Band

Downunder

bmaps.nl
16 okt 2002
4.090
845
Zuidlimburg
Instagram
Ik heb een heel stom geval met mijn achterband: Deze week wilde ik namelijk even de bandenspanning controleren. Voor issie nu goed, maar in mijn achterband (Pirelli) Zit totaal geen lucht, maar is toch hard..
Ik zou haast zeggen dat er iets anders ipv lucht erin zit ofzo. Zelfs toen ik het hele ventiel eruit haalde, liep de band niet leeg, omdat er gewoon niets inzit.
Nu zou je denken, dat die band dan plat is, maar hij is dus even hard alsof hij vol is.
Heb ik hier nu iets gemist, ik snap er niets van??
 
weet je wel hoe een ventiel werkt? misschien stomme opmerking maar je weet nooit..


druk dat stukkie metaal in't midden van't ventiel eens in, dan komt er wel lucht uit.....waarschijnlijk
 
LOL, ik snap de werking van zo'n ding wel, daar ligt het niet aan :)

Namelijk, ook mijn bandenspanningsmeter werkte er niet op, simpelweg omdat er geen lucht inzit, waarop hij de druk kan meten. Bij de voorband werkt ie wel :)

Ik heb ook het ventiel al eruit gehaald, en een andere erin gestopt, en toen liep er geen lucht weg).

Aan dat schuim zat ik dus ook te denken, van die spuitbusjes die je ook voor de auto kan kopen. Ik heb er zelf ook nog een ergens. Maar dat zijn toch nooit van die grote hoeveelheden, die de HELE band vullen, en hard houden, alsof hij is opgepompt?
 
LOL, ik snap de werking van zo'n ding wel, daar ligt het niet aan :)

Namelijk, ook mijn bandenspanningsmeter werkte er niet op, simpelweg omdat er geen lucht inzit, waarop hij de druk kan meten. Bij de voorband werkt ie wel :)

Ik heb ook het ventiel al eruit gehaald, en een andere erin gestopt, en toen liep er geen lucht weg).
En hij is hard in de zin van....voet in velg met je volle gewicht erop....als ie dan hard aanvoelt is meestal goed
 
Als ik eenmaal toe ben aan een nieuwe band, zal ik meteen eens opletten wat er in die oude zit ;)

Maar niemand heeft een beter id?

Dan houd ik het erop dat ie vol zit met schuim oid :)

Tis natuurlijk wel handig, ivm lekke banden. Nu zou ik wel willen dat de voorband net zo is :)
 
Als ik eenmaal toe ben aan een nieuwe band, zal ik meteen eens opletten wat er in die oude zit ;)

Maar niemand heeft een beter id?

Dan houd ik het erop dat ie vol zit met schuim oid :)

Tis natuurlijk wel handig, ivm lekke banden. Nu zou ik wel willen dat de voorband net zo is :)

hopelijk heeft ie een binnenband vol met die rommel. Anders kan je lekker krabben en poetsen als er een nieuwe band op moet :]
Flikker je gewoon de binnenband weg, met die rommel erin is het toch nix meer.
Als je de band laat verwisselen zorg dat je erbij bent. Schrik anders niet van een rekening met extra uren voor het verwijderen van die troep.
 
Je bedoelt die troep van de velg halen?

Misschien doe ik dat dan tzt wel, als het zover is ;)
Snij ik die band van de velg, en maak het schoon. Krijgt de garage een losse velg in zijn handen :) . Scheelt mij weer geld :D
 
Je bedoelt die troep van de velg halen?

Misschien doe ik dat dan tzt wel, als het zover is ;)
Snij ik die band van de velg, en maak het schoon. Krijgt de garage een losse velg in zijn handen :) . Scheelt mij weer geld :D

Met het schuim erin kun je absoluut niet blijven rijden, dit kan elk moment tot poeder slaan wat niet zo leuk zou zijn aan gelijk welke snelheid en zeker in de bochten.
 
Oei, ik denk dat ik dan toch even langs een dealer moet gaan voor meer info hierover. Klink opeens niet meer zo lauk, aangezien ik toch al veel meer heb gereden, dan wat jij net opgeeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan