Bak aan m'n boxer (R1100gs)

Ik rij met dezelfde constructie.
Kan nou niet zeggen dat dat voorbandje hard slijt?

Heidenau Scout K60.
 
Ik heb ook dezelfde naloopverkorter en kan niet zeggen dat het extreem slijt. Gewoon, net als een motorband die je alleen in het midden gebruikt.
 
Met een naloop verkorter rijdt dat inderdaad prima.
De slijtage van de voorband, bij een beetje doorrijden, is wel een puntje.
Mee eens hoor. Ik rij niet veel meer. Ook enkel als het lekker weer is enzo. Heb altijd heidenau of mitas bandjes, kosten niet veel ook.
 
Ik heb er zo ook een tijdje mee gereden.
Ik haalde de bandjes bij een jongen hier in de buurt die in een standaard race klasse reed.
Die bandjes hadden de rullen aan de rand hangen, hadden wel goed grip en nog genoeg profiel in het midden.
En die kostten dan meestal ook maar een paar tientjes.
 
Laatst bewerkt:
Haha, half afgekloven circuitbandjes. _O-

En dan raar kijken dat je die onder een span zo kaal rijd. :+
 
Dat was de reden dat ik toen een fusee besturing gebouwd heb.

Dan vraag ik me af of dan het voorwiel nog iets van naloop heeft, hoe je dat dan bepaald en vanaf welk punt?
Fictief balhoofd?
Moet toch iets van zelfcentrerend zijn?

Zoiets zelf bouwen is wel hogere beunhaas, maar hoe bepaal je wat?
 
En dan lees je dat een naafbesturing met een naloop van 20mm heel goed werkt. EML deed dat in 1993 al. Mijn zzr had dat ook. Heb het eens nagemeten.
 
Ik vinnem mooi. Hoop m snel in 't echt te zien. Veel plezier ermee. En het helpt mij herinneren dat ik nu toch echt moet gaan investeren in werkende veren voor mijn ouwe gs spannetje. Anyway: complimenten
 
Ik vinnem mooi. Hoop m snel in 't echt te zien. Veel plezier ermee. En het helpt mij herinneren dat ik nu toch echt moet gaan investeren in werkende veren voor mijn ouwe gs spannetje. Anyway: complimenten
Dankjewel.
Ik had met vering ook altijd zoiets van, 'het zal wel', het veert toch? Maar het maakt echt een enorm verschil en het is het zeker wel waard.
Rijdt zo verschrikkelijk goed dit setje.
 
Dankjewel.
Ik had met vering ook altijd zoiets van, 'het zal wel', het veert toch? Maar het maakt echt een enorm verschil en het is het zeker wel waard.
Rijdt zo verschrikkelijk goed dit setje.
Ik ga t binnenkort ook ervaren.
Ben de XRV aan t upgraden met hyperpro spulletjes. Voorin progressieve veren op mijn gewicht en achter een volledig hyperpro demper met veer ook aangepast aan mijn gewicht

20230417_212354.jpg



Het ziet er iig al heel anders uit... dus t zal zich ook.vast heel anders gaan gedragen
 
Ik ga t binnenkort ook ervaren.
Ben de XRV aan t upgraden met hyperpro spulletjes. Voorin progressieve veren op mijn gewicht en achter een volledig hyperpro demper met veer ook aangepast aan mijn gewicht

Bekijk bijlage 1869686


Het ziet er iig al heel anders uit... dus t zal zich ook.vast heel anders gaan gedragen

Dat knikje in die oude veer, hoort dat zo?

Ik heb lang geleden een transalp gehad en ben daar ook mee bezig geweest.
Maar kan mij niet herinneren dat het daar ook zo was.
 
Zijn zo te zien twee losse veren. 1 lange en een kort stukje rechts.
Mijn transalp heeft ook een veer uit 1 lengte.
 
Klopt
Er zaten twee verschillende veren in

De hyperpro is 0,4 mm dikker qua materiaal dan de lange OEM en dus progressief. Dat kleine veertje is nog dunner dan de lange, dus dat verklaart wel waarom die uit zichzelf zo'n eind in zakt.

Gisteravond zit alles erin en eronder en heb er helaas nog niet mee.kunnen rijden, maar hij staat wel.echt een stuk.hoger op de poten nu en voelt veel stabieler en veerkrachtiger aan
 
Hier weinig te melden, nog steeds zeer tevreden. Rij inmiddels met een autoband op een originele achtervelg. Standaard wiel als reserve erop gelegd. Gisteren ook de achterbumper op de bak gemonteerd (complete set van Jan (marktplaats)). Nette prijzen, kan ik het zelf niet voor maken.
Leuk span met hoge fun factor.
365923571_3743735245906642_6449855324507526868_n.jpg
 
Zo, span is verkocht en vertrokken naar ver weg. Voorlopig ff geen span hier, reed er amper mee en dan is het best een groot ding om zomaar te hebben staan.

Blijf het hier wel volgen hoor😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan