Accu gesloopt?

Floortje87

Die hard MF'er
26 jan 2010
364
0
Leiden
Ik denk dat ik mijn accu heb gesloopt: Ik heb een lader waar een knopje opzit die je kan verzetten... in mijn wijsheid dacht ik dat als je het knopje verzette dat je dan de druppellader functie inschakelt... maar nu ik de kleine lettertjes lees heeftie de accu de hele week liggen laden alsof het een 2V accu was? Accu is nu totaal dood. Mijn lichten gaan niet eens aan! Als ik 'm gewoon op 12V accu laden zet, krijg ik wel groen lichtje dattie oplaadt. Dat heeftie de hele nacht gedaan, dus als ik 'm niet gesloopt heb zou die nu vol moeten zijn.

Volgens mij heb ik 'm gewoon aangesloten zoals altijd... dus dat lijkt mij niet de oorzaak.

Als iemand al eens eerder zo blond is geweest om niet de kleine lettertjes te lezen, kan iemand me dan doorverwijzen naar dat topic?
 
meet voor de zekerheid eerst eens de spanning van de accu,
voor het zelfde geld heb je gewoon een paar geoxydeerde aansluitingen.

edit; als dat nog fout zit zou ik hem een uurtje aan een gewone [auto] lader hangen om hem een soort boost te geven.
ik heb het een keer met de auto gehad,nog maar 3,5 volt in de accu na een storing in de raammotor, 1 nachtje aan de lader en gelukkig de accu niet overleden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik mijn accu heb gesloopt: Ik heb een lader waar een knopje opzit die je kan verzetten... in mijn wijsheid dacht ik dat als je het knopje verzette dat je dan de druppellader functie inschakelt... maar nu ik de kleine lettertjes lees heeftie de accu de hele week liggen laden alsof het een 2V accu was? Accu is nu totaal dood. Mijn lichten gaan niet eens aan! Als ik 'm gewoon op 12V accu laden zet, krijg ik wel groen lichtje dattie oplaadt. Dat heeftie de hele nacht gedaan, dus als ik 'm niet gesloopt heb zou die nu vol moeten zijn.

Volgens mij heb ik 'm gewoon aangesloten zoals altijd... dus dat lijkt mij niet de oorzaak.

Als iemand al eens eerder zo blond is geweest om niet de kleine lettertjes te lezen, kan iemand me dan doorverwijzen naar dat topic?


wat is dit voor een lader dan?
ik heb nog nooit gehoort van acculaders die maar 2 volt laden, mischien op 24 volt gezet?
 
00202f.jpg

By flrtje at 2011-12-18

Knopje stond links...
 
Gewoon op 12 volt zetten en opladen die hap, het amperage onder 2volt is zo laag dat ie gewoon niet laad, eerder ontlaad. Kijken wat ie dan na een etmaal doet, deze (Lidl?) ladertjes zijn niet snel qua laden maar doen het op zich goed....
 
Terug
Bovenaan Onderaan