Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
.......
Ik ben vanmiddag afgereisd naar Den Helder om eindelijk bij Enigma een bak koffie te doen. Prima koffie, lekker ouwehoeren, een aanrader.
..........
full

full
 
Ik heb er net zo een op de achterkant geplakt, voor als ik het merk vergeet.

Uiteraard. Dat past bij het vooroordeel dat dit merk vooral voor bejaarde motorrijders is. Soms zijn vooroordelen gewoon waar.

Heb je de cilinderkop er al af liggen?
 
Hmm, wellicht zit ie verstopt. Geknikt zeker niet. Ik ga het controleren!

Aansluiting van het slangetje in de hals, waar de dop op zit, zat verstopt met sludge/meuk.
Doorgeblazen en het werkt weer. Als ik nu in de slangen knijp, borrelt het ook in het expansie vaatje.

Thanx.
 
Niet echt zijspan gerelateerd, maar er zit hier blijkbaar een koop K-koel-kennis..

Ik merk dat bij mijn K100 na het afkoelen de slangen vacuum zuigen, ik heb de dop al schoongemaakt, maar daar is eigenlijk weinig aan te zien. Koelt goed, niet warm en verliest geen water.
En hoe kan ik de fan en werking testen? Ik dacht even de stekker naar de sensor door te verbinden, maar de K blijkt een temperature-control-unit te hebben. Waar zit dat ding en kan ik er wat aan testen?


Ik laat de mijne af en toe stationair draaien tot de fan aan slaat. Met dit weer is dat na een rit binnen 5 min
 
Uiteraard. Dat past bij het vooroordeel dat dit merk vooral voor bejaarde motorrijders is. Soms zijn vooroordelen gewoon waar.

Heb je de cilinderkop er al af liggen?
Nee, ik wacht tot het weekend.
Die blokken kan je soms voor 50 euro kopen, als me dat lukt verwissel ik het hele blok voor een met ongeveer een ton op de teller. Maandag is de Hobbyist weer terug, dan kan ik een nieuwe pakking bestellen.
Pakking verwisselen is drie uurtjes werk.
 
Bolsward en zijspannen.

Gisteren een crèmekleurige combinatie gezien. Was te laat om details waar te nemen, maar dat in het zijspan een grote hond zat was niet te missen.
Vandaag weer een combinatie gezien. Ditmaal een BMW met Steib 350s. Hoske of Heinrich tank.

Wel verdraaid, komen ze beide uit Bolsward? Op een goede 10k inwoners twee spannen?

Was het dezelfde bestuurder?
 
Laatst bewerkt:
Haha Genemuiden spant de kroon met 9k inwoners en ik schat zeker 40 zijspannen.
 
Afgelopen week stonden er maar liefst 4 zijspannen op het werk bij de Sita in Duiven
dat is pas apart haha
 
Laatst bewerkt:
Gisteren even naar Friesland gekachelt en daar een BMW R50 choppert gekocht
volgende week gaan we hem ophalen
is echt een jaren 80 klimrek chopper maar het R50 frame leent zich heel goed voor zijspan aanbouw
zo even bij een zijspan kiek'n
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan