Advies bij boete

We hoeven alleen maar de vragen op een rijtje te zetten. Het antwoord op al die vragen is hetzelfde: "Niet zeuren, gewoon betalen. Had je maar niet hard moeten rijden." (Korte samenvatting van de boete-topics :))
Helemaal mee eens
 
misschien interessant om met de kundige leden van t forum eens een FAQ te maken over alle standaard boete vragen?
Is voor de persoon met de vraag ook veel sneller dan een chatsessie van 10 pagina's?
Waarom zou je dat doen? Het topic is er niet alleen voor TS.
 
Ik geef al even eerlijk toe, heb niet 10 pagina's gelezen. Heb wel nog een andere kijk te delen (denk ik):

rechtsongelijkheid, basis betekenis 'gelijke behandeling in gelijke situatie'.

Dat betekend dus in dit geval 2 motoren die samen te hard gaan, beide een boete krijgen. Andersom gesteld, als beide te hard rijden en maar 1 boete krijgt, vervalt het basis principe en kan degene die de boete krijgt, dat argument bij officier aandragen en wordt hij in gelijk gesteld.
Ik gok dat jullie beide de boete moeten gaan ophoesten als OvJ het verhaal bekijkt. (uitgaande van de getuigenis van de politie agent dat jullie zelfde snelheid reden).

ben benieuwd hoe lang het duurt voor je reactie krijgt, bij 30+ te hard zijn ze niet zo coulant meestal.
 
Ik gok dat jullie beide de boete moeten gaan ophoesten als OvJ het verhaal bekijkt. (uitgaande van de getuigenis van de politie agent dat jullie zelfde snelheid reden).

ben benieuwd hoe lang het duurt voor je reactie krijgt, bij 30+ te hard zijn ze niet zo coulant meestal.
Dat kan niet want hij heeft er maar een gemeten. Daar draait dit topic om.
 
Boete is ook een beetje hoe de officier zijn pet staat,ik rijd samen met mijn zoon naast elkaar
Mijn zoon is 14 dagen zijn rijbewijs kwijt geweest en kreeg €800 boete
Ik ben 25 dagen mijn rijbewijs kwijt geweest en kreeg€ 670 boete
We reden bij elkaar
 
Boete is ook een beetje hoe de officier zijn pet staat,ik rijd samen met mijn zoon naast elkaar
Mijn zoon is 14 dagen zijn rijbewijs kwijt geweest en kreeg €800 boete
Ik ben 25 dagen mijn rijbewijs kwijt geweest en kreeg€ 670 boete
We reden bij elkaar
das wel sterk ja, misschien historie gegevens?
 
Voor de meeste leden is het een bron van vermaak. Informatie kun je beter elders zoeken.
Het is zelfs voor mij vermaak. Als ik toch moet betalen dan heb ik hier iig even plezier gehad. Soms iemand terecht wijzen, welke persoon dan niet meer durft te reageren en in een hoekje gaat zitten huilen. En als het mij teveel werd ging ik even in een hoekje zitten huilen... Gemiddeld genomen ben ik weinig wijzer geworden en toch tevreden...
 
Boete is ook een beetje hoe de officier zijn pet staat,ik rijd samen met mijn zoon naast elkaar
Mijn zoon is 14 dagen zijn rijbewijs kwijt geweest en kreeg €800 boete
Ik ben 25 dagen mijn rijbewijs kwijt geweest en kreeg€ 670 boete
We reden bij elkaar

Wat een familie, foei!!
 
Heb je alle lasercontroles weten te ontwijken... Of heb jij je wel kunnen beheersen...
Nadat ik de motorfiets gepoetst heb ben ik richting Duitsland gegaan, en waar ik rij heb ik nergens last van met +31 km/h tov NL dan…alle buiten wegen zijn 100km/h. Wel fris trouwens dus ik heb me beheerst….:]

Trouwens die rode is sneller dus met de blauwe op stap….

B70AE703-A88B-4F5F-A755-C660CF1807D9.jpeg
 
Gewoon betalen!! Als ik aangehouden wordt met 99Db dan wist ik dat van tevoren, ga ik gewoon betalen. Dat zijn de consequenties van mijn beslissing. Maar als je weet datje daar 30km te hard rijd, los van hoe het vroeger was, onzin, dan moet je hier niet gaan lopen janken en raad vragen hoe je je verantwoordelijkheden kunt ontlopen.
Allemaal leuk wat je hier schrijft en ik deel je mening ook nog.
Echter vraagt TS zich iets af, en die gedachte deel ik ook.

Zelf betaal ik gewoon als ik een boete krijg en als ik alles zou krijgen wat ik verdiende kon ik er een baantje bij zoeken om dat te bekostigen.
Desalniettemin vind ik de vraag die TS stelt niet vreemd en heb ik daar, behalve het (on)nodige vingerwijzen nog geen helder antwoord op gelezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan