"Arashi" remschijven, iemand ervaring mee?

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
Mijn fireblade uit 1996 heeft nieuwe schijven nodig.
Aangezien braking wave schijven erg mooi en bewezen goed zijn maar ook vooral erg duur (550 euro voor een 2 schijven), heb ik even verder zitten kijken.

Ik kom de volgende schijven tegen van arashi. Heeft iemand praktijkervaring met deze schijven? Qua prijs scheelt het enorm (230 euro voor 2 schijven incl. verzenden). Het is wel made in China ;)

Buy motorcycle brake disc in China on Alibaba.com

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
OEM remschijven zijn vaak prima kwaliteit, dat weet ik ook wel.
Sunstar is bijv een fabrikant, die veel OEM schijven levert. Net als Brembo.


Probleem met remschijven is vaak welk ijzer en mix is er gebruikt.En welk productie proces ?

Sunstar is idd een OEM fabrikant.

Alle Suzuki remschijven 320mm OEM die trokken krom of zaten al krom nieuw in de doos.Zat ook een terugroep actie op destijds.

Als ik Chinese remschijven zou moeten gebruiken zou ik de "Arashi" remschijven wel durven uittesten.Alleen bij sommige bochten waar ik met 200-240km/uur op afgereden kom zou het China idee mij tussen de oren blijven zitten.

Wat ijzer ook al schreef,echt goedkoop zijn de "Arashi" remschijven ook weer niet.
 
eindigd op rembo...

Ik (be)scheurde me ook altijd door:
maxresdefault2.jpg
 
Grappige man jij... moet je een naar de K-serie schijven bij BMW kijken, staat een merkje op met een B...eindigd op rembo...
op mijn K1100 hadden ze scheuren, op de K 75 hadden ze scheuren op een K100 hadden ze scheuren...


Een BWM K- is dan natuurlijk ook geen Kwaliteitsmotor zoals elke Japanner dit wel is.

Die K stond voor K*t motoren :+ _O-
 
Laatst bewerkt:
Bij deze nog een update... Ik heb een tijdje geleden op de gok een set Arashi schijven gekocht voor mijn 1400 GTR, en heb er inmiddels zo'n 5.000 km mee gereden. Tot nu toe werken ze ( naar mijn idee ) prima. Ik heb de schijven gecombineerd met remblokken van Ferodo en EBC, en heb het idee dat EBC blokken beter samen gaan. Die grijpen net wat sneller, en ik had het idee dat ik met de Ferodo blokken iets meer last had van vibraties tijdens het remmen.

IMG_5279.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
En zijn er nog nieuwe ervaringen? Altijd benieuwd naar lange duur testen.

Heb even wat kort naar de materialen gekeken. Arashi gebruik AISI 420 en EBC en Brembo gebruiken X20CR13. Deze zijn in principe gelijk aan elkaar.
De inner ring "carrier" is van 6061T6 bij Arashi en bij Brembo 6082T6. Ook deze materialen zijn zo goed als gelijk aan elkaar.
De floaters kan je ook nog gaan uitzoeken maar die kan ik niet vinden van Arashi, wel van Brembo X10 CrS17; X20 Cr13; X30 Cr13;
AISI 304; AISI 316; (waarschijnlijk net wat ze voor handen kunnen krijgen).

De verschil in kosten zit ook heel veel in de certificering bij een TUV zoals eerder ook gezegd is en alle reclame en branding.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel contact gehad met Arashi als met Sunstar (Italië) en beide zeggen elkaar niet te kennen en niet samen of in opdracht te werken.

Verder heb ik nog enkele mailtjes uitstaan bij GIC Guardian Independent Certification. Bij NHTSA National Highway Traffic Safety Administration en VCA Vehicle Certification Agency.

Arashi zegt daar certificaten van te hebben. Dus interessant om na te gaan.:)
 
De VCA is niet echt welwillend om mee te werken. Meer een geldkloppende instantie blijkbaar.

En de GIC is not amused dat er fraude wordt gepleegd met hun certificatie.

Mijn verwachting is dat de NHTSA het ook niet kan vinden.

Arashi heeft aan mij laten weten dat ze momenteel alleen een ISO certificering hebben. Maar dat is alleen dat ze veilige machines gebruiken. _O-
Maar ze adverteren wel met de andere certificaten. Overigens zeg ik niet dat ze een ondeugdelijk product maken, alleen ze wekken de illusie dat het een gekeurd product is op AliExpress.

Screenshot_20200330-181030__01.jpg
 
ongeveer anderhalf jaar geleden was ik druk opzoek naar recensies van de arashi remschijven, ik heb uiteindelijk gekozen om de gok te wagen en een remschijf te kopen voor mijn suzuki gs 500. nu dat er al weer 10.000 km op zit vond ik het een strak plan om mijn eigen recensie te schrijven.
Ik heb de remschijf besteld bij de beruchte website aliexpres, na 3 weken wachten kwam het pakketje in goede staat aan. ik heb de schijf gecombineerd met een setje gesinterde EBC remblokken en met deze combintie werkt het heel aardig.
de suzuki gs 500 is een lichte motofiets met een enkele remschijf voor, nu zie ik dat er na 10000km ongeveer 0.1 mm van de remschijf is afgesleten.
Ik ben nog maar beginnend bestuurder zonder heel veel vergelijkings materiaal maar tot op heden kan ik eigenlijk geen nadelen van deze schijven bedenken.
1585925017191.png

Als iemand nog specifieke vragen heeft hoor ik het graag!
 
Bij deze nog een update... Ik heb een tijdje geleden op de gok een set Arashi schijven gekocht voor mijn 1400 GTR, en heb er inmiddels zo'n 5.000 km mee gereden. Tot nu toe werken ze ( naar mijn idee ) prima. Ik heb de schijven gecombineerd met remblokken van Ferodo en EBC, en heb het idee dat EBC blokken beter samen gaan. Die grijpen net wat sneller, en ik had het idee dat ik met de Ferodo blokken iets meer last had van vibraties tijdens het remmen.

Bekijk bijlage 1434130


Hier zelfde ervaringen met een Hornet 600 en ook ferodo remblokken.
zou ze zo weer kopen
 
Gisteren de arashi schijven binnen gekregen via dhl, moesten wel 50 euro bijbetalen aan de deur. Dit weekend monteren Als Ik de tijd er voor heb.
 
Heb ze van de week ook besteld voor mijn gsx750F uit 1999. Over een paar weken de hele bubs monteren ben benieuwd! Maar prettig te lezen dat er veel goede recensies zijn!

Heb de rekening voor de BTW en invoer van DHL ook al binnen dat is weer jammer maargoed een ingecalculeerd risico😁
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan