Op zoek naar een span.

[afbeelding]
Begonnen met heupgordels

Nu zitten er 4-puntsgordels in:
[afbeelding]
Het enige nadeel is dat deze aan de bovenzijde eigenlijk te hoog zitten, voor met name de jongste, zodat deze vaak een beetje half naast haar schouders hangen en dus niet echt helemaal functioneel zijn.

Deze bedoel ik, gaaf zo in het rood! Reclame hoeft niet perse.
Maatje van me vertelde gisteren dat ze bij de local auto boer liggen voor mooi prijsje :-)
 
Op die site heb ik er maar 1 gezien die word verkocht als 3punts. Hij zit maar op 3 punten vast maar ziet eruit als een 4 punts,volg je me nog?....
Er zijn ook "echte" 4punts, die hebben dus 4 bevestigingen nodig. Maar een normale auto gordel is ook een 3 punts maar die heeft 1 schuine over je borst. Die bedoel ik niet.

Dan heb ik idd een 3punt gordel die lijkt op een 4. En dan heb ik zelf een klein hulp stukje gemaakt dat het een soort van 5 punt wordt. Snap je het nog?
Zie me foto maar in de vorige post.
 
Net gordels gekocht bij de local auto shop en Morgen span ophalen. Ik heb een paar zakjes ballast om in de bak te gooien voor de zekerheid.
Meteen ook een auto hoes voor een smart besteld, hij komt normaal gesproken binnen te staan maar voor tussendoor in de zomer etc.
 
Kleine tip: oppassen met remmen in een linker bocht.
Easy does it !

Succes en veel plezier!
(dat zweten wat je wellicht bij de eerste rit doet, gaat op den duur wel over :+ )



Edit; ik zweette mij helemaal het touw-takkes bij mijn allereerste zijspanrit, en niet alleen toen ik dat span weer uit de bossen probeerde te duwen :+ O-)


Edit2: oh en gooi die zakken ballast op de zitting, of achterin, maar zeker niet in de neus van de bak !


Leuk filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Leuk filmpje! Die gast heeft zelfs ural handschoenen :-)
Ik heb vorige week quad gereden in de bossen, ik krijg het idee dat span rijden daar toch een beetje op lijkt.
 
...
Ik heb vorige week quad gereden in de bossen, ik krijg het idee dat span rijden daar toch een beetje op lijkt.
Nope, een quad is linksom en rechtsom dezelfde handeling. Een zijspan absoluut niet :+
Veel plezier en gewoon net zo lang "lessen" morgen voordat je zelf op pad gaat als nodig.
 
Laatst bewerkt:
Succes vandaag en kalm aan. De eerste dagen zal het juist wel gaan. Gevaar komt als je denkt dat je het kan ;-)
 
Man man man, bijzondere hobby dit.....
Alle kanten kramp, en zo'n naafbesturing stuurt zo goed had ik begrepen. Dan ben ik wel benieuwd hoe het dan met een schommelvork stuurt.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb genoten. Echt super!! Idd alles is wennen maar ging prima. Voor de zekerheid 50kg in de bak gedropt maar waz niet nodig denk ik, alles makkie aan.
Wel grappig dat de fun factor best hoog is bij lage snelheden, lekker glijden en driften op korte bochtjes is echt leuk!
Ik vind 130km/u best hard, je moet constant werken en met één handje los rijden zit er voor mij nog niet in.
Maar, eerste rit zonder kleerscheuren en super tof!
 
Gelukkig goed gegaan. Rijden komt verder wel. Ook met naafbesturing moet je meer met gas en rem werken.
Eenmaal gewend zul je merken dat het heel relaxed kan zijn.

En nu natuurlijk wel benieuwd naar wat foto's!
 
Man man man, bijzondere hobby dit.....
Alle kanten kramp, en zo'n naafbesturing stuurt zo goed had ik begrepen. Dan ben ik wel benieuwd hoe het dan met een schommelvork stuurt.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb genoten. Echt super!! Idd alles is wennen maar ging prima. Voor de zekerheid 50kg in de bak gedropt maar waz niet nodig denk ik, alles makkie aan.
Wel grappig dat de fun factor best hoog is bij lage snelheden, lekker glijden en driften op korte bochtjes is echt leuk!
Ik vind 130km/u best hard, je moet constant werken en met één handje los rijden zit er voor mij nog niet in.
Maar, eerste rit zonder kleerscheuren en super tof!


Nu weet jij ook dat dit helemaal niks te maken heeft met (solo-)motorrijden, laat staan een quad. Wij noemen zijspanrijden niet voor niets "motorrijden voor gevorderden!

Ik rijd snelweg eigenlijk nooit harder, meestal maar 110/120 km op het uur zo'n beetje.

Dat meer ontspannen komt echt wel, daar ben ik van overtuigd. Komp goe !! Lekker gaan rijden.
Tof dat je genoten hebt :t :t
 
Had vandaag weer een klant die vroeger ook ooit eens zijspan had gereden maar het was echt helemaal niks.

Nee velorexbak zelf aangebouwd aan een GS1000 zonder enige aanpassing, dat wil ik best geloven !
 
540.jpg


360.jpg


360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uploaden naar een site als myalbum ofzo. Dan kun je ze plaatsen met knopje hierboven ergens.
Gelukt geloof ik ..

De foto's zijn nog van vorige week. Nu weet ik hoe het werkt en zal ik (als de fiets een beetje gepoetst is) recente foto's plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Die trekhaak Zou ik wel wat details foto's van willen hebben. Geen haast hoor. Mooi spul..
 
Hoe weet je nu eigenlijk wat voor een gewicht er achter het span mag? Aan de trekhaak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan