'92 VFR opknappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook even zwaaien hier :W

Hij wordt toch wel weer toch wel zwart he ??

want jeweet :
full
 
*off-topic modus aan*

Samengeraapt zooitje?

*off-topic modus uit*
full


En nou foto's van de Viffer!!!!
 
Laatst bewerkt:
Nope...de mijne blijft zoals ie bedoeld is.....Volgekuipt....

Maar kom op Sletti...

Updates!!!!!

Updates komen aankomend weekend. Kan 's avonds helaas niks doen want ik heb geen licht/stroom in de garage en in huis is geen optie. Dus moet alles in de weekenden overdag doen.
 
Heb deze week gereedschap gehaald en besteld. Olielekbak, oliefiltersleutel. Ook heb heb ik op m'n werk nog een bougiedopsleutel besteld in 3/8" , we hadden helaas alleen 1/2" liggen en heb ook nog schuurpapier besteld p800 en p1200 (toch wel handig als je bij een technische groothandel werkt).

En ik heb een ledlooplamp oplaadbaar gekocht, kan ik eindelijk ook 's avonds wat doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook nog wat spul gekocht om m'n bevestigingspunten van de kuip te repareren (gewoon messing draad van 0.9mm en vlechttang hiermee kan je de gebarsten kunststof hulsjes weer naar mekaar toetrekken). Ga proberen dit weekend dat te repareren.
 
Tijd voor een kleine update.

Heb dit weekend de olie ververst en het oliefilter vervangen (dit was echt wel nodig, te zien aan de olie die eruit kwam). Daarna ben ik alles wat je normaalgesproken niet ziet gaan schoonmaken. En ik ben het aluminium met Brasso te lijf gegaan met het gevolg dat het nu glimt (ziet er gelijk weer een stuk beter uit).

En zo staat de VFR er nu bij.
full
 
Ben vandaag begonnen met het repareren van de kuip.

Er is een stukje afgebroken (nee dat stuk heb ik nooit gehad) en dat moet er weer worden aangezet.

Ben begonnen met een stuk kunststof platstafprofiel en heb dat op maat geknipt en aan de binnenkant van de kuip geplakt. Dit is slechts een draagstuk. Volgende keer plak ik het deel erop wat in het zicht komt. Kon vandaag helaas niet verder (had belooft om bij m'n vrouw d'r kampioenswedstrijd zaalhockey te gaan kijken).
full
 
Er zaten/zitten diverse gaatjes in de kuip en afdekkapjes die er niet inhoren.

Deze heb ik dicht gemaakt met datzelfde kunststof profiel. Gewoon een ouwe steekbeitel verwarmen met een soldeerbrander (helaas heb ik geen soldeerbout). En dat het plastic in het gaatje smelten en daarna gladschuren.

Bedankt voor de tip Ton!!

Volgende keer de boel licht opschuren en daarna kunststof primer erop dan even plamuren en schuren en dan spuiten in zwart zijdeglans (dan zie je er als het goed is niks meer van).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan