg

Reg. datum:
19 feb. 2017
quote:
shades schreef op 22 november 2017 @ 22:34:

[...]

Neuh

Staan genoeg van die dingen op platte daken op zelfde manier. Ook met tegels "gezekerd". Ik moet wel toegeven dat ze een beetje nogal rechtop staan in geval van windkracht 11 ofzo. Is eenvoudig aan te passen - maar niet nu :)

[...]

Ja voor 1 accu wel maar ik wil uiteindelijk de hele garage van stroom voorzien... De twee panelen zijn dus op de groei en ik vond het gewoon leuk om te doen dus kan mij t schelen dat het te veel is (voor nu)

Die mogelijkheid heb ik niet. Boven de gehuurde garagebox zit een bedrijf. Zonnepanelen plaatsen is dus niet mogelijk. Is ook niet nodig. De box is door de verhuurder alleen bedoeld als droge opslag en niet als garagebedrijf om te sleutelen en zo. Als ik stroom nodig heb, dan leveren mijn vriendelijke overburen dat. Haspel afrollen, twee keer per jaar hooguit en rommelen maar.

Reg. datum:
19 feb. 2017
Weinig zon, de laatste maand. Noodgedwongen worden de accu's nu via het net gevoed.

BMW pilot

Reg. datum:
30 jan. 2011
Moet het perse zonlicht zijn dan?
Helpt gewoon daglicht niet?
Vr gr

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
Goede zonnepanelen werken het best met daglicht, en juist niet in de volle zon.
Ook in zonnepanelen heb je veel verschil in kwaliteit, de goedkopere doen het wel, maar de duurdere werken een heel stuk beter en leveren daadwerkelijk meer energie.
www.rgtuning.nl

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
dylanpilot schreef op 02 januari 2018 @ 10:53:
Moet het perse zonlicht zijn dan?
Helpt gewoon daglicht niet?
Vr gr
Er is een zonnenpanelentopic op MF..
Veel woonhuizen hebben gewoon 2-3 dagen zonder stroomopbrengst gezeten tijdens de sneeuwperiode.

Gewoon daglicht geeft natuurlijk wel stroom, maar met korte en overwegend donkere dagen valt dat ook tegen. ;)
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Circuitseizoen geopend, woensdag 11/04+09/05 CPZ!

Reg. datum:
01 aug. 2008
[/quote]
Veel woonhuizen hebben gewoon 2-3 dagen zonder stroomopbrengst gezeten tijdens de sneeuwperiode.
[quote]

Dat is natuurlijk lui´gheid je kan de sneeuw er gewoon afvegen dan werken ze weer

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
guzzigek schreef op 02 januari 2018 @ 11:54:
[/quote]
[quote]

Dat is natuurlijk lui´gheid je kan de sneeuw er gewoon afvegen dan werken ze weer
In sommige gevallen kan je er wel makkelijk bij.
Je kan ook leuk te pletter vallen. ;)
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.

Reg. datum:
01 aug. 2008
drone met een wisser eraan kan uitkomst geven bv

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
guzzigek schreef op 02 januari 2018 @ 12:51:
drone met een wisser eraan kan uitkomst geven bv
De stroom was op. :+ Maar voor alles is een oplossing. :Y

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.