Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat een reinigigsbeurt gaat kosten voor een setje van vier carbs. Heeft iemand daar een idee van?ik heb de 6 liter en die vind ik al klein.
een euro of 300 ben je al zo kwijt en voor carburateurs zou ik toch tickopur gebruiken hoewel er vast legio mensen zijn die heel veel schik hebben met dreft en dasty.
ik dacht dat je bij Ultrasoon reinigen - Motozorg in de buurt zat ?
Geen ervaring en niet de verkoper.Tja. Goedkoop dat zeker. Maar ik zo'n ding ook echt geschikt voor carbs? Heb je ervaring met dit apparaat Hippie? Of ben jij toevallig ook de verkoper?
ik heb de 6 liter en die vind ik al klein.
een euro of 300 ben je al zo kwijt en voor carburateurs zou ik toch tickopur gebruiken hoewel er vast legio mensen zijn die heel veel schik hebben met dreft en dasty.
ik dacht dat je bij Ultrasoon reinigen - Motozorg in de buurt zat ?
volgens de documentatie zijn deze hetzelfde als van de vmax 1200, die liep wat langer, misschien makkelijker te vinden of tips van vmax eigenaren.
Gistermiddag eindelijk eens met mijn nieuwe bit-set kunnen prutsen aan het orgel. Van 3 carbs kwamen de schroeven makkelijk los met de JIS-bits. De vierde carb ging wat moeilijker. De JIS schroeven waren al zodanig beschadigd door een DIN-bit dat een JIS-bit ook geen houvast meer had. Tja, dan maar toevlucht nemen tot een oude truc. De kop van de schroef inzagen met een ijzerzaag zodat er een gleuf ontstaat. Daarna een platte, brede maar dunne bit zoeken en deze in de gleuf slaan.
[afbeelding]
De bit in een bithouder zetten en draaien maar. Zo kwamen ze allemaal los en kon ik de vacuumrubbers inspecteren.
[afbeelding]
Helaas werd ik niet vrolijk van deze inspectie. Alle 4 de vacuumrubbers zijn stuk, geen wonder dat het orgel dus zo beroerd liep. Enig minpuntje is de prijs van een setje nieuwe vacuumrubbers €80,-/stuk).
Ik zal nog eens rondneuzen naar een goedkopere oplossing, tips zijn welkom!
[afbeelding]
En toch is een vlechttang het middel om onwillige bolkopschroeven los te krijgen.
Volgende keer even op deze manier en met zo`n tang(etje doen dat scheelt een boel tijd , en kraak je ze zo los ..
En dit zonder om als een bouwvakker op de carburateurs om te meppen ..