€500 Challenge 2017: Borisz en de Venture Royale '87

ik heb de 6 liter en die vind ik al klein.
een euro of 300 ben je al zo kwijt en voor carburateurs zou ik toch tickopur gebruiken hoewel er vast legio mensen zijn die heel veel schik hebben met dreft en dasty.

ik dacht dat je bij Ultrasoon reinigen - Motozorg in de buurt zat ?
 
Tja. Goedkoop dat zeker. Maar ik zo'n ding ook echt geschikt voor carbs? Heb je ervaring met dit apparaat Hippie? Of ben jij toevallig ook de verkoper?
 
ik heb de 6 liter en die vind ik al klein.
een euro of 300 ben je al zo kwijt en voor carburateurs zou ik toch tickopur gebruiken hoewel er vast legio mensen zijn die heel veel schik hebben met dreft en dasty.

ik dacht dat je bij Ultrasoon reinigen - Motozorg in de buurt zat ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat een reinigigsbeurt gaat kosten voor een setje van vier carbs. Heeft iemand daar een idee van?
 
Tja. Goedkoop dat zeker. Maar ik zo'n ding ook echt geschikt voor carbs? Heb je ervaring met dit apparaat Hippie? Of ben jij toevallig ook de verkoper?
Geen ervaring en niet de verkoper.
Wel eens gelezen over een teiltje met een schuurmachine eraan gemaakt + mix van water en dasty .
 
OOOW deze ga ik volgen.
Heb geregeld gereden op zo een bankstel.
Echt een fijn ding me pa had er zelfs 2.
Zelfs al eens een onverwachte het voorwiel van de grond gehad dus power genoeg.
 
ik heb de 6 liter en die vind ik al klein.
een euro of 300 ben je al zo kwijt en voor carburateurs zou ik toch tickopur gebruiken hoewel er vast legio mensen zijn die heel veel schik hebben met dreft en dasty.

ik dacht dat je bij Ultrasoon reinigen - Motozorg in de buurt zat ?

Das grappig, ik ken de mannen van Motozorg goed en was er afgelopen maandag nog in de werkplaats. Heb dat hele ultrasoon ding niet gezien. Ik zit er toch aan te denken om maar zelf eentje aan te schaffen omdat ik toch een voorliefde voor ouwe meuk heb.
 
martell gaf ooit de tip om zo groot mogelijk te kopen wat je kan betalen en snap wel waar dat vandaan komt.
het is uiteraard een luxe als je 4 carburateurs aan elkaar kan laten zitten, aan de andere kant wil er dan ook nog wel iets gaan lekken tussen 2 carburateurs in.

ook schijnen de meeste ultrasoon reinigers gestickerde chinezen zijn, dus goed op prijs te vergelijken.
een echt echte goede is heel erg kostbaar dus zal ook wel afvallen.
dat hbm dingetje wat ik heb werkt echt heel goed hoor.
en het werkt ook leuk voor sieraden reinigen e.d dus je kan hem langzamerhand terug verdienen ;)
 
Gistermiddag eindelijk eens met mijn nieuwe bit-set kunnen prutsen aan het orgel. Van 3 carbs kwamen de schroeven makkelijk los met de JIS-bits. De vierde carb ging wat moeilijker. De JIS schroeven waren al zodanig beschadigd door een DIN-bit dat een JIS-bit ook geen houvast meer had. Tja, dan maar toevlucht nemen tot een oude truc. De kop van de schroef inzagen met een ijzerzaag zodat er een gleuf ontstaat. Daarna een platte, brede maar dunne bit zoeken en deze in de gleuf slaan.

full



De bit in een bithouder zetten en draaien maar. Zo kwamen ze allemaal los en kon ik de vacuumrubbers inspecteren.


full


Helaas werd ik niet vrolijk van deze inspectie. Alle 4 de vacuumrubbers zijn stuk, geen wonder dat het orgel dus zo beroerd liep. Enig minpuntje is de prijs van een setje nieuwe vacuumrubbers €80,-/stuk). |( |(
Ik zal nog eens rondneuzen naar een goedkopere oplossing, tips zijn welkom!

full
 
volgens de documentatie zijn deze hetzelfde als van de vmax 1200, die liep wat langer, misschien makkelijker te vinden of tips van vmax eigenaren.
 
volgens de documentatie zijn deze hetzelfde als van de vmax 1200, die liep wat langer, misschien makkelijker te vinden of tips van vmax eigenaren.


Ik zal mijn licht sowieso eens opsteken bij de Vmax eigenaren, wellicht weten die een goedkoper adresje. Heb ondertussen wel iets gevonden voor een schappelijke prijs op een duitse website. Gasschieber-Membrane YAMAHA VMX1200, V-MAX Vergaser-Membrane Librane; NEU kaufen bei Hood.de

full




btw: enig speurwerk op het internet leert mij dat dit type membraam voor vele motortypen wordt gebruikt: 3449%2BK
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst maar even de carburatie helemaal goed controleren, voor ik begon spul te bestellen .
Er zal vast nog wel wat meer in de carburateurtjes moeten .
Gasschuiven zou ik maar complete nieuwe kopen , dat scheelt veel geknoei (en ergernis als de bevestigingsbus voor het membraam er niet uit wil en je gasschuif op het laatst barst)
(Hartje gmbh ...) CMS of Jap-parts ..

Vlotterbakken en naalden etc allemaal demonteren , en alles bij de desbetreffende carburateur houden ,,Luchtmengselschroeven er al uit ? willen ook nog wel eens vastrotten ...

En dit alles onder brandschone conditie`s na de tijd weer monteren , anders blijft ie als een drol lopen.
 
Gistermiddag eindelijk eens met mijn nieuwe bit-set kunnen prutsen aan het orgel. Van 3 carbs kwamen de schroeven makkelijk los met de JIS-bits. De vierde carb ging wat moeilijker. De JIS schroeven waren al zodanig beschadigd door een DIN-bit dat een JIS-bit ook geen houvast meer had. Tja, dan maar toevlucht nemen tot een oude truc. De kop van de schroef inzagen met een ijzerzaag zodat er een gleuf ontstaat. Daarna een platte, brede maar dunne bit zoeken en deze in de gleuf slaan.

[afbeelding]


De bit in een bithouder zetten en draaien maar. Zo kwamen ze allemaal los en kon ik de vacuumrubbers inspecteren.


[afbeelding]

Helaas werd ik niet vrolijk van deze inspectie. Alle 4 de vacuumrubbers zijn stuk, geen wonder dat het orgel dus zo beroerd liep. Enig minpuntje is de prijs van een setje nieuwe vacuumrubbers €80,-/stuk). |( |(
Ik zal nog eens rondneuzen naar een goedkopere oplossing, tips zijn welkom!

[afbeelding]


Volgende keer even op deze manier en met zo`n tang(etje doen dat scheelt een boel tijd , en kraak je ze zo los .. ;)
En dit zonder om als een bouwvakker op de carburateurs om te meppen .. :+






full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf niet zo van de tangen. Ik heb er ook zo eentje gehad, heb hem maar weggegeven. Meestal knijp ik dan de hele kop stuk. Kracht doseren en tegelijkertijd draaien is niet zo mijn ding.
 
En toch is een vlechttang het middel om onwillige bolkopschroeven los te krijgen.


Volgende keer even op deze manier en met zo`n tang(etje doen dat scheelt een boel tijd , en kraak je ze zo los .. ;)
En dit zonder om als een bouwvakker op de carburateurs om te meppen .. :+

Ik zal weer eens gaan kijken naar een vlechttang. Ik denk dat mijn vorige vlechttang gewoon te groot was, wellicht dat een kleiner exemplaar zijn werk bij mij beter doet.


Is dit een foto van voor of na de behandeling?

Ik had deze methode al eens gezien. Ik vroeg me af of het resultaat net zo goed is als met een ultrasoonreiniger.
 
Messing delen reinigen met schoonmaakazijn. Je weet niet wat je ziet na afloop.

En voor de kosten hoef je het niet te laten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan