allrisk verzekerd vanaf?

allrisk verzekeren?

  • nooit, verzekeraars zijn oplichters

    Stemmen: 11 12,0%
  • verzekeren wat is dat?

    Stemmen: 2 2,2%
  • vanaf 4.000

    Stemmen: 13 14,1%
  • vanaf 6.000

    Stemmen: 30 32,6%
  • vanaf 8.000

    Stemmen: 16 17,4%
  • vanaf 10.000

    Stemmen: 6 6,5%
  • vanaf 15.000

    Stemmen: 0 0,0%
  • altijd ik rij al tig jaar schadevrij

    Stemmen: 14 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    92

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week een nieuwere motor gekocht die ik hoogstwaarschijnlijk in 't begin allrisk ga verzekeren.

Vooral omdat ik nog maar 2 jaar m'n (motor) rijbewijs heb is dat een kostbare zaak maar uiteraard is het crashen van je motor nog veel duurder (vooral bij eigen schuld).

Nu vroeg ik me af vanaf welk bedrag jullie je motor allrisk zouden verzekeren.

Groeten,

JR
 
Ik heb een 250r.... niet heel erg duur maar wel nieuw gekocht.
Heb hem dus lekker allrisk verzekerd.
 
Tja dat hangt er dus vanaf he. Je zou moeten zoeken naar de dagwaarde van jou gekochte BMW 800 (gewoon een gemiddelde nemen van prijzen bij dealers) en dat moeten vergelijken met de premie die je eventueel moet betalen. Zou zou ik voor mijn ZZ-R 600 WA + Casco (all-risk bestaad al jaren niet meer) in 1 jaar ruim 80% moeten betalen van wat ik voor de motor zelf heb betaald. Zelf wil ik max aan WA + casco primie betalen per 4 a 5 jaar wat de motor mij heeft gekost om te kopen.


Daar komt nog eens schadevrije jaren bij waardoor het voor sommige (lees die langer hun RBW hebben) wel stukken goedkoper is.

Waarschijnlijk wist jij dit allemaal al want dit is je vraag niet maar ik bedoel alleen dat je aan een poll niet zoveel hebt aangezien daar enorme leeftijdsverschillen + schade vrije jaren + woonloactie tussen zit.

Dus om jij vraag te beantwoorden ik zou pas een motorfiets all-risk doen als ik pas max na 5 jaar primie het aankoop bedrag aan premie moet betalen. Zo bij mij dus neer komen (al is dat afhankelijk van de fiets) vanaf +_ 7000. Ik kies dus die 6000 optie.
 
klopt Freakie

ik had m'n ZZR ook niet allriskk verzekerd omdat > 500 per jaar je de motor snel hebt verdient als je niet te veel schade rijdt

daarnaast vind ik het belangrijk als je 'm niet allrisk verzekerd dat je nog wat spaargeld moet hebben om 'm te kunnen vervangen ;)
 
Ik zou voor mijn motor jaarlijks ongeveer 2500 kwijt zijn aan poliskosten voor All-Risk, kan ik net zo goed na 2 jaar ofzo een nieuwe motor kopen van dat geld :')

Dus nee, niet all-risk verzekerd, gewoon WA+
 
denk dat het ook afhangt van je draagkracht, gewoon kijken "stel hij is morgen ineens afgeschreven, hoe lang duurt het dan voor ik een nieuwe kan kopen." Duurt dat te lang, dan verzekeren.
 
Als ik wat ouder was (val nu onder risicogroep) en de premie onder de 200 zou zijn zou ik allrisk verzekeren, echter is de premie die ik nu zou moeten betalen veel te hoog mijn inziens.
 
Mijn huidige motor is mijn 1ste en ook nieuw. Toch heb ik besloten hem alleen WA+ te verzekeren. Scheelde mij teveel geld (ik meen 50,-/maand )

Ik heb relatief veel jaren weg-ervaring met de auto (op dat moment 7 jaar en 100.000km) waardoor alleen een eenzijdig ongeval echt van toepassing zou zijn, (grind/olie/diesel op de weg).

Verder is de motor voor de lol/hobby waardoor rijden in slecht weer dus niet voorkomt en daarmee de kans op een ongeval (door mijn schuld) ook weer afneemt. Als ik nu zou kiezen voor een WA+Casco is het verschil nog maar 20,- geloof ik. Verder is de huidige dagwaarde van mijn motor dusdanig lager geworden dat ik jaarlijks wel steeds minder nuttig is/lijkt om een WA+Casco verzekering af te sluiten.

@Freakie: Dus een motor van 15000,- zou jij wel verzekeren voor 250, per maand?
 
Mijn fiets was exact 6.000, en ik heb wel gekozen voor all-risk. Aangezien ik een redelijk maandinkomen heb als student zijnde (ook nog stufi aanvullende beurs) kan ik het wel lijden.

Alhoewel doet het toch elke keer weer pijn als ik het afgeschreven zie worden. Namelijk 137 euro per maand.
Maarja ben 21, ik rij een motor met volledig vermogen en heb 0 schadevrije jaren :)
 
Heb de mijne all risk toen ik hem kocht was hij nog geen twee maar kosten wel 13.000 euro en omdat ik al redelijk wat jaren geen schade heb gehad (en dat blijft hopelijk ook zo ) is het nog te betalen en een risico nemen met dit soort bedragen zie ik ook weer niet zitten
als je alleen al omvalt is de schade al een flink bedrag
 
Maar ook de leeftijd speelt een rol.

Ik heb afgelopen week een nieuwere motor gekocht (bla bla bla).

Whoops, ik dacht dat er stond NIEUWE motor.
Is dus niet zo...

Ik had hem dan verzekerd voor het bedrag dat hij waard is.
Als je daar zelf een eigen risico aan wilt toevoegen, dan trek je dat af van de te verzekeren waarde.
Dus als jij 2000 euro buffer hebt trek je er 2000 euro van af.
 
Heb 10.000 gestemd.
Mijn vorige motor (cbr600f) gekocht voor 8000 maar gezien de premie (1500,-) toen niet allrisk verzekerd.
Nu mijn Tiger gekocht voor 12000 en allrisk voor 470 euro

Maar als mijn premie voor mijn cbr ook zo laag geweest was dan had ik die zeker allrisk verzekerd.
 
Beetje rond 'shoppen' kan veel besparen. ;)

Doelde meer op zijn visie, die is niet lineair door te trekken. Net voor de grap even gekeken, ik kan een Yamaha FJR1300 van 21,000 voor 85,- per maand WA+Casco verzekeren :)

Voor 2de hands fietsen ligt het natuurlijk geheel anders, maar zo stelde hij het niet.
 
Ik heb mijn motor nu, in ieder geval voor het eerste jaar, allrisk verzekerd. Maar voor mij is dat niet afhankelijk van het aankoopbedrag. Okay, misschien als de motor 2000 of minder had gekost dat ik dan niet eens over allrisk had nagedacht. Maar de reden waarom ik nu wel allrisk verzekerd ben is gewoon dat ik mijn rijbewijs nog maar net heb. En ik hoef zelf nog niet eens iets verkeerd te doen, maar in zo'n eerste jaar kan een "foutje" van een andere weggebruiker er al voor zorgen dat het compleet fout gaat (dat kan natuurlijk ook later, maar ik heb nu gewoon bijna 0,0 ervaring).

Ik heb het dus gewoon gedaan vanwege het feit dat ik geen ervaring heb. En ik het erg zonde zou vinden als ik mijn motor compleet aan gort zou rijden en het dan ook gewoon over zou zijn.
 
Natuurlijk all risk verzekeren. Een motor van E 8000,- en een totale maandpremie van 45 euro.

Ik zou wel gek zijn als ik het niet zou doen. Een ongeval zit in een klein hoekje.
Zeker omdat ik ook in de spits rijd en met slecht weer. Ook al heb je nog zoveel rijervaring, een beetje diesel of zand op de verkeerde plaats en je ligt.
 
Ik heb een 30 jaar oude Goldwing 1100, en die heb ik vrolijk all risk verzekerd.

Kosten: ongeveer 80 Euro per jaar plus 45 Euro per jaar lidmaatschap Goldwing Club Holland.

De truc is dat Unive als je lid bent van de GWCH ruwweg 70% korting geeft op het tarief van de goedkoopste regio, ongeacht je aantal schadevrije jaren / leeftijd / enz. En omdat de voorwaarden niet uitgaan van dagwaarde (meer vervangingswaarde) en die Goldwings in goede staat niet zo goedkoop zijn is dit best aardig.
 
Doelde meer op zijn visie, die is niet lineair door te trekken. Net voor de grap even gekeken, ik kan een Yamaha FJR1300 van 21,000 voor 85,- per maand WA+Casco verzekeren :)

Voor 2de hands fietsen ligt het natuurlijk geheel anders, maar zo stelde hij het niet.

Nee daar heb je gelijk maar raak je ook direct de kern. Verzekeringswerk is geen lineair rekenwerk en daardoor valt er ook nooit iets algemeens te zeggen. Daarom had ik het inderdaad over mijn visie over hoe ik het besloten heb en daar komt bij dat ik totaal geen budget heb voor een fiets van 15000 dus die neem ik dan ook niet mee in die visie.
 
En toch is je visie 'scheef' Want als je zeg maar een motor van 5000,- all risk verzekerd zou jij max. 83 euro willen uitgeven. Zeker bij oudere fietsen waar redelijk wat onderdelen van 2de hands of op sloperijen te vinden zijn is dat zonde. Want het probleem met een verzekering is (zeker met geen tot 5 schade vrije jaren) dat je altijd flink omlaag gaat bij een veroorzaakt ongeluk. En bij kleine schade's, zeg maar tot 3000,- eigen schade kan het dan zelfs nog zo zijn dat het goedkoper is die schade zelf te betalen aangezien je de komende 4-5 jaar terug bent gevallen in de verzekering omdat je dus 4-5 tredes terugzakt.

1 ongeluk zorgt er dan al voor dat je 1200,- meer gaat betalen per jaar (SS nieuw van 11000,-). En dat heb je pas na 4 jaar weer terug in schade vrije jaren dus uiteindelijk ben 3000-4000,- verder aan verzekerings premie.

Zo had ik het met een auto 'ongeluk'. Had de bumper van een geparkeerde auto geraakt, 80% van de NL's rijd dan door. Ik heb netjes de zaak afgehandeld. Kosten waren 400,-. Brief van de verzekering gehad dat de premie (verzekering van moeders 75% no claim) dusdanig hoger ging worden dat het goedkoper was die 400,- zelf te betalen dan de premie hoger te laten worden. Dat bedrag was namelijk 650,-.

Via via de bumper voor 200,- opnieuw laten spuiten dat ter zijde.

Dus het blijft de afweging. En mijn visie is dan over het geheel dat een All risk eigenlijk pas erg nut heeft bij veel km's in ALLE weersomstandigheden en je genoeg schade vrije jaren hebt om een ongeluk te compenseren. Maar het is dan ook weer afhankelijk van het type motor wat je rijd. Want zoals ik al eerder aankaarte. Ik kan een FJR1300 van 21000 voor 85,- AR verzekeren terwijl een Supersport 600cc van 11000,- 140,- kost voor AR.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 8 jaar oude Blackbird heb ik WA + diefstal verzekerd, dus géén all-risk...

WA+diefstal kost me 140 euro per jaar.
All-risk kost me 820 euro per jaar.

Alles met 80% korting no-claim korting, dus all-risk kost tegen 100% premie 4.100 euro per jaar. Dat is veel te veel voor mij, rijd al 20 jaar schadevrij, en kan schade ook zelf wel dragen als het misgaat. Uiteindelijk willen verzekeraars aan je verdienen, dus als je schade zelf kunt dragen, moet je nooit all-risk verzekeren.
 
Mijn 8 jaar oude Blackbird heb ik WA + diefstal verzekerd, dus géén all-risk...

WA+diefstal kost me 140 euro per jaar.
All-risk kost me 820 euro per jaar.

Alles met 80% korting no-claim korting, dus all-risk kost tegen 100% premie 4.100 euro per jaar. Dat is veel te veel voor mij, rijd al 20 jaar schadevrij, en kan schade ook zelf wel dragen als het misgaat. Uiteindelijk willen verzekeraars aan je verdienen, dus als je schade zelf kunt dragen, moet je nooit all-risk verzekeren.

Volgens mij moet jij eens naar een andere verzekeraar kijken als je die bedragen moet betalen voor een all-risk dekking met die schadevrije jaren. Als ik dat namelijk bij Unive bereken met 20 schadevrije jaren kom ik eerder ergens richting de 35 euro per maand voor een all risk dekking.
 
Ik heb mijn motor trouwens WA+ verzekerd met verzekering opzittenden aangezien ik 20 ben, een motor heb van een dagwaarde van 3000 euro en all risk op mijn naam niet te betalen is :X Nu betaal ik voor WA+ nog geen 25 euro, wat ik persoonlijk nog wel te betalen vind. Heb 1 schadevrij jaar opgebouwd
 
Laatst bewerkt:
Mijn 8 jaar oude Blackbird heb ik WA + diefstal verzekerd, dus géén all-risk...

WA+diefstal kost me 140 euro per jaar.
All-risk kost me 820 euro per jaar.

Alles met 80% korting no-claim korting, dus all-risk kost tegen 100% premie 4.100 euro per jaar. Dat is veel te veel voor mij, rijd al 20 jaar schadevrij, en kan schade ook zelf wel dragen als het misgaat. Uiteindelijk willen verzekeraars aan je verdienen, dus als je schade zelf kunt dragen, moet je nooit all-risk verzekeren.

als je een phaeton W12 inruilt voor een V10 TDI dekt het verschil in brandstofkosten de verzekering voor je motor makkelijk! zelfs als je nog geen no-claim hebt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan