theredone51
Big Red
- Onderwerp starter
- #76
Vandaag voel ik me een stuk beter, dus wederom de garage in. Na enkele minuten (als je weet hoe het moet gaat het een stuk sneller):
En enkele minuten later liggen ze weer zo ver uit elkaar als nodig:
Eerst de dekseltjes even opgeknapt:
Dan de vlotterbakken met de verneukte aftapschroeven.. In de bankschroef met wat fietsband:
Even voorboren met een boortje van 3 en daarna nog een stukje met een boortje van 2.5 zodat de schroefextractor er in past:
En met een klap van de slagschroevendraaier:
Great succes En 3x herhalen later (1 van de schroeven was nog wel bruikbaar):
Dan verder met het vervangen van de onderdelen. In de revisiesetjes zaten nieuwe vlotternaaldbuisjes:
Zoals op de foto te zien met grotere filters daar op. Groter wil zeggen dat het misschien niet past, dus eventjes gemeten en vergeleken:
Geen probleem Onderkant verder afgemonteerd:
Nieuwe sluitringen voor de hoofdsproeiers zaten niet in de set, dus de oude terug gemonteerd. Sproeiers ook standaard, behalve de stationairsproeier die is vervangen door die uit het setje (40 naar 43) op aanraden van Bol d'or Albert hier op het forum.
Verder met de bovenkant:
Stuk makkelijker uit elkaar te halen dan bij mijn XS Boven de standaard gasnaald, onder de nieuwe. De nummers komen niet overeen, dus wat opzoekwerk gedaan. Op deze foto kun je het verschil iets beter zien:
Diameter is hetzelfde, alleen bij de originele naald is er een korter schuin stuk aan de punt dan bij de nieuwe. Dunner is rijker, dus dat wil zeggen dat de nieuwe naald iets eerder in het toerenbereik wat rijker zal zijn. Nu staat de XJ750 41Y standaard al wat aan de arme kant, dus het zal weinig kwaad kunnen. Moest het toch niet bevallen, dan zijn ze gemakkelijk weer terug te plaatsen
Bovenkant ook weer dicht en de test brandstoftank aangesloten om de vlotterhoogte te proberen:
En het werkt:
Op de foto ziet het niveau er goed uit, maar die is lichtjes van onder genomen, waardoor het hoger lijkt. Alle carburateurs hebben een niveau dat wat te laag staat, nu ligt er natuurlijk een andere pakking tussen (dikker) en zitten er andere vlotternaalden in, dus dat is niet echt een indicatie van of ze daarvoor wel juist stonden. Maar goed, dat wil dus zeggen: brandstof er weer uit, vlotterbakken er af, ..
Maar dat zal iets zijn voor een andere keer! Weekend is verder volgeboekt, dus dit was alles wat ik kon doen Prettig weekend nog allemaal!
En enkele minuten later liggen ze weer zo ver uit elkaar als nodig:
Eerst de dekseltjes even opgeknapt:
Dan de vlotterbakken met de verneukte aftapschroeven.. In de bankschroef met wat fietsband:
Even voorboren met een boortje van 3 en daarna nog een stukje met een boortje van 2.5 zodat de schroefextractor er in past:
En met een klap van de slagschroevendraaier:
Great succes En 3x herhalen later (1 van de schroeven was nog wel bruikbaar):
Dan verder met het vervangen van de onderdelen. In de revisiesetjes zaten nieuwe vlotternaaldbuisjes:
Zoals op de foto te zien met grotere filters daar op. Groter wil zeggen dat het misschien niet past, dus eventjes gemeten en vergeleken:
Geen probleem Onderkant verder afgemonteerd:
Nieuwe sluitringen voor de hoofdsproeiers zaten niet in de set, dus de oude terug gemonteerd. Sproeiers ook standaard, behalve de stationairsproeier die is vervangen door die uit het setje (40 naar 43) op aanraden van Bol d'or Albert hier op het forum.
Verder met de bovenkant:
Stuk makkelijker uit elkaar te halen dan bij mijn XS Boven de standaard gasnaald, onder de nieuwe. De nummers komen niet overeen, dus wat opzoekwerk gedaan. Op deze foto kun je het verschil iets beter zien:
Diameter is hetzelfde, alleen bij de originele naald is er een korter schuin stuk aan de punt dan bij de nieuwe. Dunner is rijker, dus dat wil zeggen dat de nieuwe naald iets eerder in het toerenbereik wat rijker zal zijn. Nu staat de XJ750 41Y standaard al wat aan de arme kant, dus het zal weinig kwaad kunnen. Moest het toch niet bevallen, dan zijn ze gemakkelijk weer terug te plaatsen
Bovenkant ook weer dicht en de test brandstoftank aangesloten om de vlotterhoogte te proberen:
En het werkt:
Op de foto ziet het niveau er goed uit, maar die is lichtjes van onder genomen, waardoor het hoger lijkt. Alle carburateurs hebben een niveau dat wat te laag staat, nu ligt er natuurlijk een andere pakking tussen (dikker) en zitten er andere vlotternaalden in, dus dat is niet echt een indicatie van of ze daarvoor wel juist stonden. Maar goed, dat wil dus zeggen: brandstof er weer uit, vlotterbakken er af, ..
Maar dat zal iets zijn voor een andere keer! Weekend is verder volgeboekt, dus dit was alles wat ik kon doen Prettig weekend nog allemaal!
Laatst bewerkt: