allrisk verzekerd vanaf?

allrisk verzekeren?

  • nooit, verzekeraars zijn oplichters

    Stemmen: 11 12,0%
  • verzekeren wat is dat?

    Stemmen: 2 2,2%
  • vanaf 4.000

    Stemmen: 13 14,1%
  • vanaf 6.000

    Stemmen: 30 32,6%
  • vanaf 8.000

    Stemmen: 16 17,4%
  • vanaf 10.000

    Stemmen: 6 6,5%
  • vanaf 15.000

    Stemmen: 0 0,0%
  • altijd ik rij al tig jaar schadevrij

    Stemmen: 14 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    92

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week een nieuwere motor gekocht die ik hoogstwaarschijnlijk in 't begin allrisk ga verzekeren.

Vooral omdat ik nog maar 2 jaar m'n (motor) rijbewijs heb is dat een kostbare zaak maar uiteraard is het crashen van je motor nog veel duurder (vooral bij eigen schuld).

Nu vroeg ik me af vanaf welk bedrag jullie je motor allrisk zouden verzekeren.

Groeten,

JR
 
Ik heb een 250r.... niet heel erg duur maar wel nieuw gekocht.
Heb hem dus lekker allrisk verzekerd.
 
Tja dat hangt er dus vanaf he. Je zou moeten zoeken naar de dagwaarde van jou gekochte BMW 800 (gewoon een gemiddelde nemen van prijzen bij dealers) en dat moeten vergelijken met de premie die je eventueel moet betalen. Zou zou ik voor mijn ZZ-R 600 WA + Casco (all-risk bestaad al jaren niet meer) in 1 jaar ruim 80% moeten betalen van wat ik voor de motor zelf heb betaald. Zelf wil ik max aan WA + casco primie betalen per 4 a 5 jaar wat de motor mij heeft gekost om te kopen.


Daar komt nog eens schadevrije jaren bij waardoor het voor sommige (lees die langer hun RBW hebben) wel stukken goedkoper is.

Waarschijnlijk wist jij dit allemaal al want dit is je vraag niet maar ik bedoel alleen dat je aan een poll niet zoveel hebt aangezien daar enorme leeftijdsverschillen + schade vrije jaren + woonloactie tussen zit.