Het grote GS-topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha... dus dat is zo'n hamster spoiler. Ik had er al eerder over gelezen maar had geen idee waar jullie het over hadden. _O-

Nu mijn 650gs in mijn huiskamer staat te wachten op mij en mijn rbw, heb ik alle tijd om hem eens aan een nadere inspectie te onderwerpen. Er zit vb wat roest op de stepjes en en paar kale plekken op de bok die ook roesten. Ik zag het al toen ik er naar ging kijken en ik heb nu de tijd om dat soort kleine dingen aan te pakken nu hij toch stil staat. Stepjes eracht schroeven, even schuren, in de primer en daarna een paar lagen mat zwarte lak. Scharnierpunten goed smeren, bouten schoonmaken of vervangen en in het vet. Hebben jullie misschien nog tips voordat ik aan de slag ga? :)
 
Aha... dus dat is zo'n hamster spoiler. Ik had er al eerder over gelezen maar had geen idee waar jullie het over hadden. _O-

Nu mijn 650gs in mijn huiskamer staat te wachten op mij en mijn rbw, heb ik alle tijd om hem eens aan een nadere inspectie te onderwerpen. Er zit vb wat roest op de stepjes en en paar kale plekken op de bok die ook roesten. Ik zag het al toen ik er naar ging kijken en ik heb nu de tijd om dat soort kleine dingen aan te pakken nu hij toch stil staat. Stepjes eracht schroeven, even schuren, in de primer en daarna een paar lagen mat zwarte lak. Scharnierpunten goed smeren, bouten schoonmaken of vervangen en in het vet. Hebben jullie misschien nog tips voordat ik aan de slag ga? :)

Je mag mijn motor wel komen poetsen :+
 
Gisteren samen met mijn colega een stukje wezen toeren.
Witte rook was normaal volgens hem (hij heeft alle geruime tijd een 1100GS).

Ik maakte mij alleen nog een beetje zorgen over het ramellen van de versnellingsbak tijdens het schakellen.
Hij op mijn fiets en ik op zijne en tijdens de rit een paar keer weer geruild.
Het schakellen voelde niet anders aan dan op zijn fiets.

Tja gelest op een nieuwe Honda. Dat schakelt wel even iets strakker.
Ik mis de vierpitter echter geen sconde. Wat is een boxxer lekker.

Zadel in hoogste stand gezet. Scherm wat omlaag en weg herrie.

Vanochtend was het een feestje om naar het werk te rijden. Plof, plof, plof

O nog een vraagje. Heb hem gisteren volgegooid met Euro95. Op de tank staat dat ik Super moet tanken :o . Geeft Euro 95 problemen? :?

Goede tip van colega laat de fiets tijdens het tanken op zijstandaard staan ipv op de middenbok.
Anders loopt er benzine uit als je hem kort daarna op zijstandaard zet.
Wel makkelijk iemand met enige ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het aanbod om de koffers te komen bekijken :) Emmeloord ligt een stukje van de staandaardroute (maar met de GS is eigenlijk niks ver), dus ik schuif het wel even op de lange(re) baan.

Kwestie van plannen :) wij zijn ook niet vies van km's :) Ennuh, ben je bij het GS weekend 20 - 22 maart? OF bij het paastreffen?

Wij wel!
 
Goede tip van colega laat de fiets tijdens het tanken op zijstandaard staan ipv op de middenbok.
Anders loopt er benzine uit als je hem kort daarna op zijstandaard zet.
Wel makkelijk iemand met enige ervaring.

Nog nooit last van gehad. Zelfs niet na 32,5 liter tanken :+
De F650GS hiero tank ik juist altijd op de zijstandaard, voor m'n gevoel gaat er dan meer in :) Als je vervolgens gaat rijden staat ie rechtop, en dan loopt er ook niets uit.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit last van gehad. Zelfs niet na 32,5 liter tanken :+
De F650GS hiero tank ik juist altijd op de zijstandaard, voor m'n gevoel gaat er dan meer in :) Als je vervolgens gaat rijden staat ie rechtop, en dan loopt er ook niets uit.
Die van mij wel degelijk. Je kan nadat ie vol is (tot onderaan de rand van de tankdop) er nog een liter of 2 bijkrijgen, maar dan druk je de lucht er uit die boven aan de tank klem zit. Staat ie niet op z'n bok dan pist ie gewoon benzine hoor :)
 
Ik heb nog wat close ups van mijn fiets gemaakt. Het ziet er best geinig uit zonder flits met wat led verlichting. :P

6f07cb99869109d74b6563eaa7ed6e7f
 
Gisteren samen met mijn colega een stukje wezen toeren.
Witte rook was normaal volgens hem (hij heeft alle geruime tijd een 1100GS).

Ik maakte mij alleen nog een beetje zorgen over het ramellen van de versnellingsbak tijdens het schakellen.
Hij op mijn fiets en ik op zijne en tijdens de rit een paar keer weer geruild.
Het schakellen voelde niet anders aan dan op zijn fiets.

Tja gelest op een nieuwe Honda. Dat schakelt wel even iets strakker.
Ik mis de vierpitter echter geen sconde. Wat is een boxxer lekker.

Zadel in hoogste stand gezet. Scherm wat omlaag en weg herrie.

Vanochtend was het een feestje om naar het werk te rijden. Plof, plof, plof

O nog een vraagje. Heb hem gisteren volgegooid met Euro95. Op de tank staat dat ik Super moet tanken :o . Geeft Euro 95 problemen? :?

Goede tip van colega laat de fiets tijdens het tanken op zijstandaard staan ipv op de middenbok.
Anders loopt er benzine uit als je hem kort daarna op zijstandaard zet.
Wel makkelijk iemand met enige ervaring.

Hier nog een tip voor onderweg ;) :

full
 
Kwestie van plannen :) wij zijn ook niet vies van km's :) Ennuh, ben je bij het GS weekend 20 - 22 maart? OF bij het paastreffen?

Wij wel!

Ik lees eigenlijk nooit op het GS forum (daar komen de treffens vandaan neem ik aan? Hier lees ik ook niet altijd even goed), dus had daar nog niet eens van gehoord. Klinkt iig gezellig, asap ff agenda checken.

O, en voor de mensen die het eventueel nog niet hebben gezien en wel interessant vinden, er is binnenkort ook nog een boxertreffen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de hamsterspoiler prima is,maar dat ie te hoog is zodat je er,zeker met een hogere ruit,door moet kijken en dat vind ik onprettig bij regen en vuile weg.

Ben zelf 190 cm en kijk net over de rand.Maar de Wunll ruit is stukje hoger dan de GSA ruit.
Vandaag ff gecheckt, met GSA ruit (meest rechtop stand) en Hamsterspoiler komt hij nog ter hoogte van de onderkant van mijn helm, dus kijk er geheel overheen (1.93m maar ook met een relatief lang bovenlichaam)

Ook laat je geen sporen achter omdat er rubber doppen zitten op de klemmen,deze kun je vervangen als ze doorslijten.
De Hamsterspoiler heb ik ook van 2 stukjes dun rubber voorzien, zit hij strakker op je ruit en beschadigd niets :)

De Hamsterspoiler heeft wel een veel kleiner gat tussen het ruit en de spoiler dan die van Motoport.
 
hatsikidéé *O*



Voor :)
img3816k.jpg



Na :+
img3835.jpg



Hoog tijd voor:

*nieuwe knippers;
*bedrading trekken voor de Zumo;
*bekabeling bike-2-bike-communicatie;
*enduro-spatbord voorzijde.
 
Trouwens.....over knipperlichten gesproken:


Nu heb ik op mijn GSA el-cheapo-miniknippers van HeinG. Deze zijn echter 21watt.

sv_heck_blinker_Arrow_big.jpg


De 650GS heeft 10watt knippertjes, kan ik dit straffeloos omwisselen of vliegen de lampies en de zekeringen me straks om de oren? :+
 
Ik zou water- en modderbestendige knippers nemen,de hoeveelheid watts maakt dan niet uit toch...

En een beetje klein,anders breken ze steeds af..bij het optillen of omdonderen _O-

Maar wel leuk,zn projekkie :Y

Lig zelf al 2 nachten aan de S te ''rommelen'' wordt een vet ding 8-) 8-)
 
Er wordt weer lekker geknutseld. Goed bezig mannen! Ben benieuwd wat het gaat worden... Alleen zijn jullie niet een beetje te laat? Het seizoen is weer begonnen! O-)
 
hatsikidéé *O*



Voor :)
[afbeelding]


Na :+
[afbeelding]


Hoog tijd voor:

*nieuwe knippers;
*bedrading trekken voor de Zumo;
*bekabeling bike-2-bike-communicatie;
*enduro-spatbord voorzijde.

Ik ben benieuwd wat je allemaal van plan bent. :} Maar waarom een nieuwe snavel? Vindt je de orginele snavel niet mooi? :P

Ik zie op de foto's dat er een soort kleine pinnen uitsteken rechts naast de letters f650gs op de zijkant. Waar zijn die voor? Op mijn gs zitten daar rondjes in het plastic op die plek. :?

Je 650gs heeft geen bagagerekje zoals de mijne? http://www.motorstek.nl/download/32739/97576505f021e0bcfe5d91c23a6001de Hij is van 2001? In hoogglans zwart vind ik hem eigenlijk een heel stuk mooier. De lijnen zijn beter zichtbaar. :9

Volgens mij heb je de zelfde stepjes op je gs als ik. De mijne roesten al aardig. Ik wil ze bij een poedercoat bedrijf in de buurt van mijn werk laten stralen en poedercoaten. Weet jij misschien hoe ik het rubber er makkelijk vanaf kan halen?
 
Laatst bewerkt:
Rubber ff beetpakken met een tang en trekken of er een schroevedraaier
tussen steken en wippen
Rubber er ook niet meer induwen,scheelt je net weer een beetje extra grip en als je lange benen hebt ietsje meer beenlengte :)
 
Vandaag naar de dealer geweest voor de start-/ABS problemen.
Thuis al het eea aan de accu/laadstroom doorgemeten en de monteur vond de accu het meest logische voor de problemen.

Ook koffers besteld, Zega 35 liters. Aangezien ik de demper eraf heb gehaald kunnen er aan beide zijden evengrote op.*O*
Snavelverbreder is er ook opgezet. Ziet er meteen robuuster uit! :)

Daarna natuurlijk meteen een paar uurtjes gereden, was zalig vandaag! :]
 
Geen probleem ik tank altijd Euro 95, in Duitsland wel eens Euro 91 getankt ook geen probleem zelfs niet op de autobahn.

Ik tank meestal 87 (lekker goedkoop, $2.11 per gallon :$ ), en dat gaat prima. Wel iets meer oppassen met pingelen bij het optrekken als je op een steile helling staat, maar verder loopt'ie goed. Volgens de BMW dealer past het motormanagementgebeuren zichzelf automatisch aan. Zal wel een paar PK's kosten, maar och... 'nuf horsies left.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan