mlvnc
MF'er
- 21 sep 2015
- 91
- 73
goedenavond allemaal,
Net even zitten zoeken en kom wat tegenstrijdige berichten tegen op het forum. Van niets aan de hand tot het compleet vervangen van alle lagers . Ik heb m'n achterwiel er van de week af gehad omdat ik de lagers wou controleren omdat ik hiervoor al eens gezien had dat er wat beweging in het tandwiel leek te zitten.
Wiel er af, lagers gecontroleerd en allemaal in orde. Tandwiel zelf is recht en voor zover ik heb kunnen meten de velg ook. Maar waar komt dan toch die beweging vandaan? Is het normaal omdat hij natuurlijk in het wiel in de rubbers "hangt"? Omdat hij voor zover ik weet ook vast gezet wordt door de bussen aan weerszijde, die overigens ook in orde zijn.
Maak ik mijzelf druk om niets of is het toch verstandig een specialist er eens naar te laten kijken?
PS. gaat om een FZ1 uit 2009.
Net even zitten zoeken en kom wat tegenstrijdige berichten tegen op het forum. Van niets aan de hand tot het compleet vervangen van alle lagers . Ik heb m'n achterwiel er van de week af gehad omdat ik de lagers wou controleren omdat ik hiervoor al eens gezien had dat er wat beweging in het tandwiel leek te zitten.
Wiel er af, lagers gecontroleerd en allemaal in orde. Tandwiel zelf is recht en voor zover ik heb kunnen meten de velg ook. Maar waar komt dan toch die beweging vandaan? Is het normaal omdat hij natuurlijk in het wiel in de rubbers "hangt"? Omdat hij voor zover ik weet ook vast gezet wordt door de bussen aan weerszijde, die overigens ook in orde zijn.
Maak ik mijzelf druk om niets of is het toch verstandig een specialist er eens naar te laten kijken?
PS. gaat om een FZ1 uit 2009.