Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag wakker geworden met een glimlach, de zon scheen al door de gordijnen en een berg vogels als achtergrond muziek .. Heerlijk dus.
Dus lekker uit de veren en na een ontbijtje lekker de motor klaarmaken (bandenspanning ed) om een rondje te gaan rijden.
Tijdens het omkleden stop maatje FK voor de deur om dit samen te gaan doen, altijd gezelliger.
Dus samen er op uit en in Made richting de polder gestuurd ..
Op de Crullaan staat een vrouw met 2 kids te wachten om over te steken bij een voetgangersoversteekplaats, dus remmen en vrouw voor laten gaan
Een klap volgt, FK had mij niet zien remmen en had ook de vrouw niet gezien (anders had hij ook zeker gestopt), FK boord zich in mijn GS en even later ligt mij GS op het warme asfalt ..
Op wat kleine krasjes na, geen persoonlijk letsel (vrouw was ook nog niet overgestoken en stond nu met grootte ogen te kijken), dus de motoren dan maar inspecteren
De motor van FK heeft een beste tik gehad, beugel krom, remhendel krom, stuur, cilinderkop, enz .. Deze rijdt nog en heeft de klap redelijk doorstaan.
Mijn GS is er helaas erger aan toe, de passagiervoetsteun is volledig afgebroken en heeft het frame open gescheurd en flink krom getrokken.
Mijn koffer heeft de remhendel van FK verbogen en ziet er ook niet meer lekker uit. Mijn uitlaat heeft een hele andere hoek en een forse deuk over de gehele lengte....
In onderdelen:
Uitlaat, Frame, koffer, valbeugel, valbeschermer, tankplaat, handkap, handkapbevestiging, enz enz enz.. een forse lijst aan schade.
En zo ziet het dit er dan uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En het erge was dat het zo'n verschrikkelijk mooie dag was .... en dan na 600 meter al zo iets :cry:
Balen voor FK en balen voor mijzelf om deze 1e week aan mooie dagen te missen, maar vooral: Prettig dat er geen letsel is en dat er nog mooie dagen genoeg komen.
Ik ben wel benieuwd wat de schade gaat worden en hoe snel dit afgehandeld is... wordt vervolgt
Vandaag wakker geworden met een glimlach, de zon scheen al door de gordijnen en een berg vogels als achtergrond muziek .. Heerlijk dus.
Dus lekker uit de veren en na een ontbijtje lekker de motor klaarmaken (bandenspanning ed) om een rondje te gaan rijden.
Tijdens het omkleden stop maatje FK voor de deur om dit samen te gaan doen, altijd gezelliger.
Dus samen er op uit en in Made richting de polder gestuurd ..
Op de Crullaan staat een vrouw met 2 kids te wachten om over te steken bij een voetgangersoversteekplaats, dus remmen en vrouw voor laten gaan
Een klap volgt, FK had mij niet zien remmen en had ook de vrouw niet gezien (anders had hij ook zeker gestopt), FK boord zich in mijn GS en even later ligt mij GS op het warme asfalt ..
Op wat kleine krasjes na, geen persoonlijk letsel (vrouw was ook nog niet overgestoken en stond nu met grootte ogen te kijken), dus de motoren dan maar inspecteren
De motor van FK heeft een beste tik gehad, beugel krom, remhendel krom, stuur, cilinderkop, enz .. Deze rijdt nog en heeft de klap redelijk doorstaan.
Mijn GS is er helaas erger aan toe, de passagiervoetsteun is volledig afgebroken en heeft het frame open gescheurd en flink krom getrokken.
Mijn koffer heeft de remhendel van FK verbogen en ziet er ook niet meer lekker uit. Mijn uitlaat heeft een hele andere hoek en een forse deuk over de gehele lengte....
In onderdelen:
Uitlaat, Frame, koffer, valbeugel, valbeschermer, tankplaat, handkap, handkapbevestiging, enz enz enz.. een forse lijst aan schade.
En zo ziet het dit er dan uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En het erge was dat het zo'n verschrikkelijk mooie dag was .... en dan na 600 meter al zo iets :cry:
Balen voor FK en balen voor mijzelf om deze 1e week aan mooie dagen te missen, maar vooral: Prettig dat er geen letsel is en dat er nog mooie dagen genoeg komen.
Ik ben wel benieuwd wat de schade gaat worden en hoe snel dit afgehandeld is... wordt vervolgt
Bummer....balen Fritser.
Heeft de vering nu ook een tik gehad? omdat het op die kromme buis zit.... wel apart dat die stepjes er zomaar afbreken,je zou eerder aan krom buigen denken..iig een hoop gedonder zo,n tik gelukkig verder niks allebei
Succes met de afhandeling.
Ik ben benieuwd naar het schadebedrag,want wellicht moet het hele frame vervangen worden??
Zo'n 1 pitter heeft toch een automatische choke? Ik had verwacht dat hij wel genoeg gas zou krijgen om stationair te starten. Hij stond lekker warm in mijn woonkamer dus koud had hij het niet. Accu problemen of een te lage spanning ofzo? Hebben jullie misschien een idee?
Hij heeft een injectie? Liever hij als ik.ja, is een injectie en heeft niet eens een hulpchoke.as far as i know.
[me="MechanicalAnimal"]heeft 't ff gechecked want er schijnt sinds een week psies zo'n zelfde in de schuur te staan[/me]
accu zou kunnen, draait je startmotor wel enthousiast genoeg rond?
Zet hem eens een paar dagen aan de lader en ga eens na hoe oud die accu is. Een alarminstallatie, mits geinstalleerd , trekt mijn zwaardere GSA-accu in zo'n 4 á 5 weken leeg.
Hij heeft een injectie? Liever hij als ik.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een carberateur en een injectie?
De startmotor gaat wel rond en hij start maar wil niet stationair blijven draaien zonder gas, als de motor koud is. Er zit geen choke op dus hij zou dat zelf automatisch moeten doen maar dat gebeurd dus niet.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een carberateur en een injectie?
De startmotor gaat wel rond en hij start maar wil niet stationair blijven draaien zonder gas, als de motor koud is. Er zit geen choke op dus hij zou dat zelf automatisch moeten doen maar dat gebeurd dus niet.
En nog even een nieuwtje van mijn kant: Ik ga zaterdag mijn Ducati M900Sie met 17k op de klok ophalen
gefeliciteerd hoor!!!!!...wel piccies posten hoor
In je cilinder is directe injectie, zoals in de Mutsebussie GDI-motoren, VW FSI-motoren enz. De traditionele (GTI) injectie is indirect. Dus in de inlaatbocht naar de betreffende cilinder. Bij directe inspuiting moet je tegen de compressie inspuiten, bij indirecte niet.....
Bij een injectiefiets weet je computer (je CDI) de temp en hoeveelheid lucht die de motor aanzuigt (via sensoren). Deze computer stuurt je injectie dan aan die de benodigde hoeveelheid brandstof in je cilinder spuit.
....