Adventure reis- en rallypreparatie, merk onafhankelijk

Heb nu deze in de garage liggen.
Ooit eens mee willen rijden.
Leuk om uit te proberen.
Misschien is Bilstain wel goed idee.
Nog nooit geweest.
Als er maar niet te veel gs blaaskaakvolk :P rondloopt.

20230619_122100.jpg

Ligt bij Luik in de buurt wist ik niet eens.
 
Heb nu deze in de garage liggen.
Ooit eens mee willen rijden.
Leuk om uit te proberen.
Misschien is Bilstain wel goed idee.
Nog nooit geweest.
Als er maar niet te veel gs blaaskaakvolk :P rondloopt.

Bekijk bijlage 1893433
Ligt bij Luik in de buurt wist ik niet eens.
GS blaaskaak volk zul je weinig tegen komen. 9/10 keer zijn er alleen enduro's. Soms een keer een cursus groep, dan zijn er wel gelijk een stuk of 20, maar dat vermijden gaat heel makkelijk.
Soms zijn mensen zoals ik of andere lui van de Obesitas crossers daar.
Uiteindelijk moet je best wel lekker kunnen rijden om daar op een Adventure leuke dingen te doen wanneer je er geen instructeur bij hebt.
 
Meende dat BeRRt daar cursus gaf.
Aardige man hoor.
Kwam hem tegen in Marokko.
Was toen routes aan het verkennen samen met z.n vrouw in 4x4.
En je hebt er camping?
Je vindt er niet zoveel over?
Kan je alle dagen terecht als er geen cursus wordt gegeven?
Wel veel vragen sorry
 
Klopt, mijn KTM leent zich totaal niet voor krap of steil werk.
Laat staan zand...

Maar gekheid er af, op vakantie waarbij er geen bus/trailer mee is doe je toch snel iets voorzichtiger. Ben na het 1e jaar (toen mijn kunde gewoon echt beginner was) zelden situaties tegen gekomen die ik met de enduro met bagage wel zou doen.
Buiten dat vind ik het wel heerlijk de enduro's achter in de bus te gooien, naar een mooi terrein/land te gaan en daar rond te kutten. Het ''mag dan ook kapot'' gezien onderdelen en gereedschap in de bus liggen.

Je komt uiteindelijk met de enduro 2T of 4T overal. De 2T heeft alleen als voordeel dat je onderin de toeren dus elke rotatie een klap hebt en hij daardoor veel makkelijker aan blijft. Koop je iets puur voor klim en klauter werk ben je met een 2T gewoon makkelijker en goedkoper af, die kop continue heet is wel een dingetje aldus een aantal (ex) 4T eigenaren die veel Bilstain enz rijden.
Laatst op Bilstain met een 450 4T gereden en daarbij heb je toch een aanzienlijk hogere snelheid en ben je veel drukker met de koppeling dan met een 2T.
Ik ben niet flauw met mijn 890, maar bo way in hell dat je met een 890 of 990 kunt komen waar ik was. 'Tuurlijk kun je, als je de ruimte hebt, een berg op of afblazen met zo'n ding, maar over een 30 cm breed geitenpaadje over de kam van een berg...knappe jongen als je dat lukt!

Blazen door het zand doet een 990 erg goed, lomp gas geven en dat ding gaat wel.
 
Meende dat BeRRt daar cursus gaf.
Aardige man hoor.
Kwam hem tegen in Marokko.
Was toen routes aan het verkennen samen met z.n vrouw in 4x4.
En je hebt er camping?
Je vindt er niet zoveel over?
Kan je alle dagen terecht als er geen cursus wordt gegeven?
Wel veel vragen sorry
Kan zijn dat Bert daar soms cursus geeft.
Op de parkeerplaatsen mag je kamperen ja (mits je betaald. Toilet en alles aanwezig.
Alle dagen kun je er terecht, ook als cursus wordt gegeven. Daar heb je echt geen last van.

Oh je kunt echt niet overal komen met de 990, maar genoeg als je op reis bent en je hoeft dan echt niet op de brede gravelpaden en asfalt te blijven, dat is wat ik bedoelde.
 
Kan zijn dat Bert daar soms cursus geeft.
Op de parkeerplaatsen mag je kamperen ja (mits je betaald. Toilet en alles aanwezig.
Alle dagen kun je er terecht, ook als cursus wordt gegeven. Daar heb je echt geen last van.

Oh je kunt echt niet overal komen met de 990, maar genoeg als je op reis bent en je hoeft dan echt niet op de brede gravelpaden en asfalt te blijven, dat is wat ik bedoelde.
Da's helemaal waar, je kunt veel meer met zo'n ding dan veel mensen denken
 
Tis niet de motor tis het poppetje wat erop zit.
Maar omdat propje nog wel eens faalt zoek ik de lichtste motor.
Zodat en ik er minder snel afga en verder kan komen zonder schade aan fiets en lijf.
 
Nu al.
500 ga je missen.
Vond de 2 takt echt reuze leuk.
Maar wil m.n 500 er niet meer voor inruilen.
Schrijft hard af hoor de 500.
Maar veel plezier ermee.
 
Nu al.
500 ga je missen.
Vond de 2 takt echt reuze leuk.
Maar wil m.n 500 er niet meer voor inruilen.
Schrijft hard af hoor de 500.
Maar veel plezier ermee.
Tja, de 500 is een fijne motor, maar heb ontdekt dat ik de onmogelijke paadjes hoog op de berg en routes over de rotsblokken toch wel heel erg leuk vind...en hoewel het lukte met de 500, gaat het als het goed is nog beter met een 300.

Ik heb daarnaast ook nog een ernstig verbouwde 890 voor het snelle werk, dus dat scheelt. Ergens wil ik de 500 ook wel houden, maar het wordt dan wel wat veel...
 
Ik was voorheen ook erg vaak in de Belgische ardennen op mijn 500, maar is ook wel een tijdje geleden, niet verwacht dat er nog mensen op zo'n ding rijden, vondt het altijd wel gaaf om m'n eigen weg cq pad te maken, alleen wel jammer dat ik niet meer foto's heb gevonden, mijn broertje ging ook weleens mee op z'n 360 geloof ik, maar die vondt altijd wel een excuse om af te haken, of de banden of vering waren niet goed, jullie kennen het wel, na de eerste glijer overdreven aan de banden voelen, of de knoppen van de vering draaien, toevallug vondt ik met opruimen vd week nog wat foto's maar veels te weinig .
Veul plezier op die dikke enduro's👍👍
 
Nee niet van Brouwer Zwartebroek
Ook niet van Arjan Brouwer.
Niet dat ik weet hij zou er ooit monteur kunnen zijn geweest en toen voor zich zelf begonnen
gwoon andre maar hij hoeft niet meer te werken.
Speelt thuis nog beetje met WP spul en doet reisjes voor ktm.
ze zijn populairder als ooit hoor de exc 500.
ik draai nooit aan de shocks als ik val heb ik geen excuus nodig schaam me er niet voor.
 
Oke, ik hoorde van mijn broer dat Andre, voorheen het opperhoofd bij Brouwer Zwartebroek voor zich zelf begonnen was, maar ik ben een tijdje uit Nederland geweest, dus zal een en ander veranderd zijn was trouwens een erg gezellig bedrijf, clubhuis eigenlijk, altijd lekker zelf aan je eigen motor sleutelen, maar je kent het misshien wel.
 
Clubhuizen vind je zowat niet meer.
Tegenwoordig is het gewoon voor de balie wachten op je beurt.
Dat is prima.
Sleutelen doe ikzelf heb alleen de onderdelen nodig.
Heb wel een foutje gemaakt kom ik net achter ;(
De rode kunstof ring met scroefdraad past niet over het onderste van de shock.
Foutje.
Vergeet ik nooit weer.
Dus stikstof moet er weer ff af.
Maar heb geen haast hoef pas weer in Oktober te rijden.
komt vast wel weer goed.
 
Clubhuizen vind je zowat niet meer.
Tegenwoordig is het gewoon voor de balie wachten op je beurt.
Dat is prima.
Sleutelen doe ikzelf heb alleen de onderdelen nodig.
Heb wel een foutje gemaakt kom ik net achter ;(
De rode kunstof ring met scroefdraad past niet over het onderste van de shock.
Foutje.
Vergeet ik nooit weer.
Dus stikstof moet er weer ff af.
Maar heb geen haast hoef pas weer in Oktober te rijden.
komt vast wel weer goed.

Jammer, dan ist een en ander veranderd.
Foutje hoort erbij👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan