25 kw, hoe vind je het!

maaa17

Die hard MF'er
10 sep 2011
521
0
den haag
Ik heb nu zelf al meer dan een half jaar een kawasaki ninja 599cc bj 1999(25kw). Een prima motor!

Ik heb de motor door de motorzaak een 25 kw setje erop laten zetten (niet officieel op papier, maar wel bewijs van 25kw)

Uiteindelijk ben je gewent aan de motor en ga je meer mee spelen, kijken hoe hard die optrekt enz. Nu vind ik dat mijn motor langzaam optrekt. Bijv als ik het gas een beetje open gooi geeft mijn motor meer vermogen dan als ik het gas helemaal open gooi. Dat is wel jammer mja nog maar 10-11 maandjes wachten.

1x bekeuring gehad omdat ik 82 reed waar ik 50 mocht. Zelfs op de bekeuring stond 29 (-3) km te hard;
bestuurder bevoegd om te rijden: Ja
type Motor: Zware motor

Klopt geen kloot van...
Zeker alleen setje nodig voor de verzekering

Ook vind ik juist dat het begrenzen van een motor het motorrijden gevaarlijker maakt, omdat wanneer je op de snelweg rijdt en je moet een keer flink accelereren op in te voegen heeft die van mij niet voldoende vermogen hoor.

Kan niet wachten tot de begrenzing eraf mag

Hebben jullie ook zulke ervaringen of denken jullie er anders over ?
(Ps: zet erbij wat voor motor he daar ben ik ook wel benieuwd naar)
 
Ook vind ik juist dat het begrenzen van een motor het motorrijden gevaarlijker maakt, omdat wanneer je op de snelweg rijdt en je moet een keer flink accelereren op in te voegen heeft die van mij niet voldoende vermogen hoor.
Dit is gedaan om jou aan te leren te anticiperen.
See what I did there?
25 kw is snel zat, ik ben blij dat ik destijds met 25 kw ben begonnen.
Leer bochtjes draaien en geniet van je studententijd!
 
Laatst bewerkt:
Onzin, ik heb zowel een 2 als 4 cilinder op 25kW gehad (zie onderschrift) en met beide geen een keer vermogen tekort gekomen met het inhalen. Het zit 'm tussen je oren, je wilt te weinig vermogen hebben zodat je een reden krijgt van jezelf om die begrenzing eruit te slopen.



Het woord dat je zoekt is: anticiperen. Het is onzin dat je met een zwaardere motor beter in kan halen.
 
Laatst bewerkt:
@koude post,

Ja dat weet ik, doe ik ook en ben ook wel blij dat ik zo begonnen ben

@utrechtterror
Ik zeg niet dat je met een zware motor beter kan ik halen, ik zeg dat de handelingen makkelijker er gaan.

Als ik de snel weg 120 of 130 rijd waar 120 is toegestaan en ik weer voor een auto om in te voegen geeft mijn motor weinig vermogen met het optrekken om voor die auto te komen omdat daar meer ruimte is.

Als je een keer gas moet geven en je kan het niet door gebrek aan vermogen is dat jusit toch gevaarlijker...
 
Mijn 25kw 1cilinder rijd met gemak 160 op de teller. Met in en uitvoegen heb je geen last van je begrenzing hoor :)
 
Ik heb nu zelf al meer dan een half jaar een kawasaki ninja 599cc bj 1999(25kw). Een prima motor!

Ik heb de motor door de motorzaak een 25 kw setje erop laten zetten (niet officieel op papier, maar wel bewijs van 25kw)

Uiteindelijk ben je gewent aan de motor en ga je meer mee spelen, kijken hoe hard die optrekt enz. Nu vind ik dat mijn motor langzaam optrekt. Bijv als ik het gas een beetje open gooi geeft mijn motor meer vermogen dan als ik het gas helemaal open gooi. Dat is wel jammer mja nog maar 10-11 maandjes wachten.

1x bekeuring gehad omdat ik 82 reed waar ik 50 mocht. Zelfs op de bekeuring stond 29 (-3) km te hard;
bestuurder bevoegd om te rijden: Ja
type Motor: Zware motor

Klopt geen kloot van...
Zeker alleen setje nodig voor de verzekering

Ook vind ik juist dat het begrenzen van een motor het motorrijden gevaarlijker maakt, omdat wanneer je op de snelweg rijdt en je moet een keer flink accelereren op in te voegen heeft die van mij niet voldoende vermogen hoor.

Kan niet wachten tot de begrenzing eraf mag

Hebben jullie ook zulke ervaringen of denken jullie er anders over ?
(Ps: zet erbij wat voor motor he daar ben ik ook wel benieuwd naar)
Dan zit je 2 a 3 versnellingen hoger dan nodig ;)
Ik denk dat die van jou, net als mijn 600cc, in de 3 of 4 prima van 120 naar 150 kan sprinten })
Daarna gaan we het niet over hebben, dat weten we allemaal hier :+
 
Iedereen heeft natuurlijk liever vol vermogen(inc. Mijzelf).
Op een 25kw is ook wel te doen.
Heb van de week een soez gladius gehuurd, en kracht genoeg.
Invoegen uitvoegen geen enkel probleem. Alleen inhalen met hogere snelheden boven de 140 is natuurlijk moeilijk, omdat het maar een max heeft van +- 160.
Ik ben eigenlijk niet voor met de 25kw regel, maar zal me toch aan de regels houden.


Gr.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij op een honda cbr400rr (25kw) en ik vind dat het prima rijdt.

Tuurlijk soms zou het van mij best wat harder mogen, maar om nou te zeggen dat je te weinig vermogen hebt om goed in te voegen...

Hoe voeg je dan ooit in met een auto? Mijn tweewieler trekt toch nog wel iets harder door dan de meeste auto's. :]
 
ergens ben ik best blij dat ik nog in de "oude tijd" mijn rijbewijs gehaald heb. ik mocht bij wijze van spreken al op een grote goudvleugel gaan sturen. dus 25 kw ?? helaas kan er niets over melden...
 
het is gewoon kut. klaar. je kan niet eens ff goed los gaan :P daar heb je zo'n motor voor...

ik heb een cbr 1999f4

als ik zo lui wou rijden had ik wel aan auto gekocht... ''vooor de vrachtwagen invoegennn'' is er ook niet altijd meer bij...

anticiperen, tjah:P de enige die er goed van leren anticiperen zijn wat dealers die dat heel goed met deze regeling hebben gedaan :P 400 euro om af te voeren,,,

maar opzich heb ik wel genoeg power. maar niet genoeg voor een 600cc... alsof er iets mis is met me motor:P
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel best voor de 2jaartjes dat het duurt.

Heb een CBR 600 F4 uit '99 en naar de 150/160 trekt ie als een beest en echt wel wat harder dan de meeste auto's. Ook op de snelweg van 130 even snel naar 150 trekken is geen probleem.

Ik ga me gewoon niet aan een snellere motor wagen tot ik klaar ben met 25 kw. Dan weet ik ook niet wat het is dus mis ik het ook niet :+
 
ik ben best tevreden over mijn fietsje, ik leer idd meer anticiperen, je houd er rekening mee dat het allemaal ietsje minder snel gaat. Maar ik heb nu 2 keer mee gemaakt dat ik toch iets te snel de bocht inging en ik me nog mooi kon herpakken, maar weet niet of dat was gelukt met een volvermogen snelle SS... maarjah ik vind dat eigenlijk autorijders het ook moeten krijgen...

maargoed ieder persoon kijkt er anders tegen aan... we gaan het wel zien, ik vind die nieuwe regeling vanaf volgend jaar wel verschrikkelijk slecht!
 
Ook vind ik juist dat het begrenzen van een motor het motorrijden gevaarlijker maakt, omdat wanneer je op de snelweg rijdt en je moet een keer flink accelereren op in te voegen heeft die van mij niet voldoende vermogen hoor.

Onzin, zeker met een geknepen 600cc. Met een GS500e (heb er 2 gehad) kon ik met 25kW echt wel vlot invoegen. Stap eens op een 125cc en ga dan eens invoegen, dat is pas elke keer weer ware kunsten vertonen! Dan piep je echt wel anders.... en is je motor echt zo gevaarlijk traag bij het invoegen, dan klopt die begrenzing niet. Zelfs met m'n 3-cilinder 1 liter auto heb ik vrijwel nooit moeite om in te voegen en en die heeft maar 0,06kW/kg. Een geknepen motor 600 zal toch wel 0,16kW/kg halen. Of je kan gewoon niet rijden en ik wel. }) :P

Overigens 2 jaar met plezier 25kW gereden, tuurlijk mag het harder, maar mijn motoren kwamen prima van de plek en zelfs nu rijd ik af en toe op licht spul rond, dat blijft leuk.
 
Vind het heerlijk!!!

Motor heeft veel vermogen en trekt hard op. (binnen 3 sec de 100 + 200kmph topsneheid)

Ik vind het onzin dat veel jongeren geen motor gaan rijden omdat 25kw te langzaam is.

25kw is snel...
 
Vind het heerlijk!!!

Motor heeft veel vermogen en trekt hard op. (binnen 3 sec de 100 + 200kmph topsneheid)

Ik vind het onzin dat veel jongeren geen motor gaan rijden omdat 25kw te langzaam is.

25kw is snel...
met 25kw in 3 seconden op 100km/u?? heb je dr een raket in gebouwd ofso..
en 200km/u als top is ook wel erg hoog..
 
Terug
Bovenaan Onderaan