Ik sta voor een raadsel....
Cilinders 1,2 en 4 lopen goed, en de bougies blijven schoon.
Bij cilinder #3 is de bougie zwart, en na schoonmaken binnen 1min weer zwart, hierdoor stopt de bougie met vonken na een tijdje rijden....
Door met de colortune te kijken kan ik de luchtschroeven afstellen, cilinder 1,2 en 4 ongeveer op 2-3 slagen.
Cilinder 3 moet de luchtschroef er zowat uit gedraait worden om de verbranding "blauw" te krijgen. Hij loopt dus stationair veeel te rijk.
Motorblok is net volledig gereviseerd door mijzelf. (nieuwe krukaslagers, zuigerveren, klepseals, zittingen opnieuw gesneden, kleppen ingeslepen, pakkingen, keerringen)
(Voor de revisie was deze bougie ook al altijd zwart..)
Compressie is gelijk in alle cilinders.
Wat ik al heb gedaan zonder effect:
-Andere bobine
-Vlotter, vlotternaald+zitting en stationair sproeier overgezet naar de carb #4
-Andere hoofdsproeiertjes
-Positie gasnaalden gechecked
-Synchroon stellen
-Carbs wel 5keer schoongemaakt en de kanaaltjes doorblazen met reiniger+perslucht.
Het is geen valse lucht, aangezien hij dan juist armer zou gaan lopen.
Ontsteking kan eigenlijk niet omdat bougie 2&3 op dezelfde bobine zitten..?
Zie ik iets over het hoofd?
Ik ga straks nog proberen de gasnaalden+gasschuiven te verwisselen, en toch voor de zekerheid bougiekabel 2&3 uitwisselen..
Misschien een, voor het oog niet zichtbaar versleten, gasnaaldbuis?
EDIT: Betreft slidecarbs Mikuni VM26ss, Kawasaki z650 uit 1977
Cilinders 1,2 en 4 lopen goed, en de bougies blijven schoon.
Bij cilinder #3 is de bougie zwart, en na schoonmaken binnen 1min weer zwart, hierdoor stopt de bougie met vonken na een tijdje rijden....
Door met de colortune te kijken kan ik de luchtschroeven afstellen, cilinder 1,2 en 4 ongeveer op 2-3 slagen.
Cilinder 3 moet de luchtschroef er zowat uit gedraait worden om de verbranding "blauw" te krijgen. Hij loopt dus stationair veeel te rijk.
Motorblok is net volledig gereviseerd door mijzelf. (nieuwe krukaslagers, zuigerveren, klepseals, zittingen opnieuw gesneden, kleppen ingeslepen, pakkingen, keerringen)
(Voor de revisie was deze bougie ook al altijd zwart..)
Compressie is gelijk in alle cilinders.
Wat ik al heb gedaan zonder effect:
-Andere bobine
-Vlotter, vlotternaald+zitting en stationair sproeier overgezet naar de carb #4
-Andere hoofdsproeiertjes
-Positie gasnaalden gechecked
-Synchroon stellen
-Carbs wel 5keer schoongemaakt en de kanaaltjes doorblazen met reiniger+perslucht.
Het is geen valse lucht, aangezien hij dan juist armer zou gaan lopen.
Ontsteking kan eigenlijk niet omdat bougie 2&3 op dezelfde bobine zitten..?
Zie ik iets over het hoofd?
Ik ga straks nog proberen de gasnaalden+gasschuiven te verwisselen, en toch voor de zekerheid bougiekabel 2&3 uitwisselen..
Misschien een, voor het oog niet zichtbaar versleten, gasnaaldbuis?
EDIT: Betreft slidecarbs Mikuni VM26ss, Kawasaki z650 uit 1977
Laatst bewerkt: