GSX 750 E/ES/EF

Ik kan morgen wel even meten, heb een uitlaat los liggen van een gs(x)750 (geen es/ef).


als je dat zou willen doen heel graag, ik heb best wel even moeten zoeken naar een goede 4in 1 en nou blijkt deze niet te passen ;( , is die jij hebt liggen ook toevallig te koop? ik wil eigenlijk een heel korte uitlaat die maar net onder de motor vandaan komt en niet zo`n (vind ik) lelijke dikke demper.
de uitlaat die eronder zat heb ik te koop staan op marktplaats, dat was een systeem uit 1 stuk met 2 ducati hoge dempers erop(grappig maar geen gp sound)

ik hoor morgen graag van je
 
@wynand2000;
van een gsx750 80-83 is de uitlaat aansluiting idd dikker, 44-45mm.

nee, mijn uitlaat is niet te koop maar zou evengoed ook de verkeerde zijn.

even nagekeken; uitlaat pakking gsx75080-83 =45mm, gsx750es/ef =41,5mm (volgens cat.)
 
@wynand2000;
van een gsx750 80-83 is de uitlaat aansluiting idd dikker, 44-45mm.

nee, mijn uitlaat is niet te koop maar zou evengoed ook de verkeerde zijn.

even nagekeken; uitlaat pakking gsx75080-83 =45mm, gsx750es/ef =41,5mm (volgens cat.)

super bedankt , nu weet ik het tenminste zeker, dan moet ik mijn uitlaat maar weer verkopen, balen zeg
 
Sinds enkele maanden ben ook ik de troste bezitter van GSX 750 E uit 1982.


*kwijl kwijl*

1173407333_6_8iMh.jpeg


*kwijl kwijt*

En als praktische uitvoering met koffers:

1173407185_6_iVdA.jpeg


Nee, dat op de uitlaat is geen roest, beetje bagger...

Maar, dan op naar een vraag.
Dit beestje is een import uit Canada in een ver, ver verleden...
Er zit dan ook een mijlen teller op, met de kilometers er klein onder.

De kilometers gaan tot 140 kmh, wat ik erg laag vond voor een 750cc.
Dus... Mijn broer achter mij aan met z'n GSX 600 F uit 1993, en toen bleek dat ik de 200 net aan kan tikken.

En dan nu op naar de werkelijke vraag: Hoort dat zo? Dat de teller tot 140 kmh gaat? Of is er een nieuwe op gekomen? De mijlenstand lijkt me redelijk kloppend: 26k mijlen dus zo'n 40k kilometer.
 
nog even een vraag voor de kenners, ik kan voor redelijk weinig een set mooie spaakwielen kopen(€140.00 met achterband en de schijven-zonder voorband) , mijn heel belangrijke vraag is of dit past in mijn 1985 gsx750es? het grotere voorwiel vind ik veel meer passen bij de cafelook, maar ik weet niet of ik dan ook de achterbrug en voorvork moet ombouwen?
de 1978 tank past door er aan de binnen/onderkant her en der wat meer breedte in te meppen met een bolle hamer, staat echt heel mooi!
 
Laatst bewerkt:
Sinds enkele maanden ben ook ik de troste bezitter van GSX 750 E uit 1982.


*kwijl kwijl*

[afbeelding]

*kwijl kwijt*

En als praktische uitvoering met koffers:

[afbeelding]

Nee, dat op de uitlaat is geen roest, beetje bagger...

Maar, dan op naar een vraag.
Dit beestje is een import uit Canada in een ver, ver verleden...
Er zit dan ook een mijlen teller op, met de kilometers er klein onder.

De kilometers gaan tot 140 kmh, wat ik erg laag vond voor een 750cc.
Dus... Mijn broer achter mij aan met z'n GSX 600 F uit 1993, en toen bleek dat ik de 200 net aan kan tikken.

En dan nu op naar de werkelijke vraag: Hoort dat zo? Dat de teller tot 140 kmh gaat? Of is er een nieuwe op gekomen? De mijlenstand lijkt me redelijk kloppend: 26k mijlen dus zo'n 40k kilometer.


Hoi Groschaholic :W , (je komt zeker uit Grollo), de motor ziet er goed uit, mooi ding.
Ik heb zelf ook een motor uit Canada met een mijlenteller, die klopt behoorlijk goed.
Gaat de teller tot 140?, dan zijn het mijlen per uur. 140 mijl is 140 X 1,6=224 km/h. Volgens mij, maar weet het niet zeker, schaamtevol, want ik rij al meer dan 20 jaar deze motor, gaat de kilometerteller tot 220 km/h

Je motor heeft wel veel overeenkomsten met de es/ef-en maar is toch een ander type, ga hier Suzuki GS topic deel 4 alweer. maar eens rondkijken, daar zie je meer de modellen die jij hebt.
 
Hallo Grolschaholic,

Jou motor frame is gelijk aan een GS, maar jou motor is de eerste GSX met 16 kleppen en electronische ontsteking. Met een gewervelde inlaatkanaal voor beter verbranding.
Jou motor is voor 99% het zelfde als mijn motor. Die beide uit Canada komen.
Alleen er klopt iets niet tenzij het engelse deel van Canada een mijlenteller heeft en het Franse deel een kilometerteller.
Aan de stikkers kon ik zien dat ook mijn GS(X) uit Canada komt.
Of ze hebben op de mijne in Holland een km teller geplaatst, wat ik niet geloof gezien de kilometers en de staat van de motor. Mijn teller gaat max. tot 240 km.

Gs-owners club Alles over de Suzuki GS en voor de liefhebbers van de GS.

Ik woon in Almelo niet zo ver uit elkaar denk ik.
Gr. Frans
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen om de foto's van de gsx-en in dit topic bij elkaar te zetten in de openingspagina
full



Leek me wel leuk, een overzicht
 
full



Rustig hier, iedereen aan het
full
?


Openingspagina is klaar, nog meer GSX-en?

Weet iemand wat de verschillen (motorisch) zijn tussen een gsx van voor 1985 en van na 1985.
Ik heb zelf een 83-er en een 88-er, het rijgedrag is verschillend (wielbasis e.d is verschillend), maar je kan ook heel goed het verschil in vermogen voelen, de 88-er is veel soepeler.

Zijn de nokkenassen anders, compressie, carburateurs, wie weet wat er verandert is?
 
Nee, niet uit Grolle... Uit Hengelo ov, vlakbij afslag Hengelo noord.
En uhm... Nee, die 140 is echt kmh en niet mijlen. Hij gaat tot 90 mph.

Geen idee hoe het zit met de canadese snelheidsindicatie. Lijkt me in elk geval wel genoeg redenen om aan te nemen dat er een nieuwe teller op is gekomen in de loop der jaren.
Vreemd... Meer dan 40k kilometers dus voor toch een nette fiets.
 
En dan nog wat anders...
De bromboer die me mijn schatje verkocht heeft zij dat er in de loop der jaren die 4 in 1 uitlaat onder is gekomen. Wat is daar het grote voordeel van? Kan me voorstellen dat het qua trillingen wat minder wordt door de resonantie in de buik van de uitlaat te verminderen, en dus iets meer prestaties. Verder nog dingen? En uhm... Een dubbele uitlaat is toch ook gewoon mooier vind ik. Dus laat ik mij even haarfijn uitleggen waar het verschil hem in zit.
 
een 4-in-1 uitlaat wordt veel warmer en zal minder snel van binnenuit gaan roesten.
hetere uitlaat gassen gaan sneller en onder hogere druk door 1 uitlaat als door 2 afzonderlijke uitlaten (die vrijwel altijd toch met elkaar verbonden zijn dmv een collector of een H-constructie)
veel vermogen zul je er echter niet echt mee winnen (of verliezen als je een dubbele liever hebt), die is denk ik erg marginaal tov de aanschafprijs van de gemiddelde uitlaat voor de gemiddelde fiets

uiterlijk is het uiteraard ieder zn ding, ik vind het ook mooier staan bij de meeste motoren maar mijn 4-in-1 zat er ook al op toen ik hem kocht en hij klinkt mooier als de originele...
 
Een 4 in 1 is ook goedkoper (meestal), aangezien je maar 1 demper hoeft te fabriceren.
Jama leverde bijvoorbeeld in (bijna) alle gevallen een vervangings uitlaat met 1 demper 4in 1.
Sito daarintegen leverde weer veel dempers , met de originele als voorbeeld. 4-2

Persoonlijk vind ik dubbele uitlaten over het algemeen wel mooier, meer symetrisch.

@Groschaholic; mocht je nog een andere teller willen hebben, één die verder gaat dan 140km/h..... Ik heb er volgens mij nog 1 liggen.
Mocht je interesse hebben, pm of mail me maar
 
Inderdaad erg leuk gedaan die fotos allemaal.
Sw@tlord een GSX750ES vergelijken met een Ford Fiësta.........tssss
Ja ik begrijp het wel maar toch hé.
 
Inderdaad erg leuk gedaan die fotos allemaal.
Sw@tlord een GSX750ES vergelijken met een Ford Fiësta.........tssss
Ja ik begrijp het wel maar toch hé.

Ja heel leuk! Heeft het forum ook wel nodig. Een beetje nieuwe leven ingeblazen. Vooral nu er weer een dappere krijger zijn strijdros inruilt voor een Fordje. Ik hoop dat de naam fiësta nog enigszins een "feestgevoel"geeft.

Aangezien ik op moment ook niet veel te delen heb mbt technische zaken welke ons soms een paar pagina's lang kunnen verbroederen daar mijn GSX feilloos zonder mokken zijn werk doet dag naar dag, zal ik op mijn manier trachten het forum in de levende sferen te houden door met u te delen en mede te delen dat ik in het bezit ben gekomen van mijn 2e GSX maar dan wel voor onderdelen om mijn trouwe ros zo nu en dan van "verse"onderdelen te voorzien zo nodig.

Foxxxxx
 
Ik zou al meteen interesse tonen voor een werkende tellereenheid (dashboard)

De keuze is gevallen omdat ik nog 2 motoren heb. En met de GSX erbij is het al krap met mijn studentenloon. Een zuinig autootje erbij maakt het mij ook makkelijker, want geef toe, een oudere moto heeft soms zijn kuren. De mijne is betrouwbaar, maar als ie langer stilstaat dan 10 dagen, dan duurt het even voor hij start.
 
Ja heel leuk! Heeft het forum ook wel nodig. Een beetje nieuwe leven ingeblazen. Vooral nu er weer een dappere krijger zijn strijdros inruilt voor een Fordje. Ik hoop dat de naam fiësta nog enigszins een "feestgevoel"geeft.

Aangezien ik op moment ook niet veel te delen heb mbt technische zaken welke ons soms een paar pagina's lang kunnen verbroederen daar mijn GSX feilloos zonder mokken zijn werk doet dag naar dag, zal ik op mijn manier trachten het forum in de levende sferen te houden door met u te delen en mede te delen dat ik in het bezit ben gekomen van mijn 2e GSX maar dan wel voor onderdelen om mijn trouwe ros zo nu en dan van "verse"onderdelen te voorzien zo nodig.

Foxxxxx

Dat is mooi!! Natuurlijk willen we hier wel foto's van zien.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan