Yamaha R6 "hapert" bij het accelereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ponytail

MF'er
10 mei 2005
148
0
oostakker
Deze middag, na een half uurtje op normaal tempo op de autostrade te hebben gereden, merkte ik dat m'n R6 raar deed tijdens het accelereren. Het begint aan een 4000 toeren en dit komt en gaat naarmate het toerental stijgt. Hij "sputtert", "hapert", blijft schoksgewijs hangen "en gaat dat weer door... iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn? Aantal km is 30000. Zelfs als de motor op 50 graden staat doet hij het ook. En het gebeurt zowel bij hard accelereren als bij traag.

Alvast bedankt!
Kevin
 
hij krijgt iedere zomer en winter een onderhoud, olie+filter, luctfilter, 3maanden geleden nieuwe bougies. Kleppen nog niet gecontroleerd, maar denk niet dat het daaraan kan liggen eerlijk gezegd, eerder iets electronisch?
 
klinkt idd als iets electrisch.
Accu kan bijvoorbeeld een beetje dood zijn na de winter of de stroomtoevoer naar je bougies.
Een tweede optie is dat het de benzinetoevoer is. Als bijv. je filter verstopt is, komt er niet veel meer doorheen en dat merk je als je meer toeren maakt.
 
Had ik ook bij mn R6 uit 2002. Mij is toen wijsgemaakt dat mn carburateurs vervuild waren. Voordat ik dat kon checken reed ik hem in de puin dus weet niet of het dat was. Klinkt op zich wel logisch net als dat het filter vervuild kan zijn.
Groeten :W
 
het probleem verergert snel, als ik hem laatst startte bleef hij met moeite op stationair toerental draaien, ik voelde aan de uitlaten en merkte dat er slechts 2 warm werden. De 2 buitenste cilinders krijgen dus geen ontsteking! Liggen die 2 verbonden aan dezelfde stroomverdeler?
 
het probleem verergert snel, als ik hem laatst startte bleef hij met moeite op stationair toerental draaien, ik voelde aan de uitlaten en merkte dat er slechts 2 warm werden. De 2 buitenste cilinders krijgen dus geen ontsteking! Liggen die 2 verbonden aan dezelfde stroomverdeler?


hoi,

bij de meeste 4-in-lijn motoren hebben de cilinders 1+4 dezelfde bobine en 2+3 dezelfde bobine.

Je zou dus eens bobines moeten verwisselen...als dan nu de twee binnenste uitlaten niet warm worden dan heb je het probleem gevonden.

Weet niet of bobines duur zijn voor de r6, maar je zou dan makkelijk een setje via ebay.de kunnen kopen.


Succes.

Groeten

Brakke.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan