ander blok inbouwen

Rucarodi

Ja.... noe is't uut z'fasol...😖
3 jan 2012
1.154
2.150
Middelharnis
Geachte mede forummers,

Ik rij op een Laverda650 met injectie, oliegekoeld, twee cilinder parallel en zit er aan te denken om er een BMW F800 blok in te proppen, ook injectie, twee cilinder parallel, fysiek zou het moeten passen (denk ik) alleen vraag ik me af of ik alles van het BMW blok moet aanschaffen zoals gasklephuizen, injectie en brandstof systeem etc of kan ik het systeem van de Laverda één op één gebruiken op dit BMW blok. Enige waar ik dan tegenaan zou kunnen lopen is denk ik krukas en temperatuursensor en de aansluiting op spanningsregelaar

De Laverda is oliegekoeld en de BMW vloeistof....zou ik ik dan ook m'n (olie)radiateurs kunnen gebruiken voor vloeistof?

Ik heb 'm al 10 jaar en een beetje verknocht aan het 'kreng' maar nu gaat het blok wat bij geluiden produceren en doet mij het ergste vrezen, full blown revisie kost knap knaken en als ik voor veel minder een ander blok erin kan zetten......waarom niet is mijn gedachte dan.

Ik zal wss veel tekort door de bocht denken maar daar is 't forum voor toch? Ik hoop dat er techneuten zitten die mij kunnen helpen met info..... ;)
 
Effe een kleine update, heb niet veel vrije tijd meer gehad door omstandigheden maar we zijn weer bezig.

Heb nu een nieuwe aansluiting gemaakt aan de onderkant van de tank en de benzine pomp overtuigt dat 'tie toch écht onder de tank moest komen en dat is gelukt.
De tank staat nu buiten opgesteld met een paar liter benzine erin om te checken of het lek vrij is. Aankomend weekend wéér geen tijd wegens een motorweekendje Ardennen maar volgende week is een proefritje niet ondenkbaar *O*

Ook een setje grotere sproeiers gestoken (140) en dat merk je goed! Pakt nu veel beter op, loopt goed door in de toeren en lekker fel op 't gas :)

Als de testritjes goed verlopen de komende weekjes gaan we naar de RDW voor de nodige kenteken aanpassing.

Word vervolgt....


Groet rucarodi
 
de membraan benzinepompen voor carbu's zijn zelfaanzuigend en hebben geen koeling nodig omdat ze nooit continu hoeven te pompen. alleen als de carbu's volledig leeg zijn gaat de pomp even bij het opzetten van het kontakt enkele seconden aan 1 stuk doorgaan.
op het membraan zit echter een kontakt. als de vlotterbakken vol zijn en de naald de toevoer afsluit, gaat de pomp de naft niet meer kunnen wegduwen uit zijn behuizing , en wordt het kontakt verbroken in de pomp zelf : de pomp staat dan gewoon stil en spanningsloos.
als er benzine verdwijnt uit de carbu's, gaan de naalden weer open en gaat de pomp vanzelf de benzine naar de carbu's pompen. als het membraan voldoende is opgeschoven, wordt er weer kontakt gemaakt, gaat er weer aanzuigen , enz ...
 
Laatst bewerkt:
Whoehoe *O* ..twee fans.. :) en nog wel twee Ducatisten ook...was leuk in Luxemburg, waren er toch wel blij mee dat jullie er ook waren, was wel zo gezellig :Y

On topic... vorige week zaterdag een proefrit gemaakt en hij rijd weer *O* nog wel wat afstelwerk maar het begin is goed, loopt goed door tot 5k toeren, hikt dan een beetje en gaat dan door tot het max toeren, zal de gasnaald zijn vermoed ik.
O, ja en demperwol in de uitlaat, is een beetje aso zo :$

Ook m'n ketting klappert tegen de onderkant van m'n accubak, moet ik ook nog wat op verzinnen. Ik zat zelf te denken aan een stukje PVC ertegen te plakken, iemand een beter idee welk materiaal hier voor geschikt is?

Foto's volgen, en wederom to be continued



Groet Rucarodi...
 
Whoehoe *O* ..twee fans.. :) en nog wel twee Ducatisten ook...was leuk in Luxemburg, waren er toch wel blij mee dat jullie er ook waren, was wel zo gezellig :Y

Was idd super gezellig!! :]

Ook m'n ketting klappert tegen de onderkant van m'n accubak, moet ik ook nog wat op verzinnen. Ik zat zelf te denken aan een stukje PVC ertegen te plakken, iemand een beter idee welk materiaal hier voor geschikt is?

Teflon blokken gaan beter zijn die geleiders op de duc zijn ook van dat materiaal, net als valblokken en dergelijke...

Grtz
 
trial-and-error verhaaltje, je zult sowieso moeten afstellen op de testbank :Y

A EX500 Motorcycle Race List

hier heb je alvast een beetje een richtlijn, K&N pods, en dan mainjets 140 erin zo te lezen.
dat neem je als basissetting en dan de testbank op

Nou, jullie willen niet geloven wat ik vanavond meemaakte. Zoals eerder gemeld had ik er 140 sproeiers ingezet na de link van Pretpiloot.

Vanavond op de Dyno gehad en een run gemaakt, loopt vééls te arm en we wilden de gasnaalden verzetten en wat blijkt.....zitten er geen veren op m'n membramen !! :( :( nog nooit meegemaakt! maar toch wel 51 achterwiel pktjes en een enorme dip in de curve bij 5 tot 7k toeren.
Er zal wellicht een reden bestaan om zonder veren in je carbs te rijden maar ik weet 'm niet zo gauw.

Enfin...de veren zijn besteld en als ze binnen zijn doen we nog een poging :Y en de Dyno meneer durfde over 65 achterwiel PK's te praten *O*

Word vervolgt,

Groet Rucarodi...
 
raar, maar eigenlijk had je je die trip kunnen sparen. als goede mekanieker vertrouw ik nooit iemand anders zijn woord , en voor ik dat blok inbouwde zou ik de klepspeling e.d. kontroleren, en voor ik de carbu's erop zette, had ik ze zelf 1st volledig uiteen gehaald en gekuisd.

;)
 
raar, maar eigenlijk had je je die trip kunnen sparen. als goede mekanieker vertrouw ik nooit iemand anders zijn woord , en voor ik dat blok inbouwde zou ik de klepspeling e.d. kontroleren, en voor ik de carbu's erop zette, had ik ze zelf 1st volledig uiteen gehaald en gekuisd.

;)
:^ Beter meer werk vooraf, dan achteraf alles weer te moeten slopen om het goed te krijgen.
 
raar, maar eigenlijk had je je die trip kunnen sparen. als goede mekanieker vertrouw ik nooit iemand anders zijn woord , en voor ik dat blok inbouwde zou ik de klepspeling e.d. kontroleren, en voor ik de carbu's erop zette, had ik ze zelf 1st volledig uiteen gehaald en gekuisd.

;)

Yep, your right....had ik moeten doen natuurlijk, maar als je je neus niet stoot leer je minder snel ;)
Ik had de donor Kawa zelf naar huis gereden dus had ik geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed zat in de carbs want hij reed best goed. De 140 sproeiers had ik er in gezet om 'm enigzins rijdend te hebben met de powerfilters erop. Fijnafstelling wou ik bij de Dyno meneer doen, wat nu dus mét membraamveren gaat gebeuren binnenkort. :9

O, ja blok zelf had ik wel gecheckt natuurlijk :Y

Groet Rucarodi
 
Pffffft...kuch..kuch...even het topic af stoffen..

Na een periode van vakanties van de Dyno meneer en van mij eindelijk weer wat kunnen doen aan de 'Kawerda'. De membraanveren zitten erin en ook een Stage 3 kitje besteld. Ergens volgende week weer op de testbank en kijken wat 'ie doet :P

Ook in het fotosoep topic een kleurverandering gevraagd en gekregen :Y
Ik twijfel nog een beetje met wat te doen....blauw laten....
full


Of laten spuiten in 'Tangerine Orange Metallic'.....
full


Ik loop al 10 jaar tegen het blauw aan te kijken dus ben hier aan gewend....mss dat jullie met een objectieve blik advies kunnen geven of ik het wel moet doen. :?
De Laverda puristen draaien m'n nek toch wel om vrees ik dus ik wil ook niet gaan pretenderen dat het nog een 100% Laverda is, vandaar de naamswijziging in "Kawerda"

Eventuele tips voor een andere samenstelling van Kawasaki en Laverda zijn ook welkom O-)

Groet Rucarodi
 
Ik vind het wel een leuke motor, blauw staat hem goed!

Heeft dit 500 blok zo'n beetje hetzelfde vermogen en karakter als het originele blok?

Thanks, ben er ook nog steeds blij mee qua looks en funfactor :P het originele blok had zo'n 65 á 70 paardjes op de krukas en het Kawablok zal hopelijk rond de 60 á 65 paarden op het achterwiel brengen. Het blok karakter zal wat rustiger zijn maar dat vind ik niet zo erg, ben niet zo'n gummer :X nu kan ik ook eens met lagere toeren af en toe wat 'sukkelen'....wat dus met het Laverdablok niet kon.

Blauw vind ik ook nog steeds mooi maar heeft wel z'n gebruiks spoortjes dus ja.......choices, choices...

Groet Rucarodi
 
Dat vraag ik me af.
Heb meerdere van deze types gehad o.a. 650 en 668 en kan je vertellen dat zelfs na modificatie van het blok er toch weer iedere keer problemen waren.

Ts te zien wie ermee bezig is en hoeveel dat je wilt uitgeven. T's een inlijn blok, gaat niet veel kosten om te boren, natuur zou de blok moeten zien om te weten. Hangt af welke kop dat het is. Er is van alles mogelijk om de blok op te zetten.

Grtz
 
Dat vraag ik me af.
Heb meerdere van deze types gehad o.a. 650 en 668 en kan je vertellen dat zelfs na modificatie van het blok er toch weer iedere keer problemen waren.

:Y was al eens bij Gijs geweest en die had het over een bedrag voor een revisie die de hele motor niet meer waard is... :N en ondanks dat het toendertijd liefde op het eerste gezicht was met de 650, een echte die-hard Laverdist ben ik nooit geweest
Dus de blokwissel is voor mij een combi van kosten, leuke donor kunnen kopen en de beschikking over een sleutelhok aan huis. Met hopelijk als uitkomst een goed frame en een goed blok :)

Mocht er eventueel intresse zijn voor het Laverdablok of andere onderdelen.....PM maar, laat ik weten wat ik nog heb.....

Groet Rucarodi
 
Ik vind het een verstandige keuze van jou dat je voor een ander blok bent gegaan.

Heb alle variaties aan blok revisies en modificaties gehad op mijn laverda 668 en 650 .
Nooit is het helemaal probleemloos geweest.
 
Zo....hèhè..zaterdag kan ik weer op de Dyno :Y heb de brommert klaar gemaakt om zonder kuip te kunnen rijden, alleen geen lampje voorop maar goed, 't is op klaarlichte dag dus het moet maar effe.... 't is geen porum zo :$ maar je kan wel het blok beter zien....

Ook gelijk maar wat totaal piccies geschoten....
full


full


full


Ben benieuwd...na het weekend weer een update hoop ik

O, ja....de blauwe kleur blijft voorlopig *O* heb wel de stickers eraf getrokken en een poetslap over de kuipdelen gehaald, dacht dat er kleur verschil zou zijn onder de stickers maar nee hoor! helemaal niks *O* Ben nu bezig om de naam ''kawerda'' in het laverda lettertype als stickers te laten maken :9

Wordt vervolgd....
 
Pffffft...kuch..kuch...even het topic af stoffen..

Na een periode van vakanties van de Dyno meneer en van mij eindelijk weer wat kunnen doen aan de 'Kawerda'. De membraanveren zitten erin en ook een Stage 3 kitje besteld. Ergens volgende week weer op de testbank en kijken wat 'ie doet :P

Ook in het fotosoep topic een kleurverandering gevraagd en gekregen :Y
Ik twijfel nog een beetje met wat te doen....blauw laten....
[afbeelding]

Of laten spuiten in 'Tangerine Orange Metallic'.....
[afbeelding]

Ik loop al 10 jaar tegen het blauw aan te kijken dus ben hier aan gewend....mss dat jullie met een objectieve blik advies kunnen geven of ik het wel moet doen. :?
De Laverda puristen draaien m'n nek toch wel om vrees ik dus ik wil ook niet gaan pretenderen dat het nog een 100% Laverda is, vandaar de naamswijziging in "Kawerda"

Eventuele tips voor een andere samenstelling van Kawasaki en Laverda zijn ook welkom O-)

Groet Rucarodi
Oranje Lawasaki/Lavesaki/Laverka/Kaverda/Kawerda als je toch al 10 jaar naar dat blauw hebt gekeken.
 
Oranje Lawasaki/Lavesaki/Laverka/Kaverda/Kawerda als je toch al 10 jaar naar dat blauw hebt gekeken.

_O- laten nou al deze combi's de revue gepasserd zijn, maar ik ben blijven hangen bij Kawerda....klinkt al 'gewoon' eigenlijk, m'n vrienden vragen tegenwoordig al hoe het ervoor staat met de 'Kawerda' dus het is een blijvertje.... :P

Thnx voor de input...
En doordat er geen kleur verschil onder de stickers zat blijft ie blauw.....voorlopig.....denk ik.....of toch misschien maar.......nou, ja, kan altijd nog 's...toch?
;)

Groet Rucarodi
 
Pffffft...kuch..kuch...even het topic af stoffen..

Na een periode van vakanties van de Dyno meneer en van mij eindelijk weer wat kunnen doen aan de 'Kawerda'. De membraanveren zitten erin en ook een Stage 3 kitje besteld. Ergens volgende week weer op de testbank en kijken wat 'ie doet :P

Ook in het fotosoep topic een kleurverandering gevraagd en gekregen :Y
Ik twijfel nog een beetje met wat te doen....blauw laten....
[afbeelding]

Of laten spuiten in 'Tangerine Orange Metallic'.....
[afbeelding]

Ik loop al 10 jaar tegen het blauw aan te kijken dus ben hier aan gewend....mss dat jullie met een objectieve blik advies kunnen geven of ik het wel moet doen. :?
De Laverda puristen draaien m'n nek toch wel om vrees ik dus ik wil ook niet gaan pretenderen dat het nog een 100% Laverda is, vandaar de naamswijziging in "Kawerda"

Eventuele tips voor een andere samenstelling van Kawasaki en Laverda zijn ook welkom O-)

Groet Rucarodi

Ruud :W

Dat Orange :9~ en dan met een klein groen biesje ter ere van 8-)
ben wel benieuwd naar de dyno uitslag :Y
en de naam is dikke prima zo

grt Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan