Aprilia SR GT 125/200

Ook meer info van nieuwsmotor.

RijbewijsPrijs
SR GT 125A1€ 4.399
SR GT 125 SportA1€ 4.499
SR GT 200A1€ 4.599
SR GT 200 SportA1€ 4.699
Een 125cc waar teminste weer eens 15 pk uitrolt.
 
Laatst bewerkt:
Al is die 200 geen 200cc, maar een 174cc. Maar goed, nog steeds ongeveer 50cc meer, dus dat zou ik dan ook doen.
 
Mooie machine alleen dat achterspatbord/nummerbord is een gemiste kans. Misschien als ik nog eens een keer ga downsizen 😂. Ik blijf ‘m in gedachte houden.
 
Is inderdaad niet lelijk... en zo'n '200' met de huidige brandstofprijzen...
Ik probeer dit jaar nog wel een demo te regelen bij de importeur om over te schrijven. Ik weet dat ze er wel eentje krijgen, de vraag is alleen welke.
 
Schijnt weer een nieuwe Aprilia te zijn met 125cc 15 pk,
en een 200cc nouja een (174cc) 17,7pk
Een interessante foto die de productlijnen van Piaggio illustreert.
Helemaal links de Vespa, daarnaast het grote wielen gamma met de Beverly, helemaal rechts het motorgamma met de Guzzi, en op de voorgrond de Aprilia. Zou het kunnen dat Piaggio met de Aprilia een bijkomend gamma wil uitbouwen met een meer sportieve lijn om de XMAX of de Forza of de ADV te beconcurreren?
Met de Aprilia SRV850 had Piaggio ooit de snelste scooter ter wereld.
 
Ja peter, ik weet niet of ze met een spotieve lijn de andere willen beconcurreren.
Misschien de xmax en forza 125cc.
De 300 en 350 cc zijn toch weer totaal anders.
Zou mooi zijn geweest als ze een wat grotere cilinder hadden van bijvoorbeeld
199cc met 19 pk, maar ze konden de 125cc zeker niet verder opboren.

Ik vind de 125 en 150cc scooters met maximaal 15 pk niet volwaardig om relaxed 120km/u op de snelweg te rijden, ze halen het soms wel maar het motortje moet veel te hard werken en tegen wind lukt al helemaal niet.
Dan lijkt me de 174 cc met 17,7 pk mogelijk net wel sterk genoeg om relaxed te rijden op de snelweg.
 
Ja peter, ik weet niet of ze met een spotieve lijn de andere willen beconcurreren.
Misschien de xmax en forza 125cc.
De 300 en 350 cc zijn toch weer totaal anders.
Zou mooi zijn geweest als ze een wat grotere cilinder hadden van bijvoorbeeld
199cc met 19 pk, maar ze konden de 125cc zeker niet verder opboren.

Ik vind de 125 en 150cc scooters met maximaal 15 pk niet volwaardig om relaxed 120km/u op de snelweg te rijden, ze halen het soms wel maar het motortje moet veel te hard werken en tegen wind lukt al helemaal niet.
Dan lijkt me de 174 cc met 17,7 pk mogelijk net wel sterk genoeg om relaxed te rijden op de snelweg.
We zullen moeten afwachten waarmee Piaggio nog uitpakt. Ik denk dat ze hun markt goed kennen.
 
We zullen moeten afwachten waarmee Piaggio nog uitpakt. Ik denk dat ze hun markt goed kennen.
Ik zou het wel leuk vinden als piaggio 500/550 zou introduceren.. Vroeger was er natuurlijk een Beverly 400 en er is een 500cc in de MP serie. Dus, het moet kunnen... Of een ADV uitvoering, ook leuk
 
Ik zou het wel leuk vinden als piaggio 500/550 zou introduceren.. Vroeger was er natuurlijk een Beverly 400 en er is een 500cc in de MP serie. Dus, het moet kunnen... Of een ADV uitvoering, ook leuk

Ik vraag me af met de steeds hoger wordende brandstofprijzen of men juist straks niet veel lichter gaat rijden... met een 300-400 kom je in principe ook overal wel. Met de oorlog erbij denk ik dat de energieprijzen en brandstofprijzen ook nog wel een tikkeltje hoger kunnen.
 
Ik vraag me af met de steeds hoger wordende brandstofprijzen of men juist straks niet veel lichter gaat rijden... met een 300-400 kom je in principe ook overal wel. Met de oorlog erbij denk ik dat de energieprijzen en brandstofprijzen ook nog wel een tikkeltje hoger kunnen.
Jawel, maar ze moeten nog ontwikkeld worden. Dus, ze kunnen nog een half jaartje knokken.. Dan een ruim halfjaartje prijzen normaliseren. Daarna introductie.. Zoiets?
 
Jawel, maar ze moeten nog ontwikkeld worden. Dus, ze kunnen nog een half jaartje knokken.. Dan een ruim halfjaartje prijzen normaliseren. Daarna introductie.. Zoiets?

De nieuwe Beverly 400 is er al wel (motorisch vond ik het geen verbetering tov de 350, waarschijnlijk door Euro5). Wel een heel tof ding, zou 'm best willen hebben. Het 500 HPE blok heb je idd in de MP3 500 zitten, die kunnen ze vast wel iets aanpassen voor een Beverly 500. Maar nogmaals, de brandstofprijzen schieten omhoog... er komt een moment dat mensen rustiger gaan rijden of gaan nadenken over iets zuinigers.
 
Mijn scarabeo 300 ruim 1 op 31 vandaag getankt, niet slecht voor de winter en stevig gas gegeven.
Op de snelweg waar ik reed vandaag auto's mogen maar honderd maar reden allemaal 120 de beneluxtunnel uit, invoegen met die snelheid geen enkel probleem bij 120km/u staat de gashendel 50% open.
Dat is dan met een 125c toch wel tobbe om in te voegen.
 
De Aprilia SR GT is nauw verwant met de Piaggio Medley. Watergekoelde motor met de radiator rechts aan het blok, achteraan. Geen radiator of fan vooraan.
Om er een 300 of 400 versie van te maken is er nogal wat ontwerpwerk aan nodig.
 
Ha Peter, ik heb die medley weleens gezien maar ik vind hem klein.
Meer een flinke bromscooter, 300cc erin lijkt me inderdaad niet makkelijk.
 
Mensen rijden nog stevig door kwam ik gister achter. Dus de brandstofprijs moet nog wel x2 voor mensen misschien bedenken dat ietsje minder hard rijden geld bespaart. We hebben het in NL nog te goed. De GT125 en 200 zijn ook denk ik meer voor de steden, ga je veel de snelweg op, dan pak je gewoon wat anders van de Piaggio-groep, zoals idd een 300cc of meer.
 
@Monomuis na de laatste software update is mijn Beverly een stukje vlotter/sterker geworden.
Misschien moet je nog is een nieuwe testrit maken op de Beverly 400 ;)
 
@Monomuis na de laatste software update is mijn Beverly een stukje vlotter/sterker geworden.
Misschien moet je nog is een nieuwe testrit maken op de Beverly 400 ;)

Die Beverly staat nu bij een dealer, importeurs houden nooit modellen. Denk ook niet dat er komend jaar een 400 zal staan, omdat ie dus al is geweest. Maar goed om te horen dat ie sterker aanvoelt! Ben benieuwd of ie dan vlotter is dan de 350.
 
Die Beverly staat nu bij een dealer, importeurs houden nooit modellen. Denk ook niet dat er komend jaar een 400 zal staan, omdat ie dus al is geweest. Maar goed om te horen dat ie sterker aanvoelt! Ben benieuwd of ie dan vlotter is dan de 350.
Nee, de 400 is serieus minder vlot dan de 350.. Zowel in de 0-100 als de topsnelheid, dat is echt wel een beetje zonde. Je ziet het trouwens bij alle merken die euro5 hebben doorgevoerd, dat geeft best een groot vermogens verlies.
 
Nee, de 400 is serieus minder vlot dan de 350.. Zowel in de 0-100 als de topsnelheid, dat is echt wel een beetje zonde. Je ziet het trouwens bij alle merken die euro5 hebben doorgevoerd, dat geeft best een groot vermogens verlies.
Ik kan niet oordelen over Beverly 350 hoe vlot die is maar naar een software update is mijn scooter wat vlotter geworden.
 
Ja peter, ik weet niet of ze met een spotieve lijn de andere willen beconcurreren.
Misschien de xmax en forza 125cc.
De 300 en 350 cc zijn toch weer totaal anders.
Zou mooi zijn geweest als ze een wat grotere cilinder hadden van bijvoorbeeld
199cc met 19 pk, maar ze konden de 125cc zeker niet verder opboren.

Ik vind de 125 en 150cc scooters met maximaal 15 pk niet volwaardig om relaxed 120km/u op de snelweg te rijden, ze halen het soms wel maar het motortje moet veel te hard werken en tegen wind lukt al helemaal niet.
Dan lijkt me de 174 cc met 17,7 pk mogelijk net wel sterk genoeg om relaxed te rijden op de snelweg.
Die 17,7 PK perst de Aprilia eruit bij 8500 tpm. Dan gaat ie krijsend over de snelweg. Dat lijkt mij niet relaxed.
 
Heb de Aprilia SR GT 200 kunnen proberen. Leuk ding, maar één nadeel: motorrijders groeten naar je. Ze denken dat het een motor is. :')
Heb je geen zin om te groeten, dan stap je op een motorscooter. Maar met deze trappen er best veel motorrijders in.... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan