Het grote GS-topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen ging de deurbel !!!
full
 
Goed ingepakt pakketje.
Zeker iemand de cursus creatief met plakband gevolgd! :+
Veel plezier ermee!

Ikzelf ga zometeen naar "effe" naar Alphen ad Rijn om een paar hyperpro's eronder te laten zetten... *O*
Da's een heeeel stuk strakker rijden dan de standaard veren! :]
 
Laatst bewerkt:
Hyperpro's, ook lekker! Ga je voor de complete dempers of alleen de veren?

Afgelopen weekend mijn oude vering (originele BMW-dempers met progressieve veren van Hyperpro) op de GSA van mijn zwager gemonteerd. Hij wist ook niet wat 'm overkwam. Veel beter contact met de weg en veel beter gedrag in de bochten.

Dat wordt een leuke terugrit, Miekusss! ;)
 
Tha_Biker weet uut !!!:
Oeh, mooi speelgoed! ;) Daar ga je veel plezier mee beleven! *O*

Zekert weten ... al enige ervaring met het spul hè ;) (EDS I)
full

ziet de verschillen :N ... behalve dan de kleur en vooral in mijn geval de lengte ... daar was het allemaal om te doen _O-
full

de veren + het binnenwerk is aangepast en up-graded naar het EDS II systeem !!!

Mijn dank is groot en wil John in het bijzonder bedanken omdat hij dit allemaal mogelijk gemaakt heeft !!!
 
miekusss gaat uut zout in:
Goed ingepakt pakketje.
Zeker iemand de cursus creatief met plakband gevolgd! :+
Veel plezier ermee!

Ikzelf ga zometeen naar "effe" naar Alphen ad Rijn om een paar hyperpro's eronder te laten zetten... *O*
Da's een heeeel stuk strakker rijden dan de standaard veren! :]

Zekert weten dat de Hyperpro's een groot verschil geven

Doe Bas de groeten van me, en zeg maar dat ik langs kom met de HP als het zout van de weg is ... |(
De klooioos hebben vanacht weer gestrooid :( :X -O-
 
Zekert weten dat de Hyperpro's een groot verschil geven

Doe Bas de groeten van me, en zeg maar dat ik langs kom met de HP als het zout van de weg is ... |(
De klooioos hebben vanacht weer gestrooid :( :X -O-
}) Hier is het zout op, de afgelopen maanden zoveel neergemieterd hier dat de voorraad wel op is. _O-
'T was vanochtend trouwens wel iets fris... moest de bevroren mist van m'n zonnebril krabben O-)


Hyperpro's, ook lekker! Ga je voor de complete dempers of alleen de veren?

Afgelopen weekend mijn oude vering (originele BMW-dempers met progressieve veren van Hyperpro) op de GSA van mijn zwager gemonteerd. Hij wist ook niet wat 'm overkwam. Veel beter contact met de weg en veel beter gedrag in de bochten.

Dat wordt een leuke terugrit, Miekusss! ;)
:Y :]
Alleen de veren worden vervangen. De dempers op zich is niet veel mis mee.
Die komen wel als de orginele dempers defect zijn.
Daarnaast komen deze week ergens mijn nieuwe zega's *O* is het saldo een tikke gezakt! B|

Heb met alleen de paarse veren gereden op m'n R1150R en dat was ook een heeeeeel stuk strakker! :)
 
Carb = oud en Injectie = nieuwer.
Carb = mechanisch en injectie elektrisch gestuurd
Injectie is nauwkeuriger te regelen en dat is nodig met een katalysator.... een van de redenen.

Voordat je veel meer vragen gaat stellen, koop eens een boekje: Verbrandingsmotoren voor dummies..
Niet kwaad bedoeld, xxx voor dummies is echt een goede serie, maar hierin word duidelijk de basis uitgelegd waardoor je alles beter snapt...
Je komt er namelijk niet met een paar vragen zo. ;)

Ik heb wel wat kennis van verbrandingsmotoren maar dat gaat niet verder dan 2takt. Een normale carb werkt op onderdruk van de motor. Ik heb toen ik 16 was, het motortje van mijn puch maxi uit elkaar getrokken omdat die niet lekker liep. Ontsteking, lager van de krukas, zuigerstang, oliekeerringen en de pakkingen vervangen. Alles weer in elkaar en hij liep als een zonnetje. Van 4takt heb ik geen kaas gegeten. Misschien is zo'n boekje wel een goed idee om daar eens wat over te lezen. :9

Over de startproblemen van de 650gs. Een collega van mij is automonteur en die heb ik vanmorgen gesproken. Hij rijdt zelf ook motor. Ik legde uit wat de problemen waren. Hij zei, dat getik is van een relais. Accu aan een lader hangen. Als dat het niet is, misschien corrosie op een contact, een stekker ergens ofzo of een los contact of misschien is je contactslot kapot. Ik heb vanmiddag een 12v druppellader besteld bij de plaatselijke gereedschapswinkel. Begin volgende week is hij binnen. :)

Wat MA schreef over niet stationair willen blijven lopen en slecht starten is wel interessant. Dat mijn motor misschien in de war is. _O- Zo plotseling, na altijd goed verzorgt te zijn, van eigenaar veranderen is vast een hele shock. Hoezo bmw's hebben geen karakter. :P

Edit: nog vergeten, iedereen bedankt voor de hulp. :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een hamster gehad toen ik denk 10 was. Ik heb nu een kat. Die kan je ten minste iets leren. De mijne gaat liggen op commando en geeft ook pootjes. Ik heb hem geleerd om 'aan te bellen' bij de achterdeur als hij naar binnen of buiten wil. :)
 
Heb voor een leuk prijsje de handkappen van Baskelderman (lid gs club) overgenomen
Heb er zomerhandkapjes van gemaakt(beetje geinspireert door Fritser)

Laat de tropische temperaturen dus maar komen :lol: :)

18032009117s.jpg

18032009115o.jpg

18032009110.jpg

18032009119s.jpg

18032009122.jpg
 
Laatst bewerkt:
U vraagt wij draaien O-) [afbeelding]

En wat veroorzaakt aan dit plaatje nu precies uw opwinding mevrouw M.?

Just curious ;)

Veel sleutelrijplezier :W

Nog ff een weetje; met de ACS ingesteld op gravelpaden maakt de GS weer mooie wheelies zonder dat de ontsteking roet in het eten gooit.
In hoeverre dit zo blijft en tot welke hellingshoek , daar volgt binnenkort een update over, het werd nu te donker om nog verder te ''oefenen'' 8-)

Ik zie trouwens Fritser, dat je de spaakwielen nog hebt! mooi man, :}

Weet je de schade al en wat er allemaal stuk is/vervangen moet worden? zonde met dit mooie weer -O- of heb je al een leuke ragleenfiets O-)
 
Dat zijn mooie kapjes geworden!! ziet er nog goed uit ook..nu eens horen of ze werken. heb je nu wel overhandschoenen voor over die kappen? :)
 
Ductape om de gaatjes af te plakken werkt prima om de winter buiten te houden Renegade :Y
Mooi gemaakt ook, goed symmetrisch volgens mij

Leenfiets is de K1200R, lekker 11.000rpm draaien ;) (en zo boven de 240 km/u zitten)..
Best leuk zo'n K, maar het wilt voor geen meter de bocht om, echt een vrachtwagen in besturing ..
Geen leuke fiets dus, maar om zo een paar weken op te spelen, ach, ik offer mijzelf wel weer op ;)

MA, je klinkt als ErnsTT om 06;50 uur ... kan niet de bedoeling zijn :N

Fuck, het valt gewoon tegen om een K1200R op zijn achterwiel te krijgen, ik dacht dat die 163pk's wel voldoende zouden zijn, maar je kunt ongestraft van 0 naar veel - vol gas rijden .. jammer.
 
Laatst bewerkt:
Goed man die EDSII, werkt echt super dat setje :Y
Hyperpro's kopen :N, op het GS forum bieden ze nu een setje EDSII aan voor € 1299,= Verstelbaar :Y
En nee, ben niet merk gebonden, maar het is gewoon erg goed dat spul..
 
Ducktape gebruiken we toch alleen voor/in nood :r ;)
Moet ook nog een klein beetje smoelen

Heb nu 2 setjes kappen,benne binnen 5 minuten gewisselt :)
 
Gisteren mijn paarse veren erop laten zetten.
Rijdt écht onwijs veel beter dan de standaard veren! :]
Achter is de schokbreker aardig versleten (motor is in terrein gebruikt en daardoor sneller slijtage aan de schokbreker) dus daar moet binnen niet al te lange tijd een nieuwe op. -O-
En dan maar weer hyperpro.
Welke weet ik nog niet, er zijn 2 uitvoeringen. Een standaard en een 3D-shock.
Leuk prijsverschilletje en dus maar goed dat ie niet meteen vervangen hoefde te worden. Wel schijnt de motor nóg beter te rijden met de 3D. Goed nadenken én sparen dus maar! :/

Ik ben zelf erg te spreken over Hyperpro, heb ze ook onder mijn vorige motoren gehad en de prijs vind ik nog meevallen.
En als ik dan toch door iemand de vering moet laten doen, dan door Bas.
Het is maar afwachten wat een monteur bij een willekeurige garage eronder zet:
"Degene die eronder hoort hebben we niet maar deze past ook wel"...
Daarnaast heb ik niet zoveel ervaring met het afstellen van vering/demping dus da's me nu ook duidelijk hoe en wat. Waar ik op moet letten als er bagage opgeknoopt is.
Voorheen deed ik maar gewoon wat! :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan