Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net als een dagje sturen. Stel je dat 200 km uit een Zero weet te persen, dat zou voor een hoop mensen al meer dan voldoende zijn om het een "dagje sturen" te noemen. Voor mij in ieder geval wel.
Kan best, ik ben meer van de lange ritten. Ik vind een benzinetank al gauw te klein.
Maar moet je bij een snellaadstation je helm ook afzetten? :+
 
Kan best, ik ben meer van de lange ritten. Ik vind een benzinetank al gauw te klein.
Maar moet je bij een snellaadstation je helm ook afzetten? :+
Geen idee, mijn snellaadstation zit in mijn schuur, en daar moet het wel -O-
Zoals gezegd, elektrische motoren zijn (op dit moment) met name voor woon-werk. Klagen dat je er niet mee kan toeren, is net als klagen dat je met een helicopter niet zo gauw naar Jakarta kan vliegen -> daar is ie ook niet voor gemaakt.
 
Geen idee, mijn snellaadstation zit in mijn schuur, en daar moet het wel -O-
Zoals gezegd, elektrische motoren zijn (op dit moment) met name voor woon-werk. Klagen dat je er niet mee kan toeren, is net als klagen dat je met een helicopter niet zo gauw naar Jakarta kan vliegen -> daar is ie ook niet voor gemaakt.

Mijn werk is aan huis, dus geen range anxiety voor woon-werkverkeer :) Ik gebruik mijn Zero meestal voor toeren, maar dan is de range nagenoeg altijd voldoende. Afgelopen weekend had ik een toertocht met de Honda CB4 club, maar dan ga ik uiteraard met mijn CB750. En als ik een dag wil knallen in de Eifel huur ik wel een KTM voor die dag
 
Wat denk je wat er met het aantal snellaadstations gebeurt als elektrisch rijden populairder wordt? Als je de ontwikkelingen een beetje bijhoudt, dan kan je zien dat ook het snelladen zich doorontwikkelt.

Ja prima dat het aantal vermenigvuldigd maar dan nog, je zal met een dergelijke laadtijd toch wel een serieus aantal laadpunten op zo'n station moeten hebben lijkt me. Tanken is 5 minuten en als het druk is rij je dan je motor vast naar voren zodat de volgende kan tanken.

Interessant, wat ik me wel afvraag; wat nu als het elektrisch motorrijden populairder wordt, sta je dan straks met 20 man op één van de twee snelladers te wachten op zo'n station?


Dan krijg je dus dit:
Hier staat het grootste snellaadstation ter wereld

Dat is wel mooi, maar of dat in NL snel zal gebeuren... we zitten nu niet bepaald ruim in onze ruimte (:+)


Lijkt me wel interessant elektrisch rijden, ben aan het oriënteren voor een nieuwe bike en vind de Energetica Ego wel een gave fiets.. wel erg duur maar wie weet valt daar werk technisch nog iets te regelen.

Maar dan lees ik dat de range van 190 km enkel bereikt kan worden in eco modus waarbij hij niet harder gaat dan 90 en ja daar koop ik natuurlijk geen motor voor.. dus vandaar mijn nieuwsgierigheid :)
 
Dat is wel mooi, maar of dat in NL snel zal gebeuren... we zitten nu niet bepaald ruim in onze ruimte (:+)
Veel van die laadstations staan niet meer 'traditioneel' aan de snelweg. De meeste combineren het met restaurants, winkelcentra etc. op parkeerplaatsen. Dat kan in Nederland ook prima. Natuurlijk is het dan geen 5 minuten om te tanken en weer weg te zijn. Dat zal nog even duren. Maar na 20 minuten zit de Model S weer voor 50% vol, na 40 minuten al voor 80%. Dan heb je in 20 minuten weer bijna 200km range. Zelfs als je op reis bent, is dat goed te doen. De meesten rijden een paar uur, stoppen dan voor een bak koffie, rijden weer een paar uur, stoppen voor de lunch, rijden weer een paar uur, tijd voor koffie en dan weer een paar uur rijden en tijd om wat te eten. Tijdens dat kwartiertje koffie kun je dus 40-50% bijladen, tijdens de lunch en het diner 80%. (En als je als Nederlander in Luxemburg wilt tanken, dan sta je vaak langer dan 20 minuten in de rij.) Dus dan kom je wel een eindje. Het enige dat je moet zien te voorkomen, is dat je rond moet hangen op zo'n dodelijk saai tankstation. Als stops leuker of handiger zijn, dan is het ook minder erg om even te wachten.

We hebben nu overigens ook genoeg tankstations met 20 tot zelfs 28 pompen, dus ruimte zou het probleem niet moeten zijn. Zeker niet als je in gedachten houdt dat je over traditionele pompen niet mag bouwen, maar boven snelladers wel. Dus til je de winkel van het tankstation op, dan heb je weer bergen extra ruimte voor snelladers.
 
Model S bezitter hier, het valt wel mee hoe ver de Superchargers van de autobaan af liggen. tijdens mijn roadtrip deze zomer heb ik nooit meer dan een kilometer hoeven rijden naar het laadstation, veelal op rasthöfe en bij de grote gele M-en.

bijladen is zoals hierboven gezegd geen straf, na 2 uur zitten is even de benen strekken en wat drinken niet verkeerd. als je dan een keer langer moet laden, hop stoel achterover en een tukkie doen.

heb zelfs een keer het superchargen gecombineerd met een middagmaaltijd én het kijken van de GP van Brno (al waren de mensen rondom me heen niet zo enthousiast als ik ;) )

motorrijden is voor mij nog te vroeg, ik rijdt, op vakantie na, meestal in de eifel en het enige snellaadpunt wat ik daar gezien heb is op de parkeerplaats aan de B266 (als ik me niet vergis) waar je van de Ruhrberg afkomt in Einruhr. plezierritjes van 400+ km op een dag worden dan onnodig lang, ik ben namelijk geen enorm rustige rijder.
 
Ben je echt een bezitter of alleen berijder? Want als lease berijder snap ik de keus wel maar als bezitter niet.

Persoonlijk zou ik nu nog geen elektrische wagen kopen of willen bezitten, maar als lease wagen wel prima.
 
...Interessant, wat ik me wel afvraag; wat nu als het elektrisch motorrijden populairder wordt, sta je dan straks met 20 man op één van de twee snelladers te wachten op zo'n station?....
Snelladen is een optie, je kunt je voertuig ook bij thuiskomst thuis aan de lading zetten. Dat duurt langer maar dat maakt toch niet uit als je thuis bent of slaapt.

Je bent dus niet zoals nu verplicht alle energie bij het benzinestation te halen, je hebt keus.

Mijn Zero kan niet snelladen maar ik kan dan ook een week (als ik niet sneller zou rijden dan 50, bij normaal gebruik 4 of 3 als ik echt gas geef) woon-werk rijden op een lading, en in één nacht slapen is alles weer vol voor de volgende week.
 
Laatst bewerkt:
Ja prima dat het aantal vermenigvuldigd maar dan nog, je zal met een dergelijke laadtijd toch wel een serieus aantal laadpunten op zo'n station moeten hebben lijkt me. Tanken is 5 minuten en als het druk is rij je dan je motor vast naar voren zodat de volgende kan tanken.Dat is wel mooi, maar of dat in NL snel zal gebeuren... we zitten nu niet bepaald ruim in onze ruimte (:+)


Lijkt me wel interessant elektrisch rijden, ben aan het oriënteren voor een nieuwe bike en vind de Energetica Ego wel een gave fiets.. wel erg duur maar wie weet valt daar werk technisch nog iets te regelen.

Maar dan lees ik dat de range van 190 km enkel bereikt kan worden in eco modus waarbij hij niet harder gaat dan 90 en ja daar koop ik natuurlijk geen motor voor.. dus vandaar mijn nieuwsgierigheid :)

De situatie is anders. Een EV kan je op veel plaatsen opladen, zoals thuis, op het werk, als je boodschappen doet, enz. Daarom zal het minder vaak nodig zijn om van een snellaadstation gebruik te maken. Ik gebruik zelf zeer zelden een snellaadstation voor mijn BMW i3. Ik vertrek van huis altijd met een volle accu en je kunt vaak wel op bestemming ook opladen. Nu is mijn range nog beperkt, maar als die groter wordt, zeg zo'n 300-400 km, dan zal het nog minder vaak nodig zijn om te snelladen.
 
Ben je echt een bezitter of alleen berijder? Want als lease berijder snap ik de keus wel maar als bezitter niet.

Persoonlijk zou ik nu nog geen elektrische wagen kopen of willen bezitten, maar als lease wagen wel prima.

Waarom niet bezitten? Ik heb zowel mijn auto als motor (beiden elektrisch) in bezit. Weliswaar op naam van de zaak, maar ze zijn wel eigendom
 
Zit voor mij een wezenlijk verschil in. Een leaseauto/motor is niet je bezit en heeft puur financiële voordelen. En daarmee ben je voor mij alleen berijder van een leenwagen. Indien het je eigen zaak is dan is het wel bezit, maar heeft het nog steeds financiële voordelen.

Privé een elektrische motor is nog best verdedigbaar. Maar de kostprijs van elektrische auto's is nog erg hoog en duurder dan conventionele wagen.
 
Laatst bewerkt:
Je spreekt alleen van de aanschafprijs maar de kosten houden niet op als je hem gekocht hebt... Na aanschaf is een benzinevoertuig een stuk duurder.
 
Ik heb niet in dit topic verder gezocht. Maar zou het wel eens willen zien alle kosten tegen elkaar uitgezet t/m 400.000 km. Tegen die tijd ben je wel bezig met je derde accupakket a hoeveel duizenden euros

Dus hoeveel bezitten er hier echt een Electrische wagen? dus geen leaseauto of op naam van de zaak, maar gewoon afgetikt bij aankoop en zelf verantwoordelijk voor onderhoud, verzekering en wegenbelasting.

Ik ken er geen een.
Motor overigens wel eentje puur voor woon werk verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Zit voor mij een wezenlijk verschil in. Een leaseauto/motor is niet je bezit en heeft puur financiële voordelen. En daarmee ben je voor mij alleen berijder van een leenwagen. Indien het je eigen zaak is dan is het wel bezit, maar heeft het nog steeds financiële voordelen.

Privé een elektrische motor is nog best verdedigbaar. Maar de kostprijs van elektrische auto's is nog erg hoog en duurder dan conventionele wagen.

Een leaseauto/motor is niet per definitie goedkoper. Het enige voordeel zou zijn dat je het aankoopbedrag niet in één keer neer hoeft te leggen. Maar je afschrijving zit net zo goed verwerkt in het leasebedrag, inclusief een opslag in de vorm van rente en overheadkosten.
Doordat ik de auto heb aangeschaft kon ik volop gebruikmaken van milieu investeringsaftrek en kleinschaligheids investeringsaftrek. Daardoor zijn de uiteindelijke kosten vele malen lager.
 
Ik heb niet in dit topic verder gezocht. Maar zou het wel eens willen zien alle kosten tegen elkaar uitgezet t/m 400.000 km. Tegen die tijd ben je wel bezig met je derde accupakket a hoeveel duizenden euros

Dus hoeveel bezitten er hier echt een Electrische wagen? dus geen leaseauto of op naam van de zaak, maar gewoon afgetikt bij aankoop en zelf verantwoordelijk voor onderhoud, verzekering en wegenbelasting.

Ik ken er geen een.
Motor overigens wel eentje puur voor woon werk verkeer.

Ook als die op de (eenmans)zaak staat betaal je verzekering ed. Het enige verschil is dat de kosten aftrekbaar zijn en je gebruik kan maken van MIA en KIA regelingen. Verder is er geen verschil.

Ik weet niet hoe je er bij komt dat je bij 400.000 km al aan je derde accupakket toe bent. Dat is echte dikke duim redenering. Mijn BMW i3 heeft intussen 57.000 km gereden en heeft nog niets van zijn accucapaciteit verloren. En dat hoor ik ook van andere i3 eigenaren met veel hogere km-standen.
Het onderhoud is vele malen goedkoper. Geen oliewissel, erg weinig bewegende delen, geen bougies, geen kleppen stellen enz.
Zero schat de levensduur van het accupakket in op 649.000 km. En dan nog: hoeveel motorrijders rijden 400.000 km met de motor? 40.000 km per jaar is al veel en dan is je motor 10 jaar oud. Tegen die tijd is de motor volledig afgeschreven en kan je motoren kopen die 500 km op een acculading rijden. Dus waar heb je het over?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet in dit topic verder gezocht. Maar zou het wel eens willen zien alle kosten tegen elkaar uitgezet t/m 400.000 km. Tegen die tijd ben je wel bezig met je derde accupakket a hoeveel duizenden euros

Dus hoeveel bezitten er hier echt een Electrische wagen? dus geen leaseauto of op naam van de zaak, maar gewoon afgetikt bij aankoop en zelf verantwoordelijk voor onderhoud, verzekering en wegenbelasting.

Ik ken er geen een.
Motor overigens wel eentje puur voor woon werk verkeer.

Ik heb het van mijn vorige elektrische tweewieler bijgehouden. 18ct per kilometer over 50.000 kilometer. Daar zit alles in wat ik kon verzinnen; verzekering, elektra, onderhoud, knmv lidmaatschap, verlengsnoer, etc.
 
Snelladen is een optie, je kunt je voertuig ook bij thuiskomst thuis aan de lading zetten. Dat duurt langer maar dat maakt toch niet uit als je thuis bent of slaapt.

Je bent dus niet zoals nu verplicht alle energie bij het benzinestation te halen, je hebt keus.

Mijn Zero kan niet snelladen maar ik kan dan ook een week woon-werk rijden op een lading, en in één nacht slapen is alles weer vol voor de volgende week.

Ja prima dat het aantal vermenigvuldigd maar dan nog, je zal met een dergelijke laadtijd toch wel een serieus aantal laadpunten op zo'n station moeten hebben lijkt me. Tanken is 5 minuten en als het druk is rij je dan je motor vast naar voren zodat de volgende kan tanken.Dat is wel mooi, maar of dat in NL snel zal gebeuren... we zitten nu niet bepaald ruim in onze ruimte (:+)


Lijkt me wel interessant elektrisch rijden, ben aan het oriënteren voor een nieuwe bike en vind de Energetica Ego wel een gave fiets.. wel erg duur maar wie weet valt daar werk technisch nog iets te regelen.

Maar dan lees ik dat de range van 190 km enkel bereikt kan worden in eco modus waarbij hij niet harder gaat dan 90 en ja daar koop ik natuurlijk geen motor voor.. dus vandaar mijn nieuwsgierigheid :)

De situatie is anders. Een EV kan je op veel plaatsen opladen, zoals thuis, op het werk, als je boodschappen doet, enz. Daarom zal het minder vaak nodig zijn om van een snellaadstation gebruik te maken. Ik gebruik zelf zeer zelden een snellaadstation voor mijn BMW i3. Ik vertrek van huis altijd met een volle accu en je kunt vaak wel op bestemming ook opladen. Nu is mijn range nog beperkt, maar als die groter wordt, zeg zo'n 300-400 km, dan zal het nog minder vaak nodig zijn om te snelladen.


Duidelijk, thanks voor de moeite om te reageren :) :}

Ik haal wel uit alle reacties dat het toch voornamelijk een woon-werk iets is zo'n elektrische motor, voor mij zou het puur recreatief zijn en dan lijkt het me (nog) niet zo praktisch...

Als ik bijvoorbeeld naar die Ego kijk; deze heeft een range van maar 100km bij een snelheid van 100km/h... en op plezierritjes rij ik toch wel aanzienlijk vaak boven de 100 km/h dus sta je na een paar keer flink gassen na 50km al bij een laadstation o.i.d. :X
 
Een leaseauto/motor is niet per definitie goedkoper. Het enige voordeel zou zijn dat je het aankoopbedrag niet in één keer neer hoeft te leggen. Maar je afschrijving zit net zo goed verwerkt in het leasebedrag, inclusief een opslag in de vorm van rente en overheadkosten.
Doordat ik de auto heb aangeschaft kon ik volop gebruikmaken van milieu investeringsaftrek en kleinschaligheids investeringsaftrek. Daardoor zijn de uiteindelijke kosten vele malen lager.

Ik ken aardig wat mensen met een leaseauto en die rijden allemaal spotgoedkoop gezien het feit dat ze allemaal onbeperkt rijden met hun tankpas, gloednieuwe wagen. Voor die 200 a 300 euro per maand die zij betalen voor een auto met formaat polo / golf kan je echt niet zelf rijden met een eigen wagen. Voor dat bedrag staat een 6 jaar oude auto alleen maar voor de deur zonder een meter gereden te hebben.

Ook als die op de (eenmans)zaak staat betaal je verzekering ed. Het enige verschil is dat de kosten aftrekbaar zijn en je gebruik kan maken van MIA en KIA regelingen. Verder is er geen verschil.

Ik weet niet hoe je er bij komt dat je bij 400.000 km al aan je derde accupakket toe bent. Dat is echte dikke duim redenering. Mijn BMW i3 heeft intussen 57.000 km gereden en heeft nog niets van zijn accucapaciteit verloren. En dat hoor ik ook van andere i3 eigenaren met veel hogere km-standen.
Het onderhoud is vele malen goedkoper. Geen oliewissel, erg weinig bewegende delen, geen bougies, geen kleppen stellen enz.
Zero schat de levensduur van het accupakket in op 649.000 km. En dan nog: hoeveel motorrijders rijden 400.000 km met de motor? 40.000 km per jaar is al veel en dan is je motor 10 jaar oud. Tegen die tijd is de motor volledig afgeschreven en kan je motoren kopen die 500 km op een acculading rijden. Dus waar heb je het over?

Ik had het puur over auto's en niet over motoren. En het is een halve dikke duim redenering, twee mensen met hybrides die ik ken die hebben tussen de 1 en 1,5 ton al nieuwe accu pakketten in hun wagen gekregen en dat zijn ook meteen de enige twee hybride rijders die ik ken. Maar ik ben benieuwd naar de werkelijke levensduur van de accu's en niet naar de fictie/verkoop getallen van producenten. De toekomst zal het uitwijzen. Maar ik durf zonder bewijs met zekerheid te zeggen dat je het niet haalt, sowieso met je eerste accu en met je tweede accu ook vrijwel zeker van niet. En natuurlijk heel veel benzine wagens halen het ook niet, want de grootste sloop aantallen zitten tussen de 2 en de 3 ton, maar betekend nog steeds dat je met je tweede accupakket bezig bent op basis van mijn aanname. (mark my words, ik ga gelijk krijgen). :9

Met eigenzaak kan je dus eenvoudig duizenden euro besparen door gebruik te maken van de regelingen. 6000 euro op een aanschafprijs van 40K als ik het goed heb en dat is een hoop.

Maar ik ben het helemaal eens dat een electrische motor zeker grote voordelen kent. Alleen voor de auto is nog niet zover is mijn mening, maar zodra de Tesla model X er is zou daar wel verandering in kunnen komen als deze werkelijk voor 35.000 euro/dollar te verkrijgen is.
 
Er staat een aantal interessante nieuwe auto's aan te komen de komende jaren, ook betaalbare. Opel komt met de Ampera-e, met een accu van 60kWh en een prijs van rond de 40k. Daarnaast zie je dat bestaande ev's met steeds verder verbeterde accu's worden uitgebracht: Nissan Leaf van 24 naar 30kWh, BMW i3 van 22 naar 33 kWh, Golf van 24 naar 35 kWh en daarbij houdt het niet op.
Je hebt altijd mensen die pionieren en mensen die even de kat uit de boom kijken. Om eerlijk te zijn ben ik wel blij met mijn range extender, waardoor ik net wat meer elektrische kilometers heb kunnen maken (omdat ik mijn diesel Viano niet hoefde te pakken). Als ik nog enkele 10-tallen kms heb te gaan ga ik ook niet snelladen, dan rij ik gewoon op benzine.

En wat betreft de subsidies: die waren voor auto's veel forser dan de 6000 euro die je noemt (nu niet meer), maar voor motoren gelden nog steeds dezelfde regels, waardoor zakelijk een motor van zeg 19k incl. BTW netto ineens zo'n 4-5k kost. En dat is best leuk
 
Ik ken aardig wat mensen met een leaseauto en die rijden allemaal spotgoedkoop gezien het feit dat ze allemaal onbeperkt rijden met hun tankpas, gloednieuwe wagen. Voor die 200 a 300 euro per maand die zij betalen voor een auto met formaat polo / golf kan je echt niet zelf rijden met een eigen wagen. Voor dat bedrag staat een 6 jaar oude auto alleen maar voor de deur zonder een meter gereden te hebben.

Denk je dat het tanken met een tankpas gratis is? Iedere liter die je tankt betaal je gewoon.
Ik denk dat je uit gaat van een andere situatie als ik. Ik heb een eigen bedrijf en dan betaal je, naast je leasekosten, ook de brandstofkosten en bijtelling, maar ook voor de BTW het privegebruik. Als je dus een eigen bedrijf heb is een auto leasen niet gunstiger dan er eentje zakelijk kopen.

Maar ook als je bij een baas werkt is een eigen auto gunstiger, als je tenminste het leasebedrag als salaris krijgt en 19 cent per km kan declareren. En als je een auto koopt met de kop er af. Ik heb dat jaren gedaan en dat scheelde mij duizenden euro's.
 
Ben het helemaal met je eens. Ik heb het idd over werknemers van een bedrijf en niet eigenaar. Idd andere situatie.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe de markt zich gaat ontwikkelen. =)
 
Tijd voor een eerste indruk van de Zero, en die indruk is goed, heel goed.

Je hoeft geen bijzondere dingen te doen om weg te rijden, gewoon de sleutel er in en op contact, het dashboard doet een zelftest en je kunt rijden. Meer is niet nodig.
Hij rijdt heerlijk soepel, veel comfortabeler dan in mijn herinnering. Snel is ie ook, hij gaat er hard vandoor als je dat wilt.
Van testritten herinner ik me dat een Zero heel anders de bocht in moest dan de scooter, dat valt nu alles mee. Hij gaat heel mooi de bocht in en op rechte stukken is ie heerlijk rustig in het stuur.
De zitpositie past goed, de benen passen mooi in de uitsparingen van de neptank en de voetsteunen zitten precies waar je ze verwacht.

De motor is voorzien van een klein schermpje, dat haalt genoeg druk weg van het bovenlijf want ook met 100 op de digitale snelheidsmeter kan ik heel ontspannen zitten.

De originele koffers blijken alles mee te vallen; ik had ze nog niet gezien omdat de dealer ze niet kon vinden vanwege een verbouwing... Ze zijn niet erg groot en sluiten aan de bovenzijde, dat is dus veel handiger voor mijn doel dan koffers die ik vroeger had, die openen opzij. Van boven kun je er goed bij, ze zijn ook net groot genoeg. Ook al zijn ze klein, ze staan wel ver van het wiel af waardoor de motor naar mijn mening onnodig breed is. Al met al kan ik er goed mee leven, heb zeker geen haast er iets anders op te zetten.

Verder zit er natuurlijk de 2.8 kWH powertank in, handvatverwarming en een extra 12 V aansluiting. Die is niet voor de druppellader maar voor de navigatie of voor mijn verwarmde handschoenen.

Normaal krijg je bij een motor een instructieboekje en een onderhoudsboekje, soms nog wel meer. Bij Zero niets van dat alles, wat je wilt weten moet je maar opzoeken op internet...

Later meer, ik plant ook nog wel een foto maar heb even geduld.
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor een eerste indruk van de Zero, en die indruk is goed, heel goed.

Je hoeft geen bijzondere dingen te doen om weg te rijden, gewoon de sleutel er in en op contact, het dashboard doet een zelftest en je kunt rijden. Meer is niet nodig.
Hij rijdt heerlijk soepel, veel comfortabeler dan in mijn herinnering. Snel is ie ook, hij gaat er hard vandoor als je dat wilt.
Van testritten herinner ik me dat een Zero heel anders de bocht in moest dan de scooter, dat valt nu alles mee. Hij gaat heel mooi de bocht in en op rechte stukken is ie heerlijk rustig in het stuur.
De zitpositie past goed, de benen passen mooi in de uitsparingen van de neptank en de voetsteunen zitten precies waar je ze verwacht.

De motor is voorzien van een klein schermpje, dat haalt genoeg druk weg van het bovenlijf want ook met 100 op de digitale snelheidsmeter kan ik heel ontspannen zitten.

De originele koffers blijken alles mee te vallen; ik had ze nog niet gezien omdat de dealer ze niet kon vinden vanwege een verbouwing... Ze zijn niet erg groot en sluiten aan de bovenzijde, dat is dus veel handiger voor mijn doel dan koffers die ik vroeger had, die openen opzij. Van boven kun je er goed bij, ze zijn ook net groot genoeg. Ook al zijn ze klein, ze staan wel ver van het wiel af waardoor de motor naar mijn mening onnodig breed is. Al met al kan ik er goed mee leven, heb zeker geen haast er iets anders op te zetten.

Verder zit er natuurlijk de 2.8 kWH powertank in, handvatverwarming en een extra 12 V aansluiting. Die is niet voor de druppellader maar voor de navigatie of voor mijn verwarmde handschoenen.

Normaal krijg je bij een motor een instructieboekje en een onderhoudsboekje, soms nog wel meer. Bij Zero niets van dat alles, wat je wilt weten moet je maar opzoeken op internet...

Later meer, ik plant ook nog wel een foto maar heb even geduld.
Leuk! *D Heel plezier gewenst!
Bij Zero krijg je de manual op een USB stickie. Helaas wel eentje van het model van vorig jaar, dus kan je alsnog naar internet :P
De aanstekeraansluiting blijkt niet standaard te zijn; ik heb op die plek gewoon een loos dopje. Niet dat ik hem nodig heb, maar ik snap die knieperigheid niet echt :X Net zoals ik niet begrijp dat ze er geen coole led lampen op zetten :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan