Het grote GS-topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes :)

Ennuh, ik denk dat we deze week op een avond weer de bagger in gaan :) Alleen erg jammer dat m'n valbeugels ongeveer 4 weken te laat binnen zijn :)
 
Vandaag wakker geworden met een glimlach, de zon scheen al door de gordijnen en een berg vogels als achtergrond muziek .. Heerlijk dus.
Dus lekker uit de veren en na een ontbijtje lekker de motor klaarmaken (bandenspanning ed) om een rondje te gaan rijden.
Tijdens het omkleden stop maatje FK voor de deur om dit samen te gaan doen, altijd gezelliger.
Dus samen er op uit en in Made richting de polder gestuurd ..
Op de Crullaan staat een vrouw met 2 kids te wachten om over te steken bij een voetgangersoversteekplaats, dus remmen en vrouw voor laten gaan :o :?
Een klap volgt, FK had mij niet zien remmen en had ook de vrouw niet gezien (anders had hij ook zeker gestopt), FK boord zich in mijn GS en even later ligt mij GS op het warme asfalt .. :(

Op wat kleine krasjes na, geen persoonlijk letsel (vrouw was ook nog niet overgestoken en stond nu met grootte ogen te kijken), dus de motoren dan maar inspecteren B|

De motor van FK heeft een beste tik gehad, beugel krom, remhendel krom, stuur, cilinderkop, enz .. Deze rijdt nog en heeft de klap redelijk doorstaan.
Mijn GS is er helaas erger aan toe, de passagiervoetsteun is volledig afgebroken en heeft het frame open gescheurd en flink krom getrokken.
Mijn koffer heeft de remhendel van FK verbogen en ziet er ook niet meer lekker uit. Mijn uitlaat heeft een hele andere hoek en een forse deuk over de gehele lengte....
In onderdelen:
Uitlaat, Frame, koffer, valbeugel, valbeschermer, tankplaat, handkap, handkapbevestiging, enz enz enz.. een forse lijst aan schade.

En zo ziet het dit er dan uit:
IMG_0266k.jpg


IMG_0268k.jpg


IMG_0276k.jpg


En het erge was dat het zo'n verschrikkelijk mooie dag was .... en dan na 600 meter al zo iets :cry:

Balen voor FK en balen voor mijzelf om deze 1e week aan mooie dagen te missen, maar vooral: Prettig dat er geen letsel is en dat er nog mooie dagen genoeg komen.

Ik ben wel benieuwd wat de schade gaat worden en hoe snel dit afgehandeld is... wordt vervolgt ;)
 
Vandaag wakker geworden met een glimlach, de zon scheen al door de gordijnen en een berg vogels als achtergrond muziek .. Heerlijk dus.
Dus lekker uit de veren en na een ontbijtje lekker de motor klaarmaken (bandenspanning ed) om een rondje te gaan rijden.
Tijdens het omkleden stop maatje FK voor de deur om dit samen te gaan doen, altijd gezelliger.
Dus samen er op uit en in Made richting de polder gestuurd ..
Op de Crullaan staat een vrouw met 2 kids te wachten om over te steken bij een voetgangersoversteekplaats, dus remmen en vrouw voor laten gaan :o :?
Een klap volgt, FK had mij niet zien remmen en had ook de vrouw niet gezien (anders had hij ook zeker gestopt), FK boord zich in mijn GS en even later ligt mij GS op het warme asfalt .. :(

Op wat kleine krasjes na, geen persoonlijk letsel (vrouw was ook nog niet overgestoken en stond nu met grootte ogen te kijken), dus de motoren dan maar inspecteren B|

De motor van FK heeft een beste tik gehad, beugel krom, remhendel krom, stuur, cilinderkop, enz .. Deze rijdt nog en heeft de klap redelijk doorstaan.
Mijn GS is er helaas erger aan toe, de passagiervoetsteun is volledig afgebroken en heeft het frame open gescheurd en flink krom getrokken.
Mijn koffer heeft de remhendel van FK verbogen en ziet er ook niet meer lekker uit. Mijn uitlaat heeft een hele andere hoek en een forse deuk over de gehele lengte....
In onderdelen:
Uitlaat, Frame, koffer, valbeugel, valbeschermer, tankplaat, handkap, handkapbevestiging, enz enz enz.. een forse lijst aan schade.

En zo ziet het dit er dan uit:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En het erge was dat het zo'n verschrikkelijk mooie dag was .... en dan na 600 meter al zo iets :cry:

Balen voor FK en balen voor mijzelf om deze 1e week aan mooie dagen te missen, maar vooral: Prettig dat er geen letsel is en dat er nog mooie dagen genoeg komen.

Ik ben wel benieuwd wat de schade gaat worden en hoe snel dit afgehandeld is... wordt vervolgt ;)

zonde man :( Maar idd, gelukkig geen letsel... helaas alleen weer een moeder die aan haar kinderen gaat vertellen dat motorrijden veel te gevaarlijk is :P
 
;( Damn ... dat uitgescheurde steppie ziet er niet leuk uit. Inderdaad een "lullig" ongeval zo. Hopelijk wordt het allemaal snel gefixed (en vergoed) .
 
Smooinaatje!
Gelukkig idd geen persoonlijk letsel, alleen "maar" de motoren...

Dat je maar snel weer op je hele GS kan stappen!
 
toch fideel dat er nog motorrijders stoppen om voetgangers e.d. over te laten!
'k hoop voor je dat de boel naar behoren kan hersteld en geregeld worden en laat je hoffelijkheid er niet door beïnvloeden!
(maar ik vrees wel dat de gs een aantal weken buiten gebruik is, frame vervangen of laswerken...)
 
Laatst bewerkt:
Getverrr ... balen man !!!
gelukkig geen letsel aan jullie beiden, de motoren kunnen wel weer gerepareerd worden !!!

Hopelijk errug snel en in goeie afhandeling ... op naar een mooie en veilige zomer :]
 
Vandaag wakker geworden met een glimlach, de zon scheen al door de gordijnen en een berg vogels als achtergrond muziek .. Heerlijk dus.
Dus lekker uit de veren en na een ontbijtje lekker de motor klaarmaken (bandenspanning ed) om een rondje te gaan rijden.
Tijdens het omkleden stop maatje FK voor de deur om dit samen te gaan doen, altijd gezelliger.
Dus samen er op uit en in Made richting de polder gestuurd ..
Op de Crullaan staat een vrouw met 2 kids te wachten om over te steken bij een voetgangersoversteekplaats, dus remmen en vrouw voor laten gaan :o :?
Een klap volgt, FK had mij niet zien remmen en had ook de vrouw niet gezien (anders had hij ook zeker gestopt), FK boord zich in mijn GS en even later ligt mij GS op het warme asfalt .. :(

Op wat kleine krasjes na, geen persoonlijk letsel (vrouw was ook nog niet overgestoken en stond nu met grootte ogen te kijken), dus de motoren dan maar inspecteren B|

De motor van FK heeft een beste tik gehad, beugel krom, remhendel krom, stuur, cilinderkop, enz .. Deze rijdt nog en heeft de klap redelijk doorstaan.
Mijn GS is er helaas erger aan toe, de passagiervoetsteun is volledig afgebroken en heeft het frame open gescheurd en flink krom getrokken.
Mijn koffer heeft de remhendel van FK verbogen en ziet er ook niet meer lekker uit. Mijn uitlaat heeft een hele andere hoek en een forse deuk over de gehele lengte....
In onderdelen:
Uitlaat, Frame, koffer, valbeugel, valbeschermer, tankplaat, handkap, handkapbevestiging, enz enz enz.. een forse lijst aan schade.

En zo ziet het dit er dan uit:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En het erge was dat het zo'n verschrikkelijk mooie dag was .... en dan na 600 meter al zo iets :cry:

Balen voor FK en balen voor mijzelf om deze 1e week aan mooie dagen te missen, maar vooral: Prettig dat er geen letsel is en dat er nog mooie dagen genoeg komen.

Ik ben wel benieuwd wat de schade gaat worden en hoe snel dit afgehandeld is... wordt vervolgt ;)
:o

Daar wordt je niet vrolijk van. -O-
 
Ai Fritser, da's geen goed nieuws... Gelukkig hebben jullie zelf niks.

Hoop voor je dat het snel en goed afgehandeld wordt, succes in ieder geval!
 
Bummer....balen Fritser.

Heeft de vering nu ook een tik gehad? omdat het op die kromme buis zit.... wel apart dat die stepjes er zomaar afbreken,je zou eerder aan krom buigen denken..iig een hoop gedonder zo,n tik B| gelukkig verder niks allebei

Succes met de afhandeling.

Ik ben benieuwd naar het schadebedrag,want wellicht moet het hele frame vervangen worden??
 
Ik denk idd dat het hele frame vervangen moet worden, vering lijkt oké, gelukkig *O*

Het stepje was precies tussen de beugel en de cilinder gekomen en zo mij steppie eraf gerukt..
Als hij geen beugel had gehad dan was de schade lang zo groot niet geweest, maar dit is dus dom gelul... ;)

Ben vooral blij dat ik niet met mijn been tussen zijn beugel en mijn cilinder heb gezeten, dat heeft maar héél weinig gescheeld.

En overigens gaat die moeder dat niet roepen hoor, we hadden meteen vol op lol daar op straat, ik had eerst echt het idee dat FK een geintje uitgehaald had wat verkeerd was gelopen. Toen ik mijn steuntje op de grond zag liggen begon ik te twijfelen .. |(

Vandaag te horen gekregen dat ik 2 weken vervangend vervoer heb, of 4 weken als tie total is.. (Total is tie niet) Hopelijk een beetje fatsoenlijke motor..
(K1300S, 450X, GSA)
 
Bummer....balen Fritser.

Heeft de vering nu ook een tik gehad? omdat het op die kromme buis zit.... wel apart dat die stepjes er zomaar afbreken,je zou eerder aan krom buigen denken..iig een hoop gedonder zo,n tik B| gelukkig verder niks allebei

Succes met de afhandeling.

Ik ben benieuwd naar het schadebedrag,want wellicht moet het hele frame vervangen worden??

Die dingen breken toch echt sneller dan ze buigen hoor: Toen mijn motor omgevallen was was het achterstepje ook afgebroken
 
Ik heb zo'n idee dat het zo ontworpen is, dat het materiaal afscheurt bij een klap om het frame en de motor te beschermen. Stel je schakelpookje is super sterk. Als je fiets omvalt ofzo breekt misschien de as af waar hij op zit of wordt de as verbogen. Dat heb je meer schade als met een pookje die sterk genoeg is om dienst te doen en zwak genoeg is om af te breken bij een schuiver.

Ik had nog een vraagje. Ik heb vanmiddag mijn gs nog even naar buiten gerolt om hem te starten en even een tijdje stationair te laten lopen. Hij heeft ruim een week stilgestaan. Contact aan en startknop ingedrukt. Het dashboard viel uit, display, verlichting en de verlichting van de motorfiets. De startmotor ging niet eens rond. Ik hoorde een hoop getik ergens, geen idee wat dat was. :? _O-

Even gewacht en nog een keer geprobeerd. Toen starte hij wel maar zodra ik de startknop los liet ging hij weer uit. Ik moest gas bijgeven om hem draaiende te houden. Van het gas en hij sloeg weer af.

Zo'n 1 pitter heeft toch een automatische choke? Ik had verwacht dat hij wel genoeg gas zou krijgen om stationair te starten. Hij stond lekker warm in mijn woonkamer dus koud had hij het niet. Accu problemen of een te lage spanning ofzo? Hebben jullie misschien een idee?
 
Zo'n 1 pitter heeft toch een automatische choke? Ik had verwacht dat hij wel genoeg gas zou krijgen om stationair te starten. Hij stond lekker warm in mijn woonkamer dus koud had hij het niet. Accu problemen of een te lage spanning ofzo? Hebben jullie misschien een idee?

ja, is een injectie en heeft niet eens een hulpchoke. as far as i know.

[me="MechanicalAnimal"]heeft 't ff gechecked want er schijnt sinds een week psies zo'n zelfde in de schuur te staan[/me]

:+

accu zou kunnen, draait je startmotor wel enthousiast genoeg rond?

Zet hem eens een paar dagen aan de lader en ga eens na hoe oud die accu is. Een alarminstallatie, mits geinstalleerd :+, trekt mijn zwaardere GSA-accu in zo'n 4 á 5 weken leeg.
 
Zonde van je motor Fritser. Succes met de afhandeling.

En nog even een nieuwtje van mijn kant: Ik ga zaterdag mijn Ducati M900Sie met 17k op de klok ophalen *O*

Allemaal heel erg bedankt met het uitzoeken van de twins die ik uiteraard weer afkeurde :P

Maar ik ben nu helemaal happy *O*
 
ja, is een injectie en heeft niet eens een hulpchoke. as far as i know.

[me="MechanicalAnimal"]heeft 't ff gechecked want er schijnt sinds een week psies zo'n zelfde in de schuur te staan[/me]

:+

accu zou kunnen, draait je startmotor wel enthousiast genoeg rond?

Zet hem eens een paar dagen aan de lader en ga eens na hoe oud die accu is. Een alarminstallatie, mits geinstalleerd :+, trekt mijn zwaardere GSA-accu in zo'n 4 á 5 weken leeg.
Hij heeft een injectie? Liever hij als ik. _O-

Wat is eigenlijk het verschil tussen een carberateur en een injectie?

De startmotor gaat wel rond en hij start maar wil niet stationair blijven draaien zonder gas, als de motor koud is. Er zit geen choke op dus hij zou dat zelf automatisch moeten doen maar dat gebeurd dus niet. -O-
 
Hij heeft een injectie? Liever hij als ik. _O-

Wat is eigenlijk het verschil tussen een carberateur en een injectie?

De startmotor gaat wel rond en hij start maar wil niet stationair blijven draaien zonder gas, als de motor koud is. Er zit geen choke op dus hij zou dat zelf automatisch moeten doen maar dat gebeurd dus niet. -O-

Had dan gewoon een Ducati gekocht, dan had je het karakter genoemd :+

Het verschil tussen carb en injectie moeten de heren maar uitleggen, ik weet wat het is maar ik kan het niet echt makkelijk uitleggen zonder een a4tje vol te schrijven -O- :$
 
Carb = oud en Injectie = nieuwer.
Carb = mechanisch en injectie elektrisch gestuurd
Injectie is nauwkeuriger te regelen en dat is nodig met een katalysator.... een van de redenen.

Voordat je veel meer vragen gaat stellen, koop eens een boekje: Verbrandingsmotoren voor dummies..
Niet kwaad bedoeld, xxx voor dummies is echt een goede serie, maar hierin word duidelijk de basis uitgelegd waardoor je alles beter snapt...
Je komt er namelijk niet met een paar vragen zo. ;)
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen een carberateur en een injectie?

De startmotor gaat wel rond en hij start maar wil niet stationair blijven draaien zonder gas, als de motor koud is. Er zit geen choke op dus hij zou dat zelf automatisch moeten doen maar dat gebeurd dus niet. -O-

Een carburateur is het onderdeel op de motor waar je benzine/luchtmengsel tot stand komt alvorens het door de neergaande beweging van je zuigert je cilinder ingetrokken wordt door je inlaatkleppen.

Bij een injectiefiets weet je computer (je CDI) de temp en hoeveelheid lucht die de motor aanzuigt (via sensoren). Deze computer stuurt je injectie dan aan die de benodigde hoeveelheid brandstof in je cilinder spuit.

Zet de motor eens op contact en draai heel rustig het gas open tot hij niet meer verder kan, draai de gashandel daarna rustig terug en draai hem daarna weer een keer helemaal open en weer rustig terug.

Op deze wijze leert de motor opnieuw de stand van de gashandel aan. Dit wil ook nog wel eens veroorzaken dat een motor niet/slecht start. Hij is dan ff in de wat voor wat betreft de stand van de gashandel.

Probeer daarna, zonder gas te geven, de motor te starten.

:)
 
....
Bij een injectiefiets weet je computer (je CDI) de temp en hoeveelheid lucht die de motor aanzuigt (via sensoren). Deze computer stuurt je injectie dan aan die de benodigde hoeveelheid brandstof in je cilinder spuit.
....
:)
In je cilinder is directe injectie, zoals in de Mutsebussie GDI-motoren, VW FSI-motoren enz. De traditionele (GTI) injectie is indirect. Dus in de inlaatbocht naar de betreffende cilinder. Bij directe inspuiting moet je tegen de compressie inspuiten, bij indirecte niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan