kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
- Onderwerp starter
- #1.176
Ik vind €650 nog stevig aan de prijs gezien de staat. Maar goed het is een GS500 dus dat is alvast winst he
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Behalve olie verbruik, maar daar kom je meestal naar een aantal km's pas achter, en dat is exemplaar afhankelijk. Ik heb bij bijna 70.000km bijna geen olieverbruik, maar heb ook mensen gesproken met de helft op de klok die wel last hadden van olieverbruik.
Beste allemaal,
Sinds een jaar ben ik in het gelukkige bezit van een GS500.
Vandaag het hele zooitje eens uit elkaar gehaald (tank eraf, luchtfilter eruit, boel goed schoongemaakt daar onder).
Daarna alles weer in elkaar.
Probleem is nu alleen dat de topsnelheid niet echt meer is zoals die was voordat ik met mijn twee linkerhanden begon te klooien. Bij 130/140 stopt de naald, terwijl dit eerst zo 160/170 was.
Ik heb al gekeken of ik misschien geen benzine verlies/lek, maar dat is niet het geval.
Nu heb ik wel de koppelingskabel strakker gezet (via de hendel aan het stuur) en de speling op het schakelpookje opgelost. Weet niet of dit effect kan hebben?
Niet dat topsnelheid alles is, maar ik mis dus ook gewoon een dot vermogen.
Iemand een suggestie?
Daar zal ik vandaag ook nog eens naar kijken!
Behalve olie verbruik, maar daar kom je meestal naar een aantal km's pas achter, en dat is exemplaar afhankelijk. Ik heb bij bijna 70.000km bijna geen olieverbruik, maar heb ook mensen gesproken met de helft op de klok die wel last hadden van olieverbruik.
Ik meld me met het olie verbruik :-), is nog niet drastisch,maar volgens sommige stinkt het hok wel als er een lange tijd op de snelweg is gereden.
Vorige week Procycle terug in gedaan en nu weer in de gaten houden. Kroon-olie wil ik sowieso niet meer hebben.
3x gehad en alle keren meer olie verbruik dan met bijvoorbeeld Procycle 10w40.
We hebben beide gewoon de normale remcilinder gebruikt. Dat is ook meer dan genoeg hoor! Als je er een grotere in gaat zetten dan denk ik dat je een stoppie machine gemaakt hebt. Als je hem met de standaard remcilinder volledig in kwijt gaat je dat al gebeuren namelijk....
Voor de plaatjes heb ik wel een template. Als je een pb stuurt zal ik je hem even sturen. Eventueel kan ik ook kijken of het bedrijf waar ik ze heb laten maken nog eentje wil laten maken
Kilometerstand maakt bij de oude Gs'jes niet zo veel uit. Meestal hebben ze het originele blok er niet eens in.
- Mijn frame (1989) heeft een 1992 blok
- Electric zen frame (1995) heeft een 1997 blok
- Andere maat zen frame (1989) heeft een 1994 blok
IK heb helemaal geen last van dat gehaper op de snelweg, maakt niet uit hoe hard ik ga.
Heb je dat wel, gewoon het kraantje op PRI zetten en niet aan gaan rommelen.